Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #1 Del Skrevet 23. januar 2005 Min ex-kjæreste var utro mot meg ganske mange ganger :evil: , og jeg bør nok derfor gå og teste meg for kjønnssykdommer. Siden fastlegen min holder til på et annet sted i landet, og jeg midlertidig bor i Oslo, så tenkte jeg å gå på Olafiaklinikken. Men, jeg har fryktelig legeskrekk, og jeg gruer og lider meg gjennom de gangene jeg må til gynekolog. Jeg er verdensmester til å lage skrekkscenario inne i hodet mitt, og når det gjelder denne Olafiaklinikken, så ser jeg for meg et svært venterom der alle sitter og skuler på hverandre, og lurer på hva slags snuskete greier personen ved siden av har vært bort i. Tullete, jeg vet , men jeg ser også for meg en haug med "strenge", fordømmende leger og sykesøstre som ser ned på deg fordi du i det hele tatt har komt oppi en situasjon der du har utsatt deg for mulig smitte... Noen som har vært på denne klinikken, og kan berolige meg med at det ikke er slik?? Pysete Kristina :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #2 Del Skrevet 23. januar 2005 Du trenger ikke å grue deg for å gå dit. Jeg har selv vært der med kjærsten min, da han hadde hatt sex med en annen en meg, mens vi var sammen. Det sitter helt vanlige mennesker der, i et venterom som rommer en del folk. Personalet er bare hyggelige, og de har nok hørt det meste. Så du skal ikke være redd dem. Et lite tips! Vær tidlig ute når de åpner, for ellers kan du risikere å sitte i lang vente kø. Vi ventet nok i over en time, for å komme inn. Så stå utenfor når de åpner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 24. januar 2005 #3 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har også vært der og innrømmer at jeg er fyktelig nysgjerrig på hva de andre har drevet med Men så er det jo folk jeg aldri kommer til å se igjen, og dessuten vet ingen om du er der for å teste deg for kjønnsykdommer, vanlig legetime eller om du skal prate med noen om vaksinasjon. Gynekologen jeg hadde var en streng men vanvittig hyggelig og flink dame. :-) Jeg ville mye heller dratt til olafia enn fatlegen min iallefall! De ser jo mye mer enn de fleste leger. De vil ikke huske deg etter 10 minutter engang... Jeg snakket med en kamerat i helgen som utdanner seg til å bli gynekolog. Han sa at det nesten blir som å sitte i kassa på rimi. Det kommer en kunde, man ekspederer den og så kommer en ny. Ikke noe mer spesielt enn det! Så bare dra til legen du! Det er bedre å mistrives litt i en liten stund enn å gå å bekymre seg for sykdommer! :-) Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #4 Del Skrevet 24. januar 2005 kan du ikke gå på "det gule huset" på carl berner? gratis og ikke fult så "ille". Olafia minner meg om HIV :oops: derfor liker jeg ikke klinikken selv. Det gule huset er mer vanlig for å si det på en litt rar måte. Man kan ta HIV-test der også. Men de er ikke spesialisert på det for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 24. januar 2005 #5 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har bare hørt bra om de som jobber på Olafia (tror det også er helt gratis). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 24. januar 2005 #6 Del Skrevet 24. januar 2005 Det gule huset er vel bare for ungdom? Nå vet ikke jeg hvor gammel trådstarter er... All behandling der man har mistanke om/skal sjekke kjønnsykdommer er gratis i hele landet! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #7 Del Skrevet 24. januar 2005 Takk for alle svar. Sjekket også "Det Gule Huset" på internett, og det er visst kun for ungdom under 25. Nå er jeg 26 (høres vel kanskje litt pysete og barnslig ut for alderen, men.. :oops: ), så jeg satser på Olafiaklinikken. Får bare bite tennene sammen, og minne meg selv på at det tross alt er fort overstått. Slik dere beskriver det her, så høres det jo ikke så ille ut kristina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 24. januar 2005 #8 Del Skrevet 24. januar 2005 Ikke noe å være flau over det! Jeg synes også sånt er litt pinlig og ekkelt! Pam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xiomy Skrevet 24. januar 2005 #9 Del Skrevet 24. januar 2005 De er svært profesjonelle på Olafiaklinikken, men det lønner seg å være ute tidlig for køen er ofte lang. Ventetid i et par timer er ikke uvanlig en time eller to etter åpningstid. Du må fylle ut skjema og levere dette (her er det mange spørsmål å fylle ut om det aller meste), så må du sette deg og vente for så å bli oppkalt av en sykepleier som vil snakke litt med deg ut ifra skjemaet du har fylt ut. Har du behov for en lege, må du ut og vente igjen, før du blir innkalt av en lege. (slik var det iallefall da jeg avla mitt besøk) Så beregn god tid ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 24. januar 2005 #10 Del Skrevet 24. januar 2005 Jeg har bare hørt bra om de som jobber på Olafia (tror det også er helt gratis). Ja, det er gratis. Min egen erfaring er at de på Olafia er strenge, men utrolig flinke og rutinerte. Mye heller de enn fastlegen min! NB: hvis du har mulighet er det litt "tryggere" å dra dit med en venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå