Gå til innhold

Barnevernsansatte bruker narkotika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man melde fra om barnevernsansatt som bruker narkotika? Selv om dette er på fritiden, hører det ikke hjemme at noen som jobber med noe sånt driver med narkotika!

Og hva skjer når man melder fra?

Anonymkode: 5fc1f...9f9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke første gangen jeg hører om det. Men hva en gjør vet jeg ikke. Sende melding til barnevernsleder?

Anonymkode: c4e29...c74

• Liker 1
Skrevet

Kansje lurt å klage til kommunen, IDK? 

Skrevet

Bedre å passe sine egne saker.

Anonymkode: 7baba...aad

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bedre å passe sine egne saker.

Føler du deg truffet?

Anonymkode: 5a9a9...599

• Liker 8
Skrevet

Personens sjef. En viss integritet må de da være opptatt av å ha i Barnevernet også.

Anonymkode: 1f20e...e94

• Liker 5
Skrevet

Ser ikke problemet. Så lenge personen ikke er rusa på jobb, spiller det ingen rolle om hen er drita full eller høy på sin egen fritid. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ser ikke problemet. Så lenge personen ikke er rusa på jobb, spiller det ingen rolle om hen er drita full eller høy på sin egen fritid. 

Jo, det spiller en rolle i noen jobber. Folk som ruser seg har ikke noe å gjøre i stillinger der de skal fotfølge eller ta vare på andre som driver med samme tullet. Hvis man er lege, sykepleier, jurist, politi, barnevernsansatt, prest eller jobber med rusmisbrukere må man faen meg greie ta noen bedre personlige valg selv enn de man skal hjelpe.

Anonymkode: 1f20e...e94

• Liker 8
Skrevet

Ring politiet om du vet hun er rusa, så kan de teste henne

Anonymkode: 05f89...fea

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, HalldirV2 skrev:

Enig. Folk må gjøre hva de vil på fritiden  

Anonymkode: 472a7...fdb

• Liker 4
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Føler du deg truffet?

Anonymkode: 5a9a9...599

Overhodet ikke, det var bare et godt råd.

Skrevet

Du må kontakte personens sjef. 

Anonymkode: 341e1...a93

Skrevet

Hva slags narkotika? Hvor ofte? En gang? To ganger? Jevnlig?

Anonymkode: 01eca...06d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring politiet om du vet hun er rusa, så kan de teste henne

Anonymkode: 05f89...fea

Nei, politiet har ikke lov å teste folk i bv jobb bare fordi noen "mener" at de er ruset. Det må bevises først. Dette er faktisk ganske vanskelig for politiet.

Anonymkode: 0ea62...2cf

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
7 timer siden, HalldirV2 skrev:

Du,hallo. Skal de som selv bruker narkotika avgjøre om andre som bruker det skal vurderes som gode foreldre?? Nå burde du tenke litt videre.

Meld fra til kommunen Ts.

Skrevet

4 minutter siden, NotNaomi skrev:

Du,hallo. Skal de som selv bruker narkotika avgjøre om andre som bruker det skal vurderes som gode foreldre?? Nå burde du tenke litt videre.

Meld fra til kommunen Ts.

Vil nok ikke hjelpe stort det heller, med mindre ts har bildebevis eller skikkelig bevis kan de kun ta henne til samtale, og de fleste som bruker stoff vrir seg ut av slike situasjoner ganske enkelt. 

Anonymkode: 0ea62...2cf

Skrevet

Jeg jobber i barneverntjenesten og du melder fra til barnevernleder, leder for oppvekst- og kultur (om etaten i din kommune er organisert under oppvekst- og kultur) eller direkte til rådmannen.

Å bruke narkotika og jobbe i barneverntjenesten er ikke forenelig så du må melde fra

Anonymkode: 290fd...35c

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Folk må gjøre hva de vil på fritiden  

Anonymkode: 472a7...fdb

Men det er ikke sånn samfunnet fungerer i praksis skjønner du, det er en grunn til at man blant annet må levere politiattest i mange yrker. Barnevernsarbeid og dop er ingen god kombinasjon, da kan man heller søke seg til et mer nøytralt fagfelt eller bli nykter.

• Liker 2
Skrevet

Har disse barnevernsansatte barn selv? 

Ruser de seg på jobb?

jeg vet ikke om du kan gjøre noe, det er jo deres fritid så lenge de ikke er rusa på jobb. 

Skrevet

Jeg ga fra meg ungen pga rus. Han bodde hos sin tante og nå hjemme igjen. Hadde jeg ikke gjort det frivelig så hadde han havnet et annet sted sa min saksbehandler Jeg har blitt snakket ned om og behandlet som et null. Hadde jeg fått vite at saksbehandleren drev med rus så hadde jeg sakt i fra og gjort mitt for å få den personen fjernet fra sin jobb. 

Ikke snakk om at en person som tar barn vekk fra sine foreldre pga rus driver med rus selv. De hører ikke hjemme i en sånn jobb. Du må kontakte sjefen og fylkesmannen. Ville også tipset politiet. 

Anonymkode: 54cbb...634

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...