Gå til innhold

Hvor mye har en 11 åring å si til om?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min sønn på 11, har mer eller mine ikke hatt kontakt med faren, foruten i små doser i perioder. Han ahr vært på en overnatting hos faren, og da var han 2 år gammel. Deretter gikk det over 1 år til neste gang han så faren.

Vi har vært på megling, som førte til at faren var sammen med gutten i 2 mnd en gang i uken. Han hadde han da i noen timer, men skulle egentlig ha han fra 13-19.30. Men leverte han alltid tilbake mange timer før han skulle, og til tider uten å gi meg beskjed. Han slapp han bare av utenfor der vi bor. Dermed kunne jeg aldri gå noen steder, for jeg visste jo aldri når faren kom med han.

Plutselig i juli 2000 ble faren borte, vi hørte ikke noe fra han på flere mnd. Så en dag ringte han, for da ville han gjerne treffe gutten igjen. Jeg sa han fikk komme ut, og det skulle han. Det gikk tre mnd før faren ringte, men da bare for å fortelle at han ikke hadde tid å komme ut, for hans kulle reise til USA. Det må sies at under hele denne tiden, bodde faren 10 min kjøretur fra oss, men han hadde aldri tid å komme.

Etter den siste telefonen hørte vi ikke noe mer, før det var gått 4 år. Faren står plutselig utenfor døren, og vil treffe gutten. Jeg ble forfjamset, og visste ikke hva jeg skulle gjøre.

Faren har nå fått tak i telefonnummeret til gutten, og ringte i dag. For nå passer det han å treffe gutten igjen. Jeg ringte så faren opp igjen, og spurte hvorfor han gjorde det uten å snakke med meg først. Fikk til svar at jeg ikke ahdde noe med det å gjøre, for det var noe mellom far og sønn. :o

Gutten er som sagt 11 år gammel, og hvor mye skal han egentlig få bestemme selv? Skal jeg la de få kontakt, for så å risikere at gutten blir såret atter en gang?

Er utrolig usikker nå, og håper noen har noen gode råd å komme med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt klart du bestemmer over gutten,han er ikke mer en 11 år.

Jeg tror jeg ville ha bedt om megling i denne saken og fått frem hvordan faren har oppført seg mot gutten hittil.

Koldbruna

Skrevet

Du bestemmer hvem elleveåringen din skal ha kontakt med. Jeg står midt oppe i samme sak selv med min egen elleveåring, og vet hva du sliter med.

Du er i din fulle rett til å nekte samvær før mekling, altså kreve mekling på familiekontoret før denne mannen valser inn i din sønns liv igjen, uvisst for hvor lenge.

Og det er ikke bare din rett men også din soleklare plikt å beskytte barnet ditt mot denne typen unødvendige traumer, som denne gjentatte løsrivelsen tross alt er. Far eller ikke, barnets psykiske helse går foran alt.

Lykke til, vi er i samme båt :wink:

Skrevet

Helt klart din rett og plikt og ta vare på sønnen din. Og du sitter med den daglige omsorgen så far skal helt klart ta kontakt med deg og ikke sønnen. helt uhørt at han bare ringer og dukker opp på døra slik. Har vært i samme situasjon selv. Etter å ha sett min datter lide seg igjenom 7 år med dette satte jeg foten ned for godt. Hun fikk hemmelig nr,annbefales mot uvitende fedre.

Tok kontakt med far og ga klar beskjed om at han har forspilt sine sjanser. Prøver han på noe nå drar jeg han i retten for psykisk misshandling av min(ikke hans lenger) datter. Når hun er fylt 18 må han gjerne ta kontakt men ikke før.

Å om han var sterkt uenig fikk han skaffe seg en advokat, innkalle meg til mekling osv. Men jeg løfter ikke en finger lenger.Det antok jeg ville vise hvor sterk interssen hans var, vel har ikke hørt noe siden så det sier vel sitt... Nei mor gjør det du føler er best for barnet ditt,du kjenner han best,uten tvil! Lykke til begge to.

Skrevet

sorry fikk feil av sending først.derfor kom innlegget mitt 2 ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...