Elena87 Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Han har person nr mitt og jeg tenkte og ikke betale for oppsigelsestiden.. kan han gjøre noe med det? Jeg sa opp 5 oktober med oppsigelsestid på 2 mnd, er det 5 desember som da er min siste dag eller er det fra 1 til 1 regel, som da blir 1 januar?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Har du depositum? Da trekker han vel husleien fra dette. I tillegg kan han sende deg regning på uteblitt husleie, men han trenger ikke personnummeret ditt for å gjøre det. Personnummeret får han ikke brukt til så mye. Sender han regning så vil den etterhvert gå til inkasso, så du kommer ikke unna. Anonymkode: 20a5c...866 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Du kan jo ikke bare la være å betale ut oppsigelsestiden, ditt nek. Anonymkode: 6f5bd...d03 20
Elena87 Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke bare la være å betale ut oppsigelsestiden, ditt nek. Anonymkode: 6f5bd...d03 Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 1 minute ago, Elena87 said: Hvorfor ikke? Fordi du har skrevet under en leiekontrakt. Hallo i luken. Anonymkode: 6f5bd...d03 20
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 Dersom du har betalt depositum direkte inn på hans konto (noe som er ulovlig da depositum skal på egen konto i begges navn) kan du holde tilbake husleie som utgjør det totale depositumet. Du bør kontakte leieboerforening for å få advokathjelp i tilfelle. Utleier kan bringe dette inn for namsmannen dersom du holder tilbake penger ulovlig. Anonymkode: cde58...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 21 minutter siden, Elena87 skrev: Han har person nr mitt og jeg tenkte og ikke betale for oppsigelsestiden.. kan han gjøre noe med det? Jeg sa opp 5 oktober med oppsigelsestid på 2 mnd, er det 5 desember som da er min siste dag eller er det fra 1 til 1 regel, som da blir 1 januar? Netaler du ikke så sendes kravet videre til inkasso/domsbehandling i Forliksrådet enten mede eller uten personnummer. En oppsigelse gjelder fra den siste i oppsigelsesmåneden. Sa du opp den 5.10. Så er det to måneder fra 31.10. Altså ut året. Fryktelig dumt av deg å ikke betale oppsigelsestiden din. Det påløper masse kostnader for deg med at huseier må tvangsindrive leie. Anonymkode: 776a0...e20 12
The Kitten Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 Hvorfor har du tenkt å ikke betale for deg? 1
Elena87 Skrevet 21. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2017 22 minutter siden, The Kitten skrev: Hvorfor har du tenkt å ikke betale for deg? Fordi han er en tomling og skikkelig useriøs... useriøse huseiere får useriøse leieboere. Betalt til fristen hver mndi 2 år men nå har jeg fått nok av at han aldri klarer å fikse noe som helst, spionere osv.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #10 Skrevet 21. oktober 2017 3 minutes ago, Elena87 said: Fordi han er en tomling og skikkelig useriøs... useriøse huseiere får useriøse leieboere. Betalt til fristen hver mndi 2 år men nå har jeg fått nok av at han aldri klarer å fikse noe som helst, spionere osv. Som jeg skrev i den andre tråden, ta med deg all dokumentasjon, meld deg inn i leieboerforeningen og la han være så dum at han bringer dette til namsmannen. Du har en sterk sak her. Og hold tilbake husleie så du får tilbake depositumpengene. Det er ufattelig mange useriøse utleiere i dette landet, ikke la de slippe unna med slikt ræl. Anonymkode: cde58...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #11 Skrevet 21. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev i den andre tråden, ta med deg all dokumentasjon, meld deg inn i leieboerforeningen og la han være så dum at han bringer dette til namsmannen. Du har en sterk sak her. Og hold tilbake husleie så du får tilbake depositumpengene. Det er ufattelig mange useriøse utleiere i dette landet, ikke la de slippe unna med slikt ræl. Anonymkode: cde58...7b9 Man får ike ett sekunds hjelp hos leieboerforeningen uten å ha betalt medlemskap i foreningen. I tillegg er det ikke verdens beste hjelp gir gir dersom de tar seg tid å se på medlemmets sak. Anonymkode: 776a0...e20 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #12 Skrevet 21. oktober 2017 10 timer siden, Elena87 skrev: Han har person nr mitt og jeg tenkte og ikke betale for oppsigelsestiden.. kan han gjøre noe med det? Jeg sa opp 5 oktober med oppsigelsestid på 2 mnd, er det 5 desember som da er min siste dag eller er det fra 1 til 1 regel, som da blir 1 januar? Oppsigelse gjelder fra den 1. i påfølgende måned, så du må betale ut desember. Anonymkode: f7362...