AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Del Skrevet 20. oktober 2017 https://www.dagbladet.no/kultur/historieundervisning-pa-sitt-mest-medrivende-opprivende-og-akutt-relevante-ma-sees/68802464 Får terningkast 6 i dagbladet, NRK sender 9 timersversjonen så den er tilgjengelig på nrk.no, finnes også i en 18-timersversjon. Selv har jeg sett dokumentaren hans om Den amerikanske borgerkrigen og den var veldig bra og fikk også strålende kritikk da den ble laget(1990) Anonymkode: bf665...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Del Skrevet 20. oktober 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: https://www.dagbladet.no/kultur/historieundervisning-pa-sitt-mest-medrivende-opprivende-og-akutt-relevante-ma-sees/68802464 Får terningkast 6 i dagbladet, NRK sender 9 timersversjonen så den er tilgjengelig på nrk.no, finnes også i en 18-timersversjon. Selv har jeg sett dokumentaren hans om Den amerikanske borgerkrigen og den var veldig bra og fikk også strålende kritikk da den ble laget(1990) Anonymkode: bf665...931 Hans er Ken Burns. TS Anonymkode: bf665...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2017 #3 Del Skrevet 24. oktober 2017 Håper den blir interesant, men jeg føler også at det allerede har blitt lagd mange gode dokumentarer om vietnamkrigen. Det ble også sagt for noen få år siden at det skulle lages en fantastisk dokumentar om andre verdenskrig, men den var ganske kjedelig og lik mange andre. Selvsagt sett gjennom amerikanske øyne. Anonymkode: 492e6...653 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2017 #4 Del Skrevet 7. november 2017 Så ferdig dokumentaren nå. Synes serien var utrolig bra, veldig utfyllende og man fikk se krigen fra forskjellige perspektiver. Ja, serien er lang, men det må den jo også være når den skal fortelle "hele" historien. Synes noe av det beste med serien var fokuset på hvordan amerikanske presidenter brydde seg mer om å vinne valg enn amerikanske og vietnamesiske menneskeliv. Anonymkode: bf665...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Walkingdead Skrevet 7. november 2017 #5 Del Skrevet 7. november 2017 Den der gleder jeg meg til å se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Del Skrevet 2. januar 2018 Amerikansk krigføring skal vel helst glorifiseres... Anonymkode: fa01a...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå