Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du mottar tiltakspenger fra NAV? Du kan da ha rett på supplerende sosialstønad. Men du må skrive en leiekontrakt med dine foreldre. Du blir ansett som å bo i bofelleskap, og da skal du ha ca. 5500kr (varierer blant kommuner) i livsopphold, etter at husleie og evt. strøm er betalt.(Hvordan strøm dekkes varierer også.) Det er funnet omfattende lovbrudd i kommunene, særlig når det gjelder de yngre søkerne til sosialstønad. Så det er bare å klage inn, hvis du ikke får supplerende dekning til husleie. 

Hent søknad, legg ved kontrakt, bankutskrift, kopi av strømregning(dekt din del). Og får du avslag, så er det å klage. 

Anonymkode: 4df26...3b5

• Liker 1
Skrevet

Er det arbeidsavklaringspenger du mener når du sier at du får avklaringspenger? Isåfall skal du ha mer enn 7000kr i måneden! Minsteutbetalingen er sånn at du får ryndt 11700kr etter skatt utbetalt, det får nemlig jeg og jeg har minstesats.

Anonymkode: 07b14...af7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det arbeidsavklaringspenger du mener når du sier at du får avklaringspenger? Isåfall skal du ha mer enn 7000kr i måneden! Minsteutbetalingen er sånn at du får ryndt 11700kr etter skatt utbetalt, det får nemlig jeg og jeg har minstesats.

Anonymkode: 07b14...af7

Det er bare hvis man er 100% arbeidsufør. 

Anonymkode: 24cc3...115

Skrevet
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Du mottar tiltakspenger fra NAV? Du kan da ha rett på supplerende sosialstønad. Men du må skrive en leiekontrakt med dine foreldre. Du blir ansett som å bo i bofelleskap, og da skal du ha ca. 5500kr (varierer blant kommuner) i livsopphold, etter at husleie og evt. strøm er betalt.(Hvordan strøm dekkes varierer også.) Det er funnet omfattende lovbrudd i kommunene, særlig når det gjelder de yngre søkerne til sosialstønad. Så det er bare å klage inn, hvis du ikke får supplerende dekning til husleie. 

Hent søknad, legg ved kontrakt, bankutskrift, kopi av strømregning(dekt din del). Og får du avslag, så er det å klage. 

Anonymkode: 4df26...3b5

TaKK, jeg skal gjøre det, det aner meg at det nav sier til meg er egentlig bare for å prøve unngå at jeg skal søke.

Anonymkode: 539f3...32f

Skrevet

Hadde noe bostøtte og tjente 6500,- ved siden av i mnd. Jobbet deltid i kantine så var heldig å kunne ta med restemat hjem nesten hver dag. Hadde bil, forsikring og bensinpenger å tenke på i tillegg til mobil og enkelt regninger. Hadde ikke gjeld. 

Satt igjen med mellom 1000 og 1500,- til mat husker jeg hvert fall. Har ikke hatt noe særlig støtte av familien så til påske fikk jeg med meg mat fra jobben så jeg hadde litt mat i påsken. 

Ble et par uker med kun havregrøt kokt opp på vann til middag. Andre ganger hadde jeg ris/pasta med saus på, men ikke råd til kjøtt. Gikk jo fint det 😊 noen helger var jeg sjåfør for venner og kunne tjene 500-1300,- per helg, veldig kjekt. 

Ble nøden før årsavgiften skulle betales og da jeg trengte nye dekk osv, men det gikk opp 😊

Anonymkode: 4b1aa...25b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...