AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #41 Skrevet 21. oktober 2017 Du mottar tiltakspenger fra NAV? Du kan da ha rett på supplerende sosialstønad. Men du må skrive en leiekontrakt med dine foreldre. Du blir ansett som å bo i bofelleskap, og da skal du ha ca. 5500kr (varierer blant kommuner) i livsopphold, etter at husleie og evt. strøm er betalt.(Hvordan strøm dekkes varierer også.) Det er funnet omfattende lovbrudd i kommunene, særlig når det gjelder de yngre søkerne til sosialstønad. Så det er bare å klage inn, hvis du ikke får supplerende dekning til husleie. Hent søknad, legg ved kontrakt, bankutskrift, kopi av strømregning(dekt din del). Og får du avslag, så er det å klage. Anonymkode: 4df26...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #42 Skrevet 21. oktober 2017 Er det arbeidsavklaringspenger du mener når du sier at du får avklaringspenger? Isåfall skal du ha mer enn 7000kr i måneden! Minsteutbetalingen er sånn at du får ryndt 11700kr etter skatt utbetalt, det får nemlig jeg og jeg har minstesats. Anonymkode: 07b14...af7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #43 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det arbeidsavklaringspenger du mener når du sier at du får avklaringspenger? Isåfall skal du ha mer enn 7000kr i måneden! Minsteutbetalingen er sånn at du får ryndt 11700kr etter skatt utbetalt, det får nemlig jeg og jeg har minstesats. Anonymkode: 07b14...af7 Det er bare hvis man er 100% arbeidsufør. Anonymkode: 24cc3...115
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #44 Skrevet 21. oktober 2017 21 minutes ago, AnonymBruker said: Du mottar tiltakspenger fra NAV? Du kan da ha rett på supplerende sosialstønad. Men du må skrive en leiekontrakt med dine foreldre. Du blir ansett som å bo i bofelleskap, og da skal du ha ca. 5500kr (varierer blant kommuner) i livsopphold, etter at husleie og evt. strøm er betalt.(Hvordan strøm dekkes varierer også.) Det er funnet omfattende lovbrudd i kommunene, særlig når det gjelder de yngre søkerne til sosialstønad. Så det er bare å klage inn, hvis du ikke får supplerende dekning til husleie. Hent søknad, legg ved kontrakt, bankutskrift, kopi av strømregning(dekt din del). Og får du avslag, så er det å klage. Anonymkode: 4df26...3b5 TaKK, jeg skal gjøre det, det aner meg at det nav sier til meg er egentlig bare for å prøve unngå at jeg skal søke. Anonymkode: 539f3...32f
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #45 Skrevet 21. oktober 2017 Hadde noe bostøtte og tjente 6500,- ved siden av i mnd. Jobbet deltid i kantine så var heldig å kunne ta med restemat hjem nesten hver dag. Hadde bil, forsikring og bensinpenger å tenke på i tillegg til mobil og enkelt regninger. Hadde ikke gjeld. Satt igjen med mellom 1000 og 1500,- til mat husker jeg hvert fall. Har ikke hatt noe særlig støtte av familien så til påske fikk jeg med meg mat fra jobben så jeg hadde litt mat i påsken. Ble et par uker med kun havregrøt kokt opp på vann til middag. Andre ganger hadde jeg ris/pasta med saus på, men ikke råd til kjøtt. Gikk jo fint det 😊 noen helger var jeg sjåfør for venner og kunne tjene 500-1300,- per helg, veldig kjekt. Ble nøden før årsavgiften skulle betales og da jeg trengte nye dekk osv, men det gikk opp 😊 Anonymkode: 4b1aa...25b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå