Gå til innhold

Behandle analfissur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt analfissur (sprekk i anusåpning) i over 2 år. Brukt kremer som lege har anbefalt (der noen ikke ble anbefalt av andre fordi det kunne forverre), brukt stikkpiller, prøvd krem som skal få musklene til å slappe av (men gav meg lavt blodtrykk og hodepine) og tatt botox injeksjon. Ser egentlig ingen håp om at det kan repareres uten operasjon, men jeg vil fortsatt prøve. Det jeg da lurer på er om noen andre har hatt analfissur og hvordan de har behandlet det vekk? Om det er blitt brukt en spesiell type krem, eller noe så simpelhet som f.eks aloe vera? Nå skal det sies at aloe vera er prøvd en god stund. Jeg pleier alltid å skylle med vann etter jeg har vært på do for å fjerne rester, går aldri med stringtruser, og passer på å få i meg nok fiber og vann slik at avføringen ikke er hard. Renser med mild grønnsåpe som fås kjøpt på apoteket i blant. Dette her er virkelig plagsomt, og jeg håper det èn dag vil forsvinne.

Anonymkode: 33832...331

Skrevet

Er anal fisur Rumpehullet (anus??) sprekker i åpningen?

Anonymkode: 23801...235

Skrevet

Et av mine barn hadde det en periode. Vi skulle smøre med Brulidin for å fremme heling. Tror jeg brukte Inotyol en periode over der igjen. Begge reseptfri på apoteket. Barnet fikk dette kanskje 3 ganger på ulike steder, fikk det til å gro hver gang. Kanskje du kan kombinere med litt mildt avføringsmiddel så ikke strekkes et par uker.

Anonymkode: bb83c...146

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er anal fisur Rumpehullet (anus??) sprekker i åpningen?

Anonymkode: 23801...235

Ja, analfissur er såre sprekninger i åpningen til rumpehullet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et av mine barn hadde det en periode. Vi skulle smøre med Brulidin for å fremme heling. Tror jeg brukte Inotyol en periode over der igjen. Begge reseptfri på apoteket. Barnet fikk dette kanskje 3 ganger på ulike steder, fikk det til å gro hver gang. Kanskje du kan kombinere med litt mildt avføringsmiddel så ikke strekkes et par uker.

Anonymkode: bb83c...146

Brulidin har jeg prøvd tidligere, men det hjalp da ikke. Kunne ha prøvd det igjen eventuelt. Uansett, takk for svar :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Der tråden er litt gammel nå... jeg slet med dette en stund selv og det som hjalp for meg i tillegg til å holde rent og avføringen myk, ble spiste keg magnesium hver dag og svisker etter hvert måltid en stund, var å smøre med kokosolje! Morgen og kveld. Dvs etter bommelomm og på kvelden igjen. 

Så gjorde jeg blemma når jeg ikke kjente det mer og det ikke blødde mer å slutte med alt... så kom den tilbake... så måtte jeg holde på en goood stund til... kan komme litt tilbake ennå men absolutt ikke sånn det var

Jeg merket også det kom med en gang om jeg gikk mye med stringtruser så der var bare å gi opp. Men det var kanskje din erfaring og?

Lykke til! Håper du får løst det. Det der er ikke noe moro!

Anonymkode: 6e1f8...905

Skrevet

Jeg har vært borti analfissur som ble så ille at han måtte ha avlastning stomi for en stund. 

Men har legen tenkt at du burde henvises til en gastrokirurg? Det kan være at de har noen råd eller tips til deg. 

Anonymkode: 65e45...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...