Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en mann på 22 år. Jeg er godt sosialt tilpasset. Har ingen problemer med å snakke med jenter osv. Problemet mitt er det med klem. Jeg pleier aldri ta første steget til å gi klem. Særlig med damene.  Jeg har også lagt merke til at mange damer ikke liker å gi klem med mindre de kjenner personen godt. Så jeg pleier sjeldent gi klem til noen da. Så spørsmålet mitt er: Når er det normalt å gi klem? Hvor godt må man ha kjent vedkommende? Er det et dårlig om man ikke gjør det?

Anonymkode: 8ab6b...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt umulig å si uten mer info. Jeg har gitt/fått klem av folk første gangen vi har møttes uten at det har vært noe problem. Samtidig har jeg bekjente og venner som jeg ikke vil klemme.

Skrevet

Er det snakk om dating som setting? I tilfelle er jeg en sånn type som gjerne klemmer allerede når vi møtes, eller i det minste en avskjedsklem. Samtidig kjenner jeg også mennesker som ikke liker klemmer, så man må vel nesten bare se det an. Beklager at svaret mitt er litt lite hjelpsomt.

Anonymkode: 3d61e...7d2

• Liker 1
Skrevet

Hmm.. når det føles naturlig? Vanskelig å svare konkret på, hvis man naturlig nok deler ut masse klemmer så tenker man ikke spesielt mye over det. Det høres kanskje ut som du er motsatt type, som altså holder igjen på klemmene liitt. 

Anonymkode: 858a8...890

Skrevet

Vær forsiktig. I disse dager er det veldig fokus på seksuell trakassering, jeg hadde latt damene ta initiativet. 

Anonymkode: 99a34...3e5

Skrevet

Klemming ser jeg på som intimt. Svært få venner får klem av meg.

Få klem av en på første date på starten? Nei takk. Håndhilse går bra. Man kjenner jo ikke engang hverandre

Anonymkode: c83e1...a39

Skrevet

Du er godt sosialt tilpasset, da merker du vel selv når det føles naturlig? Dette avgjøres jo av det som er mellom dere der og da, og er naturligvis umulig å svare på for andre enn dere to. Normalt vil det være uhørt å gi Kongen en klem, men Therese gjorde det, og det ble akseptert fordi det fremsto naturlig der og da.

Vi kan si noe generelt om hvilke settinger det er vanlig med klem, for eksempel ved mottakelse til selskaper og spesielle anledninger. Her kan det oppleves rart å ikke gi klem.

I alminnelig sosiale møter bør initiativet overlates til kvinnen. En mann kan lett fremstå påtrengende og feminin. En påtrengende kvinne er sosialt akseptert og noe en mann forventes å takle.

Skrevet
8 minutes ago, Horten Market said:

I alminnelig sosiale møter bør initiativet overlates til kvinnen. En mann kan lett fremstå påtrengende og feminin. En påtrengende kvinne er sosialt akseptert og noe en mann forventes å takle.

Enig, i tillegg så slipper man å tenke over hvem man klemmer og ikke klemmer. 

Mange som ikke liker å bli klemt også.

Anonymkode: 3e3ee...e99

Skrevet

Jeg klemmer ikke så sant ikke personen gir meg en klem...er ikke spess glad i klemmer fra folk, men besvarer de jeg får. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær forsiktig. I disse dager er det veldig fokus på seksuell trakassering, jeg hadde latt damene ta initiativet. 

Anonymkode: 99a34...3e5

Da må du nok vente på hårete bananer også.

Jeg gir de jeg har lyst til å gi en klem en klem. Aldri opplevd det som negativt eller fått negative tilbakemelding på det, snarere tvert om. Neste gang vi treffes pleier jeg å få en klem. Bare hold ut høyre hånd som du gjør når du skal ta rundt noen. 95% kommer da bort for å få en klem. Hyggelig  icebreaker. Ikke andre menn da (nesten aldri) bortsett fra et par på jobben, de trenger en klem av og til. 

Om hun ikke vil ha en klem kommer hun vel ikke bort. Har opplevd et par ganger at eldre damer stovner, de opplever det som unaturlig. Men får stort sett en klem og et smil fra dem også :). Fungerer utmerket som erstatning for håndtrykk. Klemmer ikke damer jeg har et profesjonelt forhold til, det skader relasjonen. 

Snakker vi om en klem i forhold til og øke seksuell attraksjon ber du om en klem på tilsvarende måte når dere skal gå fra hverandre. Hold igjen litt, vil hun unna merker du det, klemmer hun seg nærmer, vel da er det kanskje på tide å spørre om ett eller annet for å komme seg unna 😉 

Endret av RoH
  • Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en mann på 22 år. Jeg er godt sosialt tilpasset. Har ingen problemer med å snakke med jenter osv. Problemet mitt er det med klem. Jeg pleier aldri ta første steget til å gi klem. Særlig med damene.  Jeg har også lagt merke til at mange damer ikke liker å gi klem med mindre de kjenner personen godt. Så jeg pleier sjeldent gi klem til noen da. Så spørsmålet mitt er: Når er det normalt å gi klem? Hvor godt må man ha kjent vedkommende? Er det et dårlig om man ikke gjør det?

Anonymkode: 8ab6b...646

Opplever at mange kvinnfolk legger tærskelen lavt for å gji klemmer når de m.a. blir positivt overasket.......Har m.a. vert  i noen begravelser  de siste årene,og opplever at mange  etterhvert    er  blitt rause med å vise sin medfølelse ved å gji en klem til de pårørende,og det synes eg er heilt greitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...