AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #21 Skrevet 21. oktober 2017 Akkurat nå, NotNaomi skrev: Kom jo inn på alkoholikere her da. Så svarer nå ut fra responsen her. Ok, altså uinteressant å diskutere videre. En alkoholiker er noe annet en en som ikke tåler å drikke det, slik du startet tråden med. Anonymkode: 3e14f...852 1
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2017 #22 Skrevet 21. oktober 2017 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, altså uinteressant å diskutere videre. En alkoholiker er noe annet en en som ikke tåler å drikke det, slik du startet tråden med. Anonymkode: 3e14f...852 En har et alkoholproblem når en drikker det en ikke tåler. Men ok. Du trenger ikke diskutere videre. Endret 21. oktober 2017 av NotNaomi
Luckiness Skrevet 21. oktober 2017 #23 Skrevet 21. oktober 2017 Folk får tak i brennevin til tross for forbud. Så tror ikke man ville merket så veldig forskjell. Folk må heller lære seg å drikke med måte. Jeg er glad i diverse drinker og da blir ofte vodka brukt. Så lenge jeg begrenser meg kjenner jeg enten ingenting eller blir småbrisen. Ikke mer enn det. De som får totalt endret atferd etter brennevin (eller annen alkohol) bør selvfølgelig slutte å drikke det. Og eventuelt få profesjonen hjelp (alkoholiker feks). Men lettere sagt enn gjort. Husk også at all alkohol kan påvirke mennesker negativt, ikke kun brennevin.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #24 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutter siden, Mass skrev: Mine venner og jeg drakk bare brennevin når vi ble gammel nok til å drikke for det var billigst, men ikke en eneste av oss drikker det i dag. Man kan si at vi har brent oss. Det var så klassisk - du drikker på samme måte, men kjenner ingenting, og plutselig smeller det inn. Det er det jeg husker av det. Jeg er ikke for forbud på dette, for tenker at viss man er disponibel for å bli alkoholiker eller rusmisbruker så blir man det uavhengig av brennevinen. Da ville jeg heller konsentrert meg om å gi gode vaner til barn og gi barnet en god barndom slik at de ikke tyr til rusmidler for å døyve alle smertene når de blir store. Når man har drukket sterkere alkohol en stund og greier å kontrollere seg selv så er det ikke slik at det plutselig smeller. Drakk brennevin senest i går jeg. Tilsammen drakk jeg mye, men siden det var over såpass mange timer og at jeg har stålkontroll siden jeg kjenner kroppen så godt så merket jeg ikke noe effekt av det. Måtte heller ta vare på mine venner som var ganske dritings på øl og vin. Kjenner heller ingenting i dag av det. Anonymkode: e223b...664
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #25 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutter siden, NotNaomi skrev: En har et alkoholproblem når en drikker det en ikke tåler. Men ok. Du trenger ikke diskutere videre. Aha. En alkoholiker tåler det meget godt, da han kan drikke det hver dag uten å dø. Anonymkode: 3e14f...852 1
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2017 #26 Skrevet 21. oktober 2017 Akkurat nå, Luckiness skrev: Folk får tak i brennevin til tross for forbud. Så tror ikke man ville merket så veldig forskjell. Folk må heller lære seg å drikke med måte. Jeg er glad i diverse drinker og da blir ofte vodka brukt. Så lenge jeg begrenser meg kjenner jeg enten ingenting eller blir småbrisen. Ikke mer enn det. De som får totalt endret atferd etter brennevin (eller annen alkohol) bør selvfølgelig slutte å drikke det. Og eventuelt få profesjonen hjelp (alkoholiker feks). Men lettere sagt enn gjort. Husk også at all alkohol kan påvirke mennesker negativt, ikke kun brennevin. Jo. Men øl er ganske harmløst i forhold. Det er stigende rus som en merker godt. Brennevin smeller til . Jeg er ganske sikker på at dere alle her har sett personlighetsendringer når noen drikker den giften? Eller?
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2017 #27 Skrevet 21. oktober 2017 5 minutter siden, Luckiness skrev: Folk får tak i brennevin til tross for forbud. Så tror ikke man ville merket så veldig forskjell. Folk må heller lære seg å drikke med måte. Jeg er glad i diverse drinker og da blir ofte vodka brukt. Så lenge jeg begrenser meg kjenner jeg enten ingenting eller blir småbrisen. Ikke mer enn det. De som får totalt endret atferd etter brennevin (eller annen alkohol) bør selvfølgelig slutte å drikke det. Og eventuelt få profesjonen hjelp (alkoholiker feks). Men lettere sagt enn gjort. Husk også at all alkohol kan påvirke mennesker negativt, ikke kun brennevin. Ja. Alkohol i det store og hele kan være ødeleggende. For de som har problemer med det. Men brennevin er uansett det verste.
Gjest Mass Skrevet 21. oktober 2017 #28 Skrevet 21. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man har drukket sterkere alkohol en stund og greier å kontrollere seg selv så er det ikke slik at det plutselig smeller. Drakk brennevin senest i går jeg. Tilsammen drakk jeg mye, men siden det var over såpass mange timer og at jeg har stålkontroll siden jeg kjenner kroppen så godt så merket jeg ikke noe effekt av det. Måtte heller ta vare på mine venner som var ganske dritings på øl og vin. Kjenner heller ingenting i dag av det. Anonymkode: e223b...664 Det kan jo være at du har en sterk tålegrense for alkohol? Jeg har tålegrense ut fra humøret og stemningen, men at jeg ikke drikker brennevin lengre går rent ut på at jeg ikke klarer hverken lukt eller smak lengre. Vi i min gjeng brekker oss, men jeg tror at det er kroppen som frastøter seg noe som ikke er bra for den. Et fantastisk system.
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2017 #29 Skrevet 21. oktober 2017 1 minutt siden, Mass skrev: Det kan jo være at du har en sterk tålegrense for alkohol? Jeg har tålegrense ut fra humøret og stemningen, men at jeg ikke drikker brennevin lengre går rent ut på at jeg ikke klarer hverken lukt eller smak lengre. Vi i min gjeng brekker oss, men jeg tror at det er kroppen som frastøter seg noe som ikke er bra for den. Et fantastisk system. Ja. Enig med deg. Lukt og smak er ofte motbydelig.
Luckiness Skrevet 21. oktober 2017 #30 Skrevet 21. oktober 2017 12 timer siden, NotNaomi skrev: Ja. Alkohol i det store og hele kan være ødeleggende. For de som har problemer med det. Men brennevin er uansett det verste. Vis gjerne til forskning 1
Luckiness Skrevet 21. oktober 2017 #31 Skrevet 21. oktober 2017 12 timer siden, NotNaomi skrev: Jo. Men øl er ganske harmløst i forhold. Det er stigende rus som en merker godt. Brennevin smeller til . Jeg er ganske sikker på at dere alle her har sett personlighetsendringer når noen drikker den giften? Eller? Jeg ser like ofte personlighetsendringer ved inntak av kun brennevin, kun øl, kun vin og i kombinasjon med to eller flere typer alkoholholdige drikker.
Nicathv Skrevet 22. oktober 2017 #32 Skrevet 22. oktober 2017 16 timer siden, NotNaomi skrev: Jeg er ikke for å innføre flere rusmidler,men jeg vet at Cannabis..[.] Det går jo ikke an å si - cannabis er jo allerede i hver eneste by og hvert tettsted i Norge, og har vært det i mange tiår. Men skal ikke avspore brennevinsdebatten, så jeg lusker ut av tråden
linsejesus Skrevet 22. oktober 2017 #33 Skrevet 22. oktober 2017 Et forbud ville nok gjort bruken enda farligere, fordi folk da ville tydd til hjemmebrent og smuglersprit. Smuglerne ville blitt styrtrike, politiet ville blitt overarbeidet, og folk ville hatt høyere terskel for å søke hjelp når det går over styr. I tillegg ville vi fått en nasjon gretne cognac- og whiskyelskere som har et uproblematisk forhold til stoffet. Så jeg tenker dagens ordning er den beste. Det er bra det er høy pris og aldersgrense og at vi ikke kan kjøpe sprit på kiosken på impuls. 1
Gjest NotNaomi Skrevet 22. oktober 2017 #34 Skrevet 22. oktober 2017 6 timer siden, Nicathv skrev: Det går jo ikke an å si - cannabis er jo allerede i hver eneste by og hvert tettsted i Norge, og har vært det i mange tiår. Men skal ikke avspore brennevinsdebatten, så jeg lusker ut av tråden Jo,det er sant det. Men det er nå ulovlig. :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 22. oktober 2017 #35 Skrevet 22. oktober 2017 2 timer siden, linsejesus skrev: Et forbud ville nok gjort bruken enda farligere, fordi folk da ville tydd til hjemmebrent og smuglersprit. Smuglerne ville blitt styrtrike, politiet ville blitt overarbeidet, og folk ville hatt høyere terskel for å søke hjelp når det går over styr. I tillegg ville vi fått en nasjon gretne cognac- og whiskyelskere som har et uproblematisk forhold til stoffet. Så jeg tenker dagens ordning er den beste. Det er bra det er høy pris og aldersgrense og at vi ikke kan kjøpe sprit på kiosken på impuls. Ja.. dere som mener dette har jo et poeng.