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #13 Skrevet 21. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du depositum? Da trekker han vel husleien fra dette. I tillegg kan han sende deg regning på uteblitt husleie, men han trenger ikke personnummeret ditt for å gjøre det. Personnummeret får han ikke brukt til så mye. Sender han regning så vil den etterhvert gå til inkasso, så du kommer ikke unna. Anonymkode: 20a5c...866 du er jo helt på trynet. for det første kan man bruke personnummer til ganske mye. svindel for eksempel. for det andre går ikke en regning automatisk til innkasso med mindre du har inkassoavtale med et inkassobyrå. det har de færreste private utleiere. Anonymkode: 09deb...d90
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #14 Skrevet 21. oktober 2017 Betal ut oppsigelsestiden og legg dette bak deg. Ønsker du at du skal ha dette hengende over deg i mye lenger tid enn nødvendig? For det er jo klart at utleier ønsker leieinntektene sine. Anonymkode: 4a2dd...7d4 3
indianerpila Skrevet 21. oktober 2017 #15 Skrevet 21. oktober 2017 13 hours ago, Elena87 said: Han har person nr mitt og jeg tenkte og ikke betale for oppsigelsestiden.. kan han gjøre noe med det? Jeg sa opp 5 oktober med oppsigelsestid på 2 mnd, er det 5 desember som da er min siste dag eller er det fra 1 til 1 regel, som da blir 1 januar? Jeg skjønner ikke logikken din? Du har vel kontrakt? 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #16 Skrevet 21. oktober 2017 13 timer siden, Elena87 skrev: Han har person nr mitt og jeg tenkte og ikke betale for oppsigelsestiden.. kan han gjøre noe med det? Jeg sa opp 5 oktober med oppsigelsestid på 2 mnd, er det 5 desember som da er min siste dag eller er det fra 1 til 1 regel, som da blir 1 januar? Hvis du skal betale husleie den 1. Hver mnd så skulle du sagt opp før 1. Oktober, da skulle du betalt for oktober og november. Nå må du betale for november og desember (hvis kontrakten går fra den 1. Til den 1. Hver mnd). Nei du kan ikke bare bryte loven fordi du syns huseier er en dust. Han må ha brutt loven/kontrakten for at du skal slippe unna med slik. Anonymkode: 84ada...4ed
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #17 Skrevet 21. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: du er jo helt på trynet. for det første kan man bruke personnummer til ganske mye. svindel for eksempel. for det andre går ikke en regning automatisk til innkasso med mindre du har inkassoavtale med et inkassobyrå. det har de færreste private utleiere. Anonymkode: 09deb...d90 Nei, men å ikke betale husleie kan føre til at man blir dratt til retten. Og det er jo egentlig ikke så mye bedre.. Anonymkode: 42ab4...635
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #18 Skrevet 21. oktober 2017 14 hours ago, AnonymBruker said: Dersom du har betalt depositum direkte inn på hans konto (noe som er ulovlig da depositum skal på egen konto i begges navn) kan du holde tilbake husleie som utgjør det totale depositumet. Du bør kontakte leieboerforening for å få advokathjelp i tilfelle. Utleier kan bringe dette inn for namsmannen dersom du holder tilbake penger ulovlig. Anonymkode: cde58...7b9 Det er greit å kanskje sjekke loven før du kommer med tåpelige påstander? Det er fullstendig lovlig å kreve at pengene står på huseiers konto, men det må stå i kontrakten, aka eier og leier må være enige om det. Anonymkode: 21ee6...092 2
HalldirV2 Skrevet 21. oktober 2017 #19 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg ville passet på personnummeret ditt ts, kanskje huseier lager en voodoo dukke ut av numrene og stikker en nål i den.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #20 Skrevet 21. oktober 2017 Hvis du inngår en leiekontrakt kan huseier kreve å vite hvem han har i huset. Fødselsnummeret er en del av det. I forhold til å kreve pengene har ikke fødselsnummeret noe å si. Hvis han har gjort noe galt så må du selvfølgelig ta opp det. Han har rett til å få vite dette og ha mulighet for å rette det. Hvis han ikke gjør det så klager du skriftlig. Hvis han ikke retter opp innen fristen sier du opp men må fortsatt betale ut oppsigelsestiden. Du kan ikke bare slutte å betale av den grunn uten å ta det opp med ham. Anonymkode: bb226...380
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå