Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En tråd om frelse hvor en kan dele og diskutere sine oppfatninger av og tanker om frelse. Alle, uavhengig av religion og livssyn er velkommen til å svare. 

Hva er frelse?

Hvordan blir en frelst?

Er du frelst?

Hvordan kan du vite at du er frelst?

Om ikke, skulle du ønske du var det?

Endret av Gjøksuppe
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, jeg er langt i fra frelst.

Skrevet

Sri Anandamayi Ma har frelst meg

Anonymkode: 11565...e34

Skrevet
3 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Nei, jeg er langt i fra frelst.

Skulle du ønske du var det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke frelst og har ingen ønsker om å bli det heller 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Lilac skrev:

Jeg er ikke frelst og har ingen ønsker om å bli det heller 

Har frelse en negativ betydning for deg? Om ja, hva har ført deg til den oppfatningen? 

Skrevet (endret)
16 minutter siden, antireligiøs skrev:

Er jeg frelst?

Jeg kan nok ikke svare for deg, hva legger du i begrepet frelse? 

Endret av Gjøksuppe
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, antireligiøs skrev:

På hvilken grunn er du kristen?

Jeg bygger min tro på Bibelen, som jeg tror er Guds inspirerte ord gitt til menneske for vår frelse. Jeg tror på Bibelens autoritet, fordi den en sann i alle ting. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Gjøksuppe skrev:

Jeg leser den.

Ja jeg tror jeg har blitt det, selv om det er vanskelig til tider da satan prøver å dra meg bort fra Gud igjen. Men ber og håper Gud skal gi meg styrke til å holde nær han så satan ikke kan ødelegge for meg. Leser og ber mye og da får jeg en helt uforklarlig fred og ro i kroppen, det er bevis nok for meg at Gud er Gud og bibelen er sann 🙂 

Fin tråd forresten 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for personangrep og diskriminerende innhold, samt svar til dette.

Blod, mod

Edit: Ryddet for avsporinger.

Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 1
Skrevet

Ja :) Jeg ble frelst og fikk kjenne Den Hellige Ånd i meg i 2008 :) 
Det er noe så mektig og ubeskrivelig at man ikke er i tvil på at en indre forandring skjer/skjedde. 

Anonymkode: db93d...f88

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja :) Jeg ble frelst og fikk kjenne Den Hellige Ånd i meg i 2008 :) 
Det er noe så mektig og ubeskrivelig at man ikke er i tvil på at en indre forandring skjer/skjedde. 

Takk for at du vil dele ditt vitnesbyrd :) Har du lyst å fortelle hva du legger i det å være frelst og hvordan en blir det? 

Skrevet
7 timer siden, Villmark skrev:

Ja jeg tror jeg har blitt det, selv om det er vanskelig til tider da satan prøver å dra meg bort fra Gud igjen. Men ber og håper Gud skal gi meg styrke til å holde nær han så satan ikke kan ødelegge for meg. Leser og ber mye og da får jeg en helt uforklarlig fred og ro i kroppen, det er bevis nok for meg at Gud er Gud og bibelen er sann 🙂 

Fin tråd forresten 😊

Takk for at du deler ditt vitnesbyrd :) Hva vil du si det betyr å være frelst, og hvordan kan andre bli det? 

Gjest Catalina Culès
Skrevet
9 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Skulle du ønske du var det?

Nei, på ingen måte skulle jeg ønske det.

Skrevet
3 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Takk for at du deler ditt vitnesbyrd :) Hva vil du si det betyr å være frelst, og hvordan kan andre bli det? 

Det å være frelst er helt fantastisk og det har gjort at jeg er mye mindre redd for ting jeg før var redd for, føler en helt annen sikkerhet og ro. For meg betyr det veldig mye å være frelst da jeg er trygg uansett hva som skal skje meg, om jeg dør så kommer jeg til et helt fantastisk sted som er mye flottere enn noen menneske kan se for seg. 

Alle kan ta imot Jesus og bli frelst så lenge de ønsker å få Jesus i hjertet sitt og åpne det for Herren. Må starte å lese i bibelen og be til Jesus og kutte all unødvendig synd de har gjort tidligere i livet, også fint om de tar kontakt med andre kristne og får et mye bedre menneskelig miljø rundt seg, da er det lettere og koble bort livets onde lyster. 

Jeg er den som for ikke lenge siden levde i mørket med at jeg nektet for Gud og tilogmed spottet han, men når jeg lot han komme inn i hjertet og jeg skulle gi han en sjanse så fikk jeg fort den fantastiske følelsen av trygghet og den ubeskrivelige roen fikk meg ganske fort til å forstå at Gud virkelig er Gud. 