Duckie Skrevet 22. oktober 2017 #36 Skrevet 22. oktober 2017 Merkelig debatt. Er det virkelig så mange som tar helt av så fort de får snusen i brennvin? Jeg har mange i familien som er veldig glade i whisky og konjakk, da jeg vokste opp og i dag er det minst 10 flasker stående i barskapet hos foreldrene mine. Jeg kan fint ta en cognac eller en whisky etter maten og la det bli med den, ikke i nærheten av å være full. De fleste jeg kjenner har det på samme måten. Noen tar jo litt av innimellom, og spesielt da vi var yngre og på fest, men etter tidlig 20-årene har de færreste jeg kjenner problemene dere snakker om. 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #37 Skrevet 22. oktober 2017 På 21.10.2017 den 12.28, NotNaomi skrev: Men jeg ser at folk ikke tåler det. Den snilleste person blir helt rabiat! Tror det blir klikk i hodet på de fleste. Ikke uten grunn at indianere kalte det "ildvann". Det begynner å brenne ja. Usj! Har så mange dårlige opplevelser med det. Total personlighetsforandring. Uhyggelig er det. Jeg tror rett og slett du trenger en ny omgangskrets, jeg, om det er sånn at "de fleste" du kjenner blir rabiate av sprit. Jeg er i 40-årene, og har etter hvert festet sammen med veldig mange forskjellige typer mennesker fra veldig mange forskjellige miljøer, men tror faktisk jeg kan telle på en hånd de menneskene jeg har vært borti som reagerer slik du snakker om. Dvs. som blir rabiate av sprit, men tåler annen alkohol. Ikke misforstå: Jeg har sett mange oppføre seg dårlig i fylla, men det er mengden alkohol som har vært det største problemet, ikke typen alkohol. Anonymkode: 17a66...267
Gjøksuppe Skrevet 22. oktober 2017 #38 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg skulle likt å se myndighetene gå ut like sterkt mot alkohol som mot tobakk, så mange barn og voksne får livet ødelagt på grunn av alkohol. Gjør det like kult å drikke som det nå er å røyke.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #39 Skrevet 22. oktober 2017 On 10/21/2017 at 12:50 PM, NotNaomi said: Jo. Men øl er ganske harmløst i forhold. Det er stigende rus som en merker godt. Brennevin smeller til . Jeg er ganske sikker på at dere alle her har sett personlighetsendringer når noen drikker den giften? Eller? Jeg antar at du er ung, eller generelt observerer unge mennesker. Jeg drikker ofte brennevin, og har mange venner og bekjente som også gjør det. Deter ikke noen forskjell i om man drikker dette eller øl/vin/hetvin/cider etc. Jeg opplever ikke at noen blir rabiate. Folk som ikke oppfører seg når de har drukket, er ikke i min omgangskrets. De fleste håndterer dette greit når de har passert noen-og-tyve år. Hvis folk går bananas etter å ha drukket, handler det om mengden alkohol. Voksne mennesker bør vite at man ikke skal drikke mye sprit fort. Dersom jeg en sjelden gang feilberegner, går jeg og legger meg. Jeg blir ikke hverken rabiat eller aggressiv. Fra et kjemisk/biokjemisk perspektiv er det forøvrig akkurat samme gift i øl som i sprit. Det handler om hvor stor etanolkonsentrasjon man opptar i blodet gjennom å drikke alkoholholdige væsker. Det er ikke noen direkte korrelasjon mellom styrken på det man drikker og blodkonsentrasjonen. Anonymkode: d82a9...e65 1
Gjest NotNaomi Skrevet 22. oktober 2017 #40 Skrevet 22. oktober 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar at du er ung, eller generelt observerer unge mennesker. Jeg drikker ofte brennevin, og har mange venner og bekjente som også gjør det. Deter ikke noen forskjell i om man drikker dette eller øl/vin/hetvin/cider etc. Jeg opplever ikke at noen blir rabiate. Folk som ikke oppfører seg når de har drukket, er ikke i min omgangskrets. De fleste håndterer dette greit når de har passert noen-og-tyve år. Hvis folk går bananas etter å ha drukket, handler det om mengden alkohol. Voksne mennesker bør vite at man ikke skal drikke mye sprit fort. Dersom jeg en sjelden gang feilberegner, går jeg og legger meg. Jeg blir ikke hverken rabiat eller aggressiv. Fra et kjemisk/biokjemisk perspektiv er det forøvrig akkurat samme gift i øl som i sprit. Det handler om hvor stor etanolkonsentrasjon man opptar i blodet gjennom å drikke alkoholholdige væsker. Det er ikke noen direkte korrelasjon mellom styrken på det man drikker og blodkonsentrasjonen. Anonymkode: d82a9...e65 Vi har dessverre ikke samme erfaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå