AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Den kommer på mandag. Lurer på om det er vanlig å betale alt på posten, eller kun poryo, og betale en faktura, når jeg åpner pakken hjemme. Vil helst ikke betale dobbelt opp. Anonymkode: 21fbd...9ab
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den kommer på mandag. Lurer på om det er vanlig å betale alt på posten, eller kun poryo, og betale en faktura, når jeg åpner pakken hjemme. Vil helst ikke betale dobbelt opp. Anonymkode: 21fbd...9ab porto skulle det stå. Anonymkode: 21fbd...9ab
Wenda Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Kommer vel an på hvilken avtale du gjorde med firmaet du bestilte fra. Har aldri kun betalt porto på postkontoret. Enten hele summen ved henting, faktura eller forhåndsbetalt 1
Miklo Velka Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Om du sjekker med de du bestilte fra så kan nok de svare deg mye bedre enn noen her inne kan.
Million Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den kommer på mandag. Lurer på om det er vanlig å betale alt på posten, eller kun poryo, og betale en faktura, når jeg åpner pakken hjemme. Vil helst ikke betale dobbelt opp. Anonymkode: 21fbd...9ab Det kommer jo helt an på hva du valgte for betalingsmåte når du bestilte. Valgte du "faktura" ved utsjekking i nettbutikken, betaler du alt ved hjelp av en faktura som ligger i pakken, ELLER du får den tilsendt på email. Sjekk spamfilteret ditt for å se om fakturaen har havnet der, om du ikke finner den nedi pakken. Fakturaen inneholder summen for selve varen og eventuell portokostnad. Har du valgt postoppkrav som betalingsmåte, betaler du i skranken på posten ved uthenting av pakken. Det kan fremdeles ligge en faktura i pakken da, men den skal da ikke betales, den regnes som din kvittering. Det er ikke vanlig å velge postoppkrav, fordi det er dyrt og unødvendig. De fleste firmaer sender varene mot vanlig faktura og vanlig frakt/porto. Hvis du ikke husker hva du valgte når du bestilte varen på nett, les email-kvitteringen din og se om det står noe der. Hvis det ikke står betalingsmåte der, send en email til firmaet/nettbutikken og spør hva du valgte og hva som er satt som betalingsmåte. Som regel kan man velge mellom å betale med vedlagt faktura, eller man betaler med kort under bestilling. Det er ikke anbefalt å bruke bankkort å betale med på nett. Bruk kredittkort, for da er du bedre sikret mot svindel og evt tapping av kortet/misbruk. Med kredittkort trenger du ikke betale for misbruk, du bare rapporterer det til kortselskapet. Endret 21. oktober 2017 av Million
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Takk for svar. Skal ringe firmaet i morgen, så er jeg sikker Anonymkode: 21fbd...9ab
Wenda Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Skal ringe firmaet i morgen, så er jeg sikker Anonymkode: 21fbd...9ab Trenger ikke det. Enten så har du betalt, og da vet du det allerede. Eller så må du betale når du henter ut pakken, og da får du beskjed om det. Eller så ligger det en faktura med i pakken, da ser du det når du åpner pakken Om ingen av delene er tilfelle så kan det være at du får faktura ettersendt via post eller Mail (ellos.no sender fakturaen noen dager senere) og da kan du jo ringe om du er usikker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå