AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har en praksisplass igjennom NAV og har vert syk i 3 dager, "arbeidsgiver" sa at jeg måtte ha sykemelding etter disse 3 dagene, stemmer dette? Og skal jeg krysse av for syk eller ikke på meldekortet? Anonymkode: f475c...451
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Jeg har en praksisplass igjennom NAV og har vert syk i 3 dager, "arbeidsgiver" sa at jeg måtte ha sykemelding etter disse 3 dagene, stemmer dette? Anonymkode: f475c...451 ja. Anonymkode: f71ad...7e0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Tja, må og må. Det er ikke arbeidsgiver som betaler deg verken lønn eller sykepenger når du har praksisplass. Forhold deg til NAV. 3 dager sykdom uten sykemelding er jo snakk om egenmelding. Men du får ikke egenmelding når du ikke får lønn/sykepenger. Arbeidsgiver roter. Spørsmålet er om du vil rock the boat. Anonymkode: 2242b...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, må og må. Det er ikke arbeidsgiver som betaler deg verken lønn eller sykepenger når du har praksisplass. Forhold deg til NAV. 3 dager sykdom uten sykemelding er jo snakk om egenmelding. Men du får ikke egenmelding når du ikke får lønn/sykepenger. Arbeidsgiver roter. Spørsmålet er om du vil rock the boat. Anonymkode: 2242b...c2d Mener du at ts skal unnlate å melde fra om fraværet til Nav? Isåfall er jo det dumt i tilfelle det blir oppdaget. Anonymkode: 023a6...5fa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en praksisplass igjennom NAV og har vert syk i 3 dager, "arbeidsgiver" sa at jeg måtte ha sykemelding etter disse 3 dagene, stemmer dette? Og skal jeg krysse av for syk eller ikke på meldekortet? Anonymkode: f475c...451 Les på Nav sin side. Du skal krysse av for syk og må nok ha legeerklæring ja. Er du usikker ring Nav i morgen. Anonymkode: 411cb...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Nei, du trenger ikke sykemelding når du går på AAP. Jeg har gått på AAP i 5 år nå. Jeg har deltatt på flere kurs og vært ute i praksis og DESSVERRE roter kursveiledere og arbeidsgivere fryktelig med dette. Det er fordi mange av deg misforstår og tror reglene som gjelder for de på dagpenger også gjelder for de på AAP. Jeg har aldri levert sykemelding til NAV for fravær på en til tre dager og selvsagt fått pengene som jeg skal. Anonymkode: 547e2...a30 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 12 hours ago, AnonymBruker said: Mener du at ts skal unnlate å melde fra om fraværet til Nav? Isåfall er jo det dumt i tilfelle det blir oppdaget. Anonymkode: 023a6...5fa Det er ikke snakk om det. Man trenger ikke sykemelding på AAP. Det er dessverre bare kursholdere osv. som roter med reglene. Anonymkode: 547e2...a30 1
Drakan Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg prøvde en periode å gi sykemeldinger når jeg var syk når jeg startet aap, og da ble jeg fortalt jeg ikke trenger dette. Det er en lettelse at man ikke trenger krype til legen om man er dårlig. 1
BLOMSTERKVAST Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 Men vi må vell krysse av for sykdom på meldekortet? Vis ja , får man penger den dagen ?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 Når man får AAP så får man det jo fordi man ikke er frisk. Man skal ikke krysse av for syk på meldekortet. Man skal heller ikke måtte ha sykemelding for fravær. Anonymkode: 32b01...50d 1
TinyBean Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 Jeg leverte sykemelding da jeg fikk panikkangst og ikke klarte å være på aktivitet. Varte i tre måneder. Mer enn tre dager skal man gi sykemelding, 1 til 3 dager kan du bruke egenmelding. Det var sånn jeg fikk beskjed om, men vet ikke om det varierer fra by to by?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2017 #12 Skrevet 4. november 2017 1 minutt siden, TinyBean skrev: Jeg leverte sykemelding da jeg fikk panikkangst og ikke klarte å være på aktivitet. Varte i tre måneder. Mer enn tre dager skal man gi sykemelding, 1 til 3 dager kan du bruke egenmelding. Det var sånn jeg fikk beskjed om, men vet ikke om det varierer fra by to by? Min erfaring med NAV er at det varierer fra saksbehandler til saksbehandler... Anonymkode: 9d1aa...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå