AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Forbrukerrådet har slått fast at det er ulovlig å ha femsifrede telefonnumre til kunderservice og andre steder. Hva gjør tvaksjonen? Jo, de har ulovlig femsifret nummer for folk som vil melde seg til å gå på dørene til folk med innsamlingsbøsser! Ringer du femsifret nummer eller søker du opp numre du slipper å betale dyrt for å ringe til? Anonymkode: 18de3...bdc
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Forbudet gjelder kun kunderservice. Det er fortsatt helt lovlig for alt annet enn kundeservice. Anonymkode: 5d814...551 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 18 minutes ago, AnonymBruker said: Forbrukerrådet har slått fast at det er ulovlig å ha femsifrede telefonnumre til kunderservice og andre steder. Hva gjør tvaksjonen? Jo, de har ulovlig femsifret nummer for folk som vil melde seg til å gå på dørene til folk med innsamlingsbøsser! Ringer du femsifret nummer eller søker du opp numre du slipper å betale dyrt for å ringe til? Anonymkode: 18de3...bdc Er forresten også Forbrukerombudet du mener her, ikke Forbrukerrådet. De arbeider med litt forskjellige områder. Anonymkode: 5d814...551
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 På TV-aksjonen kan du melde deg på nettet. Jeg gjorde det. Ellers hvis jeg feks skal ringe politiet så søker jeg opp det åtte sifrede nummeret til min nærmeste stasjon istedenfor å ringe 02800. Anonymkode: cf146...235
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 Hvis du er kunde i feks gjensidige eller et vaktselskap og de da kun tilbyr deg å ringe 5 sifra nr da bryter de loven. For ikke kunder derimot har de fortsatt lov til det. Det er så tullete at jeg har ikke ord. De tjener grovt på dette. Anonymkode: a9641...acc
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er kunde i feks gjensidige eller et vaktselskap og de da kun tilbyr deg å ringe 5 sifra nr da bryter de loven. For ikke kunder derimot har de fortsatt lov til det. Det er så tullete at jeg har ikke ord. De tjener grovt på dette. Anonymkode: a9641...acc Det er jo ikke de som tjener på det, men telefonselskapet ditt som tar ekstra betalt for slike nummer. Anonymkode: cf146...235 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er kunde i feks gjensidige eller et vaktselskap og de da kun tilbyr deg å ringe 5 sifra nr da bryter de loven. For ikke kunder derimot har de fortsatt lov til det. Det er så tullete at jeg har ikke ord. De tjener grovt på dette. Anonymkode: a9641...acc Det stemmer ikke. Det er veldig dyrt for firmaene å h et sånt nummer. Anonymkode: 10f12...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 Skjønner ikke hvorfor de må bruke 5sifer nr.har ikke råd til å ringe dem med 5 siffer nr . Forferdelig irritert Anonymkode: a4f9b...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå