Gå til innhold

Hvordan er det med barnebidrag når barnefar er fra og bor i utlandet uten fast inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å få barn med en fra annet EU land forhold til plikt til barnebidrag og muligheten for månedtlige trekk? Og hva hvis personen ikke har fast inntekt? Risikerer jeg da å stå helt uten bidrag? Eller dekker nav den andelen bidrag da?  Hvor mye er det på i mnd? Hvilke rettigheter og muligheter har jeg? 

Anonymkode: 107ce...53d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der ikke litt tidlig å begynne og tenke på barnebidrag?

Anonymkode: e428c...8ee

• Liker 3
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var der ikke litt tidlig å begynne og tenke på barnebidrag?

Anonymkode: e428c...8ee

Når er for tidlig å tenke på om barnet vil ha en økonomisk trygghet og ikke leve under fattigdomsgrensa? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk bidragsforskudd på laveste sats for barnet mitt til studiene var ferdig, og etter det har jeg forsørget ham 100% selv uten en krone fra verken BF eller NAV. De kan jo ikke kreve noe når de ikke vet hvor han er, og betaler ikke forskudd så lenge bostedsforelder tjener over en viss sum.

Anonymkode: 63cc8...9ad

Endret av sofie777
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og spekulasjon, samt svar til dette

sofie777, mod

Skrevet

Kutter du 2-3000 andre steder vil du greie deg like god som før ;)  Tross alt får du 60% reduksjon i barnehage - 2000 i barnetrygd og 1600? I stede for bidrag. Et barn greier seg fint i en 2 roms de første leveåra..

Anonymkode: 87333...07e

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutter du 2-3000 andre steder vil du greie deg like god som før ;)  Tross alt får du 60% reduksjon i barnehage - 2000 i barnetrygd og 1600? I stede for bidrag. Et barn greier seg fint i en 2 roms de første leveåra..

Anonymkode: 87333...07e

Jeg er på minstesats uføretrygd og har ikke budsjett til å kutte noen steder. Det går desverre akuratt rundt sånn det er nå. Så det er ikke økonomisk tilrettelagt for et barn akuratt, men så har altså "skaden" skjedd så jeg må finne ut mulighetene jeg har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...