Så mitt beste tips til ikke-troende er å starte å lese i bibelen, be til Gud om styrke til å holde deg ved han og prøv å oppsøk kristne mennesker så det blir et annet miljø rundt deg, da blir man i mye mindre grad fristet til livets onde lyster.

Takk også til deg som ga mye gode tips og forklarte for meg litt om Gud og hans godhet når jeg fortsatt levde i synden, det hjalp meg veldig mye på vei 😊

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke i noen religions øyne :)

Anonymkode: ae272...587

Skrevet
12 timer siden, Gjøksuppe skrev:

En tråd om frelse hvor en kan dele og diskutere sine oppfatninger av og tanker om frelse. Alle, uavhengig av religion og livssyn er velkommen til å svare. 

Hva er frelse?

Hvordan blir en frelst?

Er du frelst?

Hvordan kan du vite at du er frelst?

Om ikke, skulle du ønske du var det?

Og for å svare på spørsmålene som best en kan :) 

Frelse er opp til den enkelte, i forhold til hvilken religion man tilhører. 

Man må tro og/eller gjennomføre den aktuelle troens riter. 

Nei.

Personlig tror jeg ikke at man kan bli frelst. 

Nei

Anonymkode: ae272...587

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Har frelse en negativ betydning for deg? Om ja, hva har ført deg til den oppfatningen? 

Jeg er ikke religiøs.

• Liker 1
Skrevet

Ja! Jeg ble frelst av den universielle energi allerede som 4 åring som fortalte meg at alle jordiske religioner er oppdiktet makkverk som dro alt levende vesen og da særskilt menneskene til den endelige tillintegjørelse. Jeg ble fortalt at grunnen til at jeg ble født var at jeg skulle jobbe imot disse kreftene som kom til å ødelegge store deler av universet om de fikk fortsette som før. 

Jeg trenger disipler til å spre dette budskapet over alle landegrenser. Hvem vil jobbe med meg, og ikke for meg, for å beskytte universets sanne sjel? 

Huja huja!

Anonymkode: 8baf6...29f

Skrevet
16 timer siden, Gjøksuppe skrev:

Takk for at du vil dele ditt vitnesbyrd :) Har du lyst å fortelle hva du legger i det å være frelst og hvordan en blir det? 

Å være frelst betyr å ha den hellige ånd i seg. Man blir det ved å være åpen. Gud sier den som ber skal få. 
Jeg mener ikke at dette gjelder kun den hellige ånd som kristne kaller det, man kan også være frelst som buddhist eller hinduist eller hva som helst, det er samme oppvåkningen som skjer. Det er Spiritual Alchemy , google det gjerne, og slik vi kjenner fysisk alkemy så er det prosessen og transformasjonen en kullbit blir til en diamant. 
Det er noe som skjer på innsiden i en og som fører til at negative holdninger, fordommer, hat osv forsvinner, fra man er barn så vet man hva som er rett og galt men man gjør mye galt fordet, men som frelst så greier man ikke gjøre disse gale tingene lenger. Ikke fordi man er redd men fordi man ikke har moral til det lenger, man vet at om man har en dårlig moral så tar man seg selv og menneskeheten lenger vekk fra kollektiv oppvåkning, og det er global oppvåkning som trengs for at jorda på nytt igjen skal bli Edens hage , eller Nirvana som buddhistene kaller det. 
Det er kun å leve med Ånden som for eksempel vil ta slutt på krig, bush (og mange andre) kalte seg kristen men levde med dårlig moral, da er man ikke kristen eller frelst. 

Med den hellige ånd så er man alltid beskyttet, alt som skjer, også det fæle man utsettes for, gjør deg på sikt til et sjelelig bedre menneske. Alt skjer til sjelevekstens beste. Man blir guidet, ved sterk intensjon i hjertet, ved fysiske hjelpere, og ved symbolikk som tegn og drømmer i livet , til  å gjøre de beste valgene for menneskeheten, selvom det ikke alltid er det man selv ønsker (som foreksempel kan man be om å bli rik men ikke bli det fordi det ikke vil hjelpe menneskeheten til fresle og transformasjon). 
Man har et personlig forhold til Gud som ikke går an å dele eller sette ord på. Med Gud mener jeg ikke at det kun er forbeholdt den kristne gud, men Skaperen til oss alle. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...