Gå til innhold

Barnehavesekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mammaer der ute! Kunne dere anbefale en fin barnehavesekk? Har sett flere morsomme på nettet med dyredesign, men flere av dem rommer bare fire liter. Er det for lite? Glad for tips om hva som er populært nå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste er at sekken har bryststropp. Vi ga opp Fjellrävensekken da den bare sklei ned av skuldrene, så nå er det Berganssekk. 

• Liker 3
Skrevet

Vi har Bergans😊

Anonymkode: e219d...a74

• Liker 1
Skrevet

Hva ska barnehagesekken brukes til?

Det er forskjell på om barnet skal bære sekken selv på tur eller om det er en frem-og-tilbake sekk. 

Anonymkode: 5c03a...78c

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hvor gammelt barnet er og hva sekken skal brukes til. Hvis det kun er for å frakte ting frem og tilbake mellom hjem/bhg så kan du kjøpe hvasomhelst med morsomt motiv på. 

Hvis barnet skal bruke den selv og bære med niste/drikke på tur (som de gjør i vår barnehage), så må det være en god sekk med bryststropp sånn at den sitter godt på. 

De fleste har Bergans, men mange har også Beckmann som har mer barnevennlig dekor på. 

Sjekk også om barnet selv klarer å åpne/lukke klipsen som fester lokket (den kan være hard) og stroppen som strammer øverst i sekken (under lokket). Den kan være vanskelig patent på for noen. 

Fjellräven og Blafre har ikke en god sekk etter min erfaring. Og ligg unna Ugle matbokser osv! Bare fancy tull som gir frustrasjon for både voksne og barn😅

Anonymkode: 1e6a0...dc5

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring

sofie777, mod

• Liker 1
Skrevet

Vi har kjøpt og fått sekk til vår gutt på snart 2, en fra Blafre og en fra Haglöfs. Begge har bryststropp og jeg tenkte at alt var såre vel. Men nå viser det seg at barnehagen ønsker (pålegger oss ikke) sekk med hoftestropp også fordi det gir mye bedre bærecomfort når sekken sitter stødig og ikke vingler frem og tilbake. Det blir også mer ergonomisk for de. Her må de ha med skiftetøy, 2bleier og matpakke, vannflaske samler de voksne i sine sekker for øyeblikket. 

Tror bare Bergans har sekker med bryst- og hoftestropper.

• Liker 2
Skrevet

Vi kjøpte Bergans fra dag én, for da slapp vi å kjøpe ny da de ble store nok til å bære sekkene sine selv på tur. Gull verdt med hoftebelte og bryststropp! :)

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk snille dere, da har jeg fått mye relevant info!

Skrevet

Jeg liker Bekmann, (lerke og brumle) den er behagelig å ha på med stroppe rundt magen og over brystet samt refleks. Synes mange av barnehagesekkene har dårlige bæreegenskaper som blafre og fjellrev selv om de ser søte ut da er de lite praktiske.

Anonymkode: c90c7...863

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vi er en del på tur hvor barna bærer selv. Fjellreven sine anbefaler jeg ikke, selv om mange av barna ofte har den. Bergans sin er god å bære for barna, og de er fine. Haglöfs sine virker gode for barna. En god sekk er viktig for trivsel på tur for barnet, og øker turgleden mye

Anonymkode: 21a1d...1fa

• Liker 1
Skrevet

VI la vår elsk på Everest -sekkene...

Har hatt det til  barna, og de var gode for barna å bære. (Med bryststropp, selvfølgelig)

Ganske liten sekk, så god å bære selv for de minste. (Men har måttet bytte til en litt større sekk (Troll) siste året før skolestart. )

Ulempen med disse sekkene er at vi ikke har funnet dem i Norge. Har kjøpt både i Sverige og Danmark.

Anonymkode: 0a282...236

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...