Gå til innhold

Usikker. Skal eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og vurderer litt frem og tilbake om jeg skal melde meg på f.eks Tinder. 

Jeg har gått på noen få stevnemøter de siste åtte årene og har ikke gått på et eneste et de siste fire årene. Jeg har fokusert litt på andre ting og tenkt at det er en del ting som burde falle på plass før jeg fokuserer på noe sånt (som å bli frisk og få jobb), men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt desperat etter litt menneskelig kontakt på tross av at alt ikke har falt ordentlig på plass ennå. Bare det å holde noen i hånden eller kysse noen igjen er noe som hadde vært fantastisk. Men det som holder meg mest tilbake er tanken på at noen skal spørre meg om hva jeg driver med. Jeg har gått et år på Arbeidsavklaringspenger (men har generelt sett ikke jobbet noe særlig siden 2009). Mitt største problem er at jeg vil få noen oppfølgningsspørsmål som hvorfor får du AAP. Jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre. 

Noen som har noen tips, ideer eller tanker?

Anonymkode: 1310c...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går du egentlig på aap og ikke har jobbet noe siden 2009?

Anonymkode: 5388d...328

• Liker 1
Skrevet

Står ikke i samme situasjon nå lenger (det går an å komme seg opp, så ha troa! :)

..Men jeg opplevde aldri at dating ble problematisk den gangen. Tror det meste er usikkerheter i ditt/mitt hode. Traff veldig mange hyggelige mennesker når jeg datet (faktisk ikke en eneste negativ erfaring, alle var hyggelige, høflige, nysgjerrige og glade mennesker).

Kjør på

Anonymkode: 39383...a56

• Liker 2
Skrevet

De fleste av oss har uansett noe som er feil med oss selv. Sats på å møte en som forstår deg og som du passer med og bry deg ikke om resten 

Anonymkode: 69b5a...ef0

Skrevet

Tinder er fint det, bare husk å skriv at du kun er ute etter noe seriøst i profilteksten din, og spør de som du chatter med ila de første meldingene "Hva er du ute etter her da?" , og om de svarer alt annet enn konkret "kjæreste" så er de useriøse, også om de svarer diffuse ting som "tar det som det kommer"=useriøs=fitte så lenge som mulig inntil dama maser om forhold. 

Du kan prøve å unngå spørsmål om hva du jobber med , ved å sørge for å først spørre om dems interesser, da spør de deg om dine interesser og ikke jobben din. 
Om de spør "hva driver du med til vanlig", så kan du svare de tingene du liker å gjøre som hobby , og om de spør hva du jobber med kan du svare det du jobbet med før du ble syk , eller det du håper å kunne jobbe med en gang i fremtiden. 
Ellers er det ingen skam å si "akuratt nå er jeg uten jobb for å fokusere på helsa, men driver egentlig med kundebehandling/er egentlig sykepleier/det du har utdannelse innenfor" 

Jeg var i samme situasjon som deg og møtte aldri noe negative holdninger rundt det i dating eller på tinder. Prøvde alle strategiene som nevnt over, og til et fåtall skrev jeg også rett ut etter en stund at jeg var syk og ikke kunne jobbe, men ikke med en gang.

Anonymkode: 36cd7...35f

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinder er fint det, bare husk å skriv at du kun er ute etter noe seriøst i profilteksten din, og spør de som du chatter med ila de første meldingene "Hva er du ute etter her da?" , og om de svarer alt annet enn konkret "kjæreste" så er de useriøse, også om de svarer diffuse ting som "tar det som det kommer"=useriøs=fitte så lenge som mulig inntil dama maser om forhold. 

Du kan prøve å unngå spørsmål om hva du jobber med , ved å sørge for å først spørre om dems interesser, da spør de deg om dine interesser og ikke jobben din. 
Om de spør "hva driver du med til vanlig", så kan du svare de tingene du liker å gjøre som hobby , og om de spør hva du jobber med kan du svare det du jobbet med før du ble syk , eller det du håper å kunne jobbe med en gang i fremtiden. 
Ellers er det ingen skam å si "akuratt nå er jeg uten jobb for å fokusere på helsa, men driver egentlig med kundebehandling/er egentlig sykepleier/det du har utdannelse innenfor" 

Jeg var i samme situasjon som deg og møtte aldri noe negative holdninger rundt det i dating eller på tinder. Prøvde alle strategiene som nevnt over, og til et fåtall skrev jeg også rett ut etter en stund at jeg var syk og ikke kunne jobbe, men ikke med en gang.

Anonymkode: 36cd7...35f

Det der er bare piss. Å spørre menn hva de er ute etter, tror dere virkelig at menn svarer sannheten på det :fnise: Det er så søtt med naive damer. Da tenker jeg på før man har møttes altså. Det hjelper ikke en dritt å skrive noe som helst på en sånn pule-app som Tinder. Det er bare umoralske mennesker der som ikke fins seriøse på en plass. Prøv heller Møteplassen eller kristendate, det er litt mer seriøst. 

Anonymkode: 20692...81a

Skrevet

Takk til alle som har svart. 

Jeg satt og leste svarene her og begynte å tenke litt. Nå har jeg lastet den ned, stirret på den i ti minutter og meldt meg på. Allerede blitt invitert med ut. :haar: Er litt paff, men sitter og tenker at jeg får kanskje bare hoppe i det? Jeg har lest at mange treffer seg og tar en kaffe, mens de prater litt for å finne ut av ting. Det er jo gjerne sånn at kjemien på nettet og kjemien i virkeligheten kan være to forskjellige ting. 

Jeg er forsåvidt enig med AB. Jeg forventer ikke at noen kommer til å være ærlig med intensjonene deres. Det er som andre steder her, man er nødt til å være litt forsiktig. Handlinger sier mer enn ord. 

Og forsåvidt så er jeg enig med at usikkerheten sitter hovedsakelig i hodet mitt, men greia er at jeg har opplevd psykisk vold i barndommen og lenge etter jeg ble myndig. Jeg holder på med å bygge meg opp, sette mitt eget preg på ting og finne ut av hvem jeg er, men det er komplisert. :) Så og sitte å dele det med noen som vet navnet mitt, vet hvordan jeg ser, potensielt kan finne ut hvem foreldrene mine er osv. er noe som sitter langt inne. 

TS

Anonymkode: 1310c...46d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...