Gå til innhold

Er det så rart at voksne bruker strømpebukse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt strømpebukse hele livet. Det er er praktisk plagg. 

Men ser her inne at det liksom er litt tabu om voksne bruker det. Når vi kvinner bruker det. Så skal det være mørke eller hudfargede. Hvit strømpebukse hører liksom hjemme i barneselskap. Men hvite sokker og longs er greit så lenge strømpebuksa er todelt ved ankelen???

Når menn bruker det. Da det liksom skal være en regel at strømpebuksa skal være kuttet også ved ankelen  i form av longs og sokker.  Med mindre det er helt skjult av buksen. Da kan strømpebuksen gå i ett. 

Hvem finner på slikt? Dette er praktisk undertøy bare for å holde varmen. Hvorfor skal noen bry seg om hvordan vi bruker det? Mitt ønske er at de heller konsentrerer seg av fasaden og det som er utenpå.

Noen enig?

Anonymkode: b5b5b...0ec

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ser her inne at det liksom er litt tabu om voksne bruker det. Når vi kvinner bruker det. Så skal det være mørke eller hudfargede. Hvit strømpebukse hører liksom hjemme i barneselskap. Men hvite sokker og longs er greit så lenge strømpebuksa er todelt ved ankelen???

Når menn bruker det. Da det liksom skal være en regel at strømpebuksa skal være kuttet også ved ankelen  i form av longs og sokker.  Med mindre det er helt skjult av buksen. Da kan strømpebuksen gå i ett. 

Hvem finner på slikt? Dette er praktisk undertøy bare for å holde varmen. Hvorfor skal noen bry seg om hvordan vi bruker det? Mitt ønske er at de heller konsentrerer seg av fasaden og det som er utenpå.

Noen enig?

Hvem finner på hva? Bortsett fra om sommeren bruker da mange kvinner strømpebukse sist jeg sjekket. Skjønner ikke hva du egentlig spør om.

• Liker 6
Skrevet

Hva med å ikke konsentrere seg så mye om hva andre mener? Gå med hvite strømpebukser om du vil. 

Anonymkode: d332d...b4e

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen enig?

Nå tror jeg du prøver å konstruere et problem som ikke finnes. Det har da vært akseptert i alle tider at folk bruker strømpebuker og stillongser. 

Anonymkode: 78a1c...8c6

• Liker 8
Skrevet

Bruker til og med stilongs jeg. Elsker varmeplagg om vinteren 💜 Har flere strømpebukser som kun har som hensikt å være varme (altså stygge). Men det er de beste jeg har. Stilongsene er litt penere, sånne jeg kan bruke under kjoler feks :) 

Anonymkode: dbcaa...984

Skrevet

Aldri hørt om

Anonymkode: b4155...869

Skrevet (endret)

Har aldri hørt at det skal være et problem før. Selv foretrekker jeg longs og sokker fordi jeg synes det er mer praktisk (blir sokkene bløte er de raskere å skifte enn hele strømpebuksa). Jeg jeg bruker likevel også strømpebukse av og til. Tror egentlig de færreste har syn til å se om det er strømpebukse eller longs og sokk jeg har under buksa.

Skal jeg ha på meg kjole/skjørt blir det derimot alltid strømpebukse hvis jeg ikke går uten noe på beina i det heletatt. Synes selv det er litt penere enn longs og sokker. På vinterstid bruker jeg da gjerne ullstrømpebukse hvis jeg skal bevege meg en del ute, og da enten svart eller hvit. Kommer an på kjolen hva som passer best :)

Endret av heipådegsann
Skrevet

Har aldri verken hørt om eller lest at det liksom skulle være tabu for voksne å bruke strømpebukse, så jeg forstår ikke helt hva du mener :klo: 

• Liker 5
Skrevet

Jeg bruker det kun når jeg står på brett, under buksa. Det er praktisk. 

Anonymkode: 1fbc6...86e

Skrevet

Hva med menn da når de blir voksne? Må da plutselig sokkene være hver for seg. Eller er det ok at de henger sammen med longsen?

Skrevet

Aldri hørt om. Selv bruker jeg tykke strømpebukser hver dag siden jeg bruker mye kjoler og skjørt. Strømpebukser er jo en fin møte å friske opp et antrekk på også. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
25 minutter siden, Yvonne skrev:

Aldri hørt om. Selv bruker jeg tykke strømpebukser hver dag siden jeg bruker mye kjoler og skjørt. Strømpebukser er jo en fin møte å friske opp et antrekk på også. ;)

Hvor kjøper du de? Du har så utrolig mange fine kjoler også :) sett de i en annen tråd.

Skrevet (endret)
48 minutter siden, Vinglass skrev:

Hvor kjøper du de? Du har så utrolig mange fine kjoler også :) sett de i en annen tråd.

Takk for det. :)

Jeg kjøper mine strømpebukser flere steder. Mine favoritter:

* Zizzi - Her gjorde jeg feilen å kjøpe altfor store strømpebukser første gang. Jeg vil helst at mine strømpebukser skal være romslige, og rekke til ihvertfall midjen, så jeg kjøpte største størrelse og tenkte at da blir de behagelige. Og det var de, problemet var dog at de rullet seg nedover. Så her er det viktig å kjøpe riktig størrelse, så jeg gikk ned til minste størrelse, og de sitter perfekt. Hadde de på meg de i hele dag og de sitter som et skudd, litt som å ha et ekstra lag med hud. De glir ikke ned en millimeter, og strammer inn der de skal stramme inn. Har disse strømpebuksene i både blått og svart. Kan vaskes mange ganger uten å bli slitt. Minuset her er at jeg synes sømmen er litt for fremtredende på magen. 

* Lindex - Her ble jeg positivt overrasket. Hadde ikke trodde at disse skulle være behagelige, men deres strømpebukser, spesielt de kabelstrikkede, er fantastiske. Tykke og gode, sitter som støpt, og har dem i burgunderrødt, mørkeblå, svart og brunt. Synes generelt de har gode strømpebukser.

* Evans - De har svært behagelige strømpebukser, og jeg kjøper ørtenførti av dem hvert år. De er gode og behagelige. Her kjøper jeg også ofte de tynnere strømpebuksene, med f.eks 40 denier, da jeg synes de er noen av de mest behagelige jeg har funnet.

Har også kjøpt strømpebukser fra f.eks ASOS, Yours Clothing, Ellos osv. 

Endret av Yvonne
Skrevet
3 timer siden, Yvonne skrev:

Takk for det. :)

Jeg kjøper mine strømpebukser flere steder. Mine favoritter:

* Zizzi - Her gjorde jeg feilen å kjøpe altfor store strømpebukser første gang. Jeg vil helst at mine strømpebukