AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #21 Skrevet 24. oktober 2017 6 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Men det er vel tydelig at jeg ikke ser ned på den kristne som synder? Da må det være en egenskap du trekker kjennskap på fra ditt eget liv, og ikke mitt. Trenger du teskje? Jeg reagerer på ordbruken. Dette kristne begrepet "å falle" virker på meg negativt og nedlatende. Når du mener at noen har falt, mens du selv ikke har falt, står du (billedlig) og ser ned på den "falne". Det er dette bildet uttrykket gir. Anonymkode: 53217...bfc
Gjøksuppe Skrevet 24. oktober 2017 #22 Skrevet 24. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger du teskje? Jeg reagerer på ordbruken. Dette kristne begrepet "å falle" virker på meg negativt og nedlatende. Når du mener at noen har falt, mens du selv ikke har falt, står du (billedlig) og ser ned på den "falne". Det er dette bildet uttrykket gir. Anonymkode: 53217...bfc Å falle er noe en gjør, vil jeg tro, mot sin egen vilje. Om bestemor snubler og faller, da står vel ikke du og "ser ned på" henne? Du vil hjelpe, trøste og lege. Hun blir på ingen måte "mindre" enn deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #23 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, Gjøksuppe skrev: Å falle er noe en gjør, vil jeg tro, mot sin egen vilje. Om bestemor snubler og faller, da står vel ikke du og "ser ned på" henne? Du vil hjelpe, trøste og lege. Hun blir på ingen måte "mindre" enn deg. Så hvis noen begår en synd i dine øyne, vil du hjelpe og trøste? Jeg skjønner at du ikke ser din egen bjelke her... Anonymkode: 53217...bfc
Sirah Skrevet 24. oktober 2017 #24 Skrevet 24. oktober 2017 Nå er det vel få plasser de drikker mer vin enn i bibelen (ja, det var en overdrivelse) 😂 Kristine kan drikke så mye alkohol de bare gidder så lenge de oppfører seg som folk. Akkurat slik resten av befolkningen kan. 1
Gjøksuppe Skrevet 24. oktober 2017 #25 Skrevet 24. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så hvis noen begår en synd i dine øyne, vil du hjelpe og trøste? Jeg skjønner at du ikke ser din egen bjelke her... Anonymkode: 53217...bfc Om noen har problemer med å avstå fra det de selv mener er galt, og ønsker hjelp med å finne en bedre vei, vil jeg selvsagt gjøre hva jeg kan for å hjelpe.
Duff Skrevet 24. oktober 2017 #26 Skrevet 24. oktober 2017 8 timer siden, Sirah skrev: Nå er det vel få plasser de drikker mer vin enn i bibelen (ja, det var en overdrivelse) 😂 Kristine kan drikke så mye alkohol de bare gidder så lenge de oppfører seg som folk. Akkurat slik resten av befolkningen kan. Og de drakk vin fordi vannet de hadde tilgang til ofte var for urent til at man kunne drikke det rent så at de drakk mere vin da enn vi gjør nå er sånn sett naturlig.
Sirah Skrevet 24. oktober 2017 #27 Skrevet 24. oktober 2017 3 minutter siden, Duff skrev: Og de drakk vin fordi vannet de hadde tilgang til ofte var for urent til at man kunne drikke det rent så at de drakk mere vin da enn vi gjør nå er sånn sett naturlig. Det er mye mulig, men de drakk fremdeles vin
Duff Skrevet 24. oktober 2017 #28 Skrevet 24. oktober 2017 7 minutter siden, Sirah skrev: Det er mye mulig, men de drakk fremdeles vin Ja i mangel på noe annet. Vi har brus og saft men det er fhv nymotens drikke.
Ellie1 Skrevet 28. oktober 2017 #29 Skrevet 28. oktober 2017 I følge bibelen tolker jeg at en kristen kan drikke alkohol, så lenge man ikke blir full eller plager andre. Men jeg har valgt å være avholds. Her er en av grunnene: "Det er godt å la være å ete kjøtt eller drikke vin, eller gjøre noe annet som er til anstøt for din bror" -Rom 14.21 Alkohol er et STORT problem i samfunnet vårt! Minst 200 000 barn i lille Norge gruer seg til jul fordi foreldrene drikker. Over 50% av drapsmenn er påvirket av alkohol. Halvparten av barna i barnevernet kommer fra familier med alkoholmisbruk. 80% av legemsfornærmelser....osv.... Jeg har på ingen måte lyst til å drikke alkohol sammen med andre når statistikken sier at utrolig mange liv blir ødelagt av det. Selv om jeg greier å kun drikke ett glass vin, så kan det være utrolig vanskelig for en som sliter med alkoholmisbruk. Jeg tror det er lettere for andre å takke nei til alkohol, dersom de ikke er de eneste. Jeg vil ikke bli med på å ufarliggjøre alkohol. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå