Gå til innhold

Tips til undulat-passer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zafir (ikke logget på)

Hei undulateksperter :)

Naboen vår er på ferie, og jeg ser etter undulaten deres.

Nå har jeg tatt den med inn til oss fordi jeg syns så synd på den (var jo nokså ensom stakkars...) Eierne har vært borte i 1 uke nå, og blir borte ei uke til.

Til å begynne med var den kjempestille, men i dag er den i full vigør :D

Skravler og styrer på.

Nå prøver den å fly i buret sitt og bråker fælt.

Bør jeg slippe den ut litt slik at den får strekt på kroppen?

Vil helst unngå det fordi jeg er redd jeg ikke får den inn i buret igjen...men hvis undulater har behov for å fly litt så gjør jeg selvsagt det.

Hvordan får jeg den inn i buret igjen?

Den er veldig tam, men kjenner ikke meg så godt...

Skal selvsagt passe på at vindu og dører er lukket :wink:

Klem fra Zafir med 0 peiling på undulater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Nå har ikke jeg heller så mye peiling på undulater, bortsett fra at vi hadde 2 når jeg var lita. Men jeg tipper at når det begynner å bli kveld, vil undulaten fly inn i buret sitt. Våre 2 gjorde alltid det om kvelden..

Og hvis ikke, er en duk eller noe kjekt å ha. Da får du bare kaste det over undulaten, og ikke slippe den ut igjen.. :wink:

Klem, Tinki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiquita - ikke innlogget

Hei Zafir...

Nå vet jeg ikke hva du bestemte deg for å gjøre i går med undulaten, men jeg kan jo si hva jeg ville ha gjort (Jeg har to undulater selv):

Jeg ville ikke sluppet ut fuglen dersom jeg ikke "kjente" den så godt....

Jeg ville heller satt den ute (på veranda) i buret sitt, slik at den får litt frisk luft... (husk bare å henge et håndkle. e.l over deler av buret, slik at undulaten får muligheten til å være i skyggen...)

Min erfaring er at undulatene blir roligere når de kommer inn igjen når de har vært ute i frisk luft... (lik oss mennesker der??!!)

En annen ting for å få det stilt er jo å dekker over buret til undulaten, slik at den tror det er kveld... (men det er jo ikke så snilt gjort da :roll: )

Lykke til videre med undulaten

klem fra Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zafir(ikke pålogget)

Takk for tips begge 2 :D

Har bestemt meg for å ikke ta den ut...er redd for at noe skal skje med den :oops:

Nå har jeg hatt den hjemme noen dager og har funnet ut at den har "faste" rutiner med flaksing og babling :D Syns det er koslig med skravlinga jeg. Den plystrer etter meg også :sjarmor:

Ser ut som at den har det bra til sammenligning med en annen "nervøs" fugl jeg kjenner. Denne er både livlig og pratsom :lol:

Skulle gjerne hatt den med ut iom det hærlige været, men vi bor i blokk uten balkong :cry:

Åhhh...fikk litt lyst på fugl nå altså, skikkelig koslig :wink:

Men jeg har jo selvsagt funnet meg en anti-dyr-sambo...eneste dyr som er akseptert av han er katt. Kjedelig fyr altså!!!!!! :evil:

(Jeg er glad i katter oxo, så det går fint for meg. Men er mest glad i hund da...*sukk*)

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Zafir: Undulater er kule fugler. Har selv en gutte undulat jeg og han har jeg plassert i det store vinduet vår i stua. Der kan han se mange fugler og koser seg med radioen på om dagene - er helt i hundre. Har satt opp døra flere ganger, men gutten vil ikke ut. Min mann er også litt anti dyr, men har nå jobbet med ham og hører mer en en gang om morgenen at han koseprater med lillegutt i stua når han skal få teppet av seg om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortitia: Planen min var å få samboer til å falle for fuglen...men der tok jeg feil gitt :oops:

Han syns det er ekkelt når den flakser fordi det "kan jo komme fjær på brødskiva hans"... og gjentar til stadighet at det blir ikke aktuelt å ha egen fugl (hmm...er han tankeleser tro?).

I morgen kveld skal vi sette fuglen tilbake i leiligheten sin (vi reiser bort), og da blir det slutt med pludringa... Kommer til å savne`n jeg :cry:

Den er så søt når den stikker hodet oppi lekebjella si :ler: Og så sitter den faktisk stille i flere sekunder! Ser helt corny ut!

Og for å ikke snakke om når han nikker med hodet sitt...*hulk*....

Heldigvis bor den ikke så langt unna meg da, får sikkert lov til å besøke den jevnt og trutt :lol:

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle hva som skjedde nå nettopp :lol:

Jeg skulle skifte vann til undulaten, og stakk hånda inn i buret. Dermed hoppa den på fingeren min, og jeg tok den ut av buret. Så fløy den noen runder i leiligheten, og satte seg på gardinstanga. Når jeg strakk hendene mine mot den så hoppa den så lett som ingenting på fingeren igjen, og tilslutt trippet den opp til skulderen. Der satt den og koste seg ei lita stund *smelt*.

Det var ikke noe problem å ta den inn i buret igjen, foruten at den nekta å hoppe av hånda mi da (jeg måtte stå med hånda inni buret ei god stund før den fløy over til kvisten sin). Skikkelig godfugl ikke sant?

Nå har´n iallefall fått lufta vingene sine ei lita stund :ler:

Får se om vi gjentar seansen imorgen også før jeg leverer den ifra meg...som siste kos liksom :wink:

Klem igjen fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Heia Zafir

vel det er nå typisk gutter å ikke like små herlige undulater :( Men jeg klarte å få viljen min uansett jeg. Min mann kom seg etterhvert. Det er kjekt med dyr og undulater er det letteste man kan ha egentlig :wink:

Du får være barnevakt for den lille tappen du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...