Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere hverdagen til å gå rundt?

Anonymkode: 539f3...32f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er 7t kr? 7000? 

De færreste har vel så lite da det er ihvertfall er halvparten av minstesatsen på uføretrygd

• Liker 2
Skrevet
10 minutes ago, Wenda said:

Hva er 7t kr? 7000? 

De færreste har vel så lite da det er ihvertfall er halvparten av minstesatsen på uføretrygd

Har man tiltakspenger har man ca 7200 kr å rute i måneden. Og det er høyste satsen (alså man kam få mindre),

det er ganske mange i Norge som lever med den summen i mnd. og det er de jeg vil høre fra om hvordan de får hverdagen å gå rundt. Det er nesten umulig, jeg har 2 ganger på 8 mnd måtte søke om nød sosilahjelp,

Skrevet

Hvis du får 7000 i måneden, så får du vel dekket husleie utenom? Det er plenty å klare seg på om man er litt strategisk. Har selv i lange perioder levd på mindre enn det etter at husleie er betalt.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes ekstra støtte utenom de 7000kr da. Som til boutgifter og strøm. 

Skrevet

Det er helt brutalt,jeg får ikke dekket husleie, og det er helt umulig å sett av penger/spare og ha en buffer.

Betaler NAV ut for lite/feil er du fucked.

Og dekking av husleie er heller ikke den store inntekten.

Anonymkode: 5087b...dea

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er helt brutalt,jeg får ikke dekket husleie, og det er helt umulig å sett av penger/spare og ha en buffer.

Betaler NAV ut for lite/feil er du fucked.

Og dekking av husleie er heller ikke den store inntekten.

Anonymkode: 5087b...dea

Enig på de to gangene jeg søkte mottok jeg 1500 kr for husleie på 4000 kr.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig på de to gangene jeg søkte mottok jeg 1500 kr for husleie på 4000 kr.

Da blir husleia på 2500,- og med 7000,- utbetalt sitter du igjen med 4500 kr. Det burde da gå, så lenge du ikke har utgifter til bil (kjøp busskort), sier opp unødvendige abonnement osv? 

Anonymkode: 4aaba...d5c

• Liker 3
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Da blir husleia på 2500,- og med 7000,- utbetalt sitter du igjen med 4500 kr. Det burde da gå, så lenge du ikke har utgifter til bil (kjøp busskort), sier opp unødvendige abonnement osv? 

Selvfølgelig har jeg andre utgifter. Men jeg sløser ikke pengene, jeg har ikke netflix og alle de kanalene, jeg brukt 64 kr på alkohol på 2 mnd, ikke handlet på 6 mnd, jeg går ikke ut å drikker/går på resturant. Det har jeg ikke gjort på ett år.

nå har jeg nett,men du mener vel at må kutte ut det å?

Kan vær så snill å svar fra andre som er samme bås, hvordan de for pengene til å gå rundt?

• Liker 1
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Og den summen gjelder når jeg fikk nød sosial hjelp, så det regnestykke er på bærtur- jeg sitter med 3 tusen etter husleie.

Skrevet

Jeg sykler for å spare penger, selv når det høljeregner, og er iskaldt. Busskort kan man bare glemme, first price mat, handler sjelden klær og aldri til full pris. Bøker lånes på bibliotek, så langt det er mulig. Reiser aldri på feire, aldri kino eller restaurant. Det er ille å leve på bunn-nivå, og mikromanaging tar masse energi, når man må gruble og stresse for hver krone man bruker. For min del har jeg et mål, og det hjelper på, men jeg vet hvordan det er å leve slik, og det er hverken sunt eller godt i lengden. Tenker mitt om de som mener det burde gå fint. 

Anonymkode: 4df26...3b5

• Liker 6
Skrevet

Klart det ikke er lett, men det er mulig. Også over lang tid. Tærer på psyken, men sånn er livet. Og jeg har en ekstremt lav inntekt selv så jeg vet hvordan det er

Anonymkode: 72acb...7b4

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg sykler for å spare penger, selv når det høljeregner, og er iskaldt. Busskort kan man bare glemme, first price mat, handler sjelden klær og aldri til full pris. Bøker lånes på bibliotek, så langt det er mulig. Reiser aldri på feire, aldri kino eller restaurant. Det er ille å leve på bunn-nivå, og mikromanaging tar masse energi, når man må gruble og stresse for hver krone man bruker. For min del har jeg et mål, og det hjelper på, men jeg vet hvordan det er å leve slik, og det er hverken sunt eller godt i lengden. Tenker mitt om de som mener det burde gå fint. 

enig, jeg har også satt meg mål, går i tilltakk og tar utdannelse nå. Men det har vært en laaang vei.

Og før noen sier noe er dette gratis utdannelse på voksenopplæring.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

enig, jeg har også satt meg mål, går i tilltakk og tar utdannelse nå. Men det har vært en laaang vei.

Og før noen sier noe er dette gratis utdannelse på voksenopplæring.

Jeg hadde også en lang vei slik som deg, og man blir sliten mentalt av å leve slikt. Men du vet hvor mye muligheter betyr, så sats alt på kortene du får, og slik kan du endre fremtiden din. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde også en lang vei slik som deg, og man blir sliten mentalt av å leve slikt. Men du vet hvor mye muligheter betyr, så sats alt på kortene du får, og slik kan du endre fremtiden din. 

Takk :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får dere hverdagen til å gå rundt?

Du søker om bostøtte om du ikke allerede har gjort det. Jeg fikk 6650kr i dagpenger og ca. 2500kr i bostøtte, det levde jeg for i ca. et år. Da var husleien 6750kr ink. strøm og internett, resten måtte dekke mat, busskort, mobil, legeutgifter, mat, fysioterapeut, tannlege osv. osv. Det var knapt men det gikk, selv om det var vanskelig. Handle på salg, se på liter- og kiloprisen, ta billigere varianter, kjøp en stor gulost og del den opp og putt en i fryseren og en i kjøleskapet, handle en gang uken, kjøp mat som nærmer seg «best før» og frys det eventuelt ned. 

Anonymkode: 07b14...af7

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du søker om bostøtte om du ikke allerede har gjort det. Jeg fikk 6650kr i dagpenger og ca. 2500kr i bostøtte, det levde jeg for i ca. et år. Da var husleien 6750kr ink. strøm og internett, resten måtte dekke mat, busskort, mobil, legeutgifter, mat, fysioterapeut, tannlege osv. osv. Det var knapt men det gikk, selv om det var vanskelig. Handle på salg, se på liter- og kiloprisen, ta billigere varianter, kjøp en stor gulost og del den opp og putt en i fryseren og en i kjøleskapet, handle en gang uken, kjøp mat som nærmer seg «best før» og frys det eventuelt ned. 

Jeg har ikke krav på bostøtte.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke krav på bostøtte.

Eeh, hvorfor ikke? Har du for høy formue? Hvis ikke så har du, når du har inntekt på 7000kr i måneden rett på det, så lenge du ikke bor hjemme hos foreldrene dine da. Selv om du er i utdannelse har du rett på bostøtte.

Skrevet

Flyttet hjem. Hadde ikke sjans til å klare husleie og overleve på det. 

Anonymkode: d3d88...bbf

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flyttet hjem. Hadde ikke sjans til å klare husleie og overleve på det. 

Anonymkode: d3d88...bbf

Men om du bor hjemme så burde det jo gå fint med 7000kr i måneden for en stund:) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...