Gå til innhold

Skam vs. American pie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente som bare elsker Skam og har sett stort mer eller mindre hver episode av serien, På min arbeidsplass så jobber jeg sammen med en del eldre alt fra 25-40 år både Kvinner og Menn, Jeg og noen kolleger pratet her om dagen om Skam og de fleste synes den er kjedelig og uten handling imens noen andre har ikke sett på Skam i det hele tatt, Så begynte noen andre kolleger og prate om tiden da de da var unge på slutten av 90-tallet og begynnelsen av 2000-tallet og de mente at dagens ungdom er så kjedelige og at filmer og serier fra de sin ungdomstid var så mye bedre og de hauset opp filmer som American pie m.fl. Jeg har sett American pie selv og jeg må si den er umoden og gammeldags og selve handlingen i filmen er bare teit! Hvorfor liker ingen som er eldre enn 25+ Skam egentlig? Og hvorfor tror de som var barn/unge på 90-tallet at filmer og serier var så mye bedre på 90 og tidlig 2000-tallet? De er så arrogante!

Anonymkode: 65ce4...3c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 39 år, og elsket Skam. Men likte aldri American pie. Og har flere venninner på min alder, som elsket Skam.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har aldri sett den, men har skjønt at den er proppfull av PK-greier og indoktrinering. Folk som ikke liker Skam eier jo ikke skam, liksom.

American Pie er/var vel en kultfilm for laverestående individer. Ikke sett den heller.

Endret av Horten Market
Skrevet

Vel, er ikke enig med TS. Det er veldig mange godt voksne som liker skam, veldig mange hadde igjen et kanskje litt usunt forhold til sesong 2 og 3... Og jeg har da lest artikler om at NRK ikke helt hadde sett for seg at Skam skulle slå ann like bra blant de voksne som hos de unge.

Men ser jo ikke bort fra at det er damene som har lagt sin elsk på Skam, mens mannfolka fremdeles verdsetter American Pie.

Selv synes jeg American Pie var gøy, men til tide klein da den kom. Skam mener jeg er en helt annen type underholdning.

Anonymkode: 83b10...cfd

Skrevet

Og en kommentar til, det er vel helt naturlig at man har et nært forhold til det som var kom ut akkurat da de var i målgruppen.

2000 tallet elsker kanskje American Pie. Du elsker Skam. Ditt barn igjen vil ha sine favoritter og synes Skam er litt gammeldags...

Jeg har mine minner og favoritter, de var ikke nødvendigvis knallbra, men det er vel settingen rundt og alle tilleggsminnene som gjør det så fantastisk for meg!

Anonymkode: 83b10...cfd

• Liker 2
Skrevet

Ts tar helt feil. Var jo flere ungdommer som sluttet å se på Skam fordi foreldrene ble hektet på serien. Jeg har venninner i 50-årene, som så hver eneste episode. Og elsket serien! 

Skrevet

Skam er/var jo kjempepopulært. Så populært blant de litt eldre at ungdommen ikke ville se på det lenger, og ba om å få "ha det i fred" og sånn. Så påstanden din om at ingen over 25 liker Skam er jo helt feil. 

Jeg tror alle synes "sin" populærkultur er best. De som var unge på 80-tallet føler fortsatt sterkt for det som var moderne da. Sånn vil det også være for deg. Du beskylder dem for å være arrogante, men det er jo du også - som mener "din greie" er så mye bedre enn det de så på. 

Anonymkode: 8ff11...f4b

Skrevet

Jeg er 23 og syns Skam var bra hvis du følger det på riktig måte (enten dag for dag eller episode hver fredag), men da jeg satt meg ned og så på hele seriene på en gang syns jeg det kom frem hvor mye dødtid det egentlig er. Mange over 25 liker skam, men mine foreldre syns det var litt kjedelig da de så hele på en gang. 

Anonymkode: 4ccd3...da2

Skrevet

Ap er en klassiker, mye bedre enn det derre NRK greiene

Anonymkode: 598c5...948

Skrevet

Kanskje American vekker gode minner fra ungdomsårene, og at Skam gjør de eldre deprimert over at de ikke er ung lengre? :P

Anonymkode: 0f131...279

Gjest thejohan
Skrevet (endret)

Jeg er 38 og elsket skam, men klarte å styre min begeistring for American Pie da den kom ut. Tror faktisk ikke at jeg har sett hele engang.

Endret av thejohan
Skrevet

Føler meg nesten som den eneste som ikke har sett Skam. :fnise: er 34 år. Digget American Pie da den kom i 99, men nå syns jeg den bare er klein. 

Skrevet

Jeg nærmer meg 40 og synes rett og slett det er pinlig med jevnaldrende som lot seg rive med av Skam. Like pinlig er det med jevnaldrende som fortsatt liker American Pie. Noen ting bør få bli liggende i ungdomstiden. 

Anonymkode: fb9ed...6b9

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nærmer meg 40 og synes rett og slett det er pinlig med jevnaldrende som lot seg rive med av Skam. Like pinlig er det med jevnaldrende som fortsatt liker American Pie. Noen ting bør få bli liggende i ungdomstiden. 

Anonymkode: fb9ed...6b9

Det er ikke noe gale i å like filmer, filmer fra 90 tallet er best.

Anonymkode: 598c5...948

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...