AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Har allerede generell studiekompetanse, men ingen realfag. Vurderer å kanskje ta biologi 1 og 2 og matte 1 og 2 i dette halvåret som privatist, men jeg tror bare ikke at jeg kommer til å få noe bedre karakter enn en 2'er eller 3'er. Mye av grunnen til dette er at eksamen er muntlig, og når jeg skal snakke foran ukjente så bare stopper orda opp for meg, dessverre.. Er det i det hele tatt noe vits i å gå for dette når man vet at man ikke får mer enn en max en 3'er? Eller er det viktigste at man har bestått realfaga og ikke hvilke karakterer? Anonymkode: 4aa37...e16
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Hvis du skal søke på et studie som har krav til spesifikke realfag, tror jeg ikke karakteren har noe å si så lenge du har bestått. Anonymkode: 6be87...1d0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Alle karakterer teller like mye på vitnemålet. Anonymkode: 84368...602 1
reAction Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Realfag gir realfagspoeng. Så: Hvordan er dine andre karakterer? * Hvis dem er lave, så er det en solid bonus i å ta realfag * Hvis dem er høye, så burde man vurdere innvirkningen disse har på snittet og hvor man vil studere. Hvis ikke systemet er total forandret, noe det sikkert er, så får man som privatist et eget kompetansebevis. Og det er opp til deg ved søknad om å legge ved beviset eller ei. Således vil du kun risikere eksamensavgiften på de fagene du tar.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 Ikke ta realfag hvis du ikke trenger dem for å komme inn på videre studier. Hvis du ikke klarer å få en bra karakter hjelper det halve ekstrapoenget lite Anonymkode: 16a8a...254
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ta realfag hvis du ikke trenger dem for å komme inn på videre studier. Hvis du ikke klarer å få en bra karakter hjelper det halve ekstrapoenget lite Anonymkode: 16a8a...254 Jeg tok biologi 1+2 selv om jeg ikke trengte det. Fikk 5 i begge og realfagspoengene kom godt med. Men det er klart, det lønner seg ikke om en får dårlig karakter (dårligere enn en ville fått i et samfunnsfag). Anonymkode: 53047...082
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok biologi 1+2 selv om jeg ikke trengte det. Fikk 5 i begge og realfagspoengene kom godt med. Men det er klart, det lønner seg ikke om en får dårlig karakter (dårligere enn en ville fått i et samfunnsfag). Anonymkode: 53047...082 Men du er jo ikke TS som anslår en 2'er eller 3'er i faget. Anonymkode: 6ec9e...f62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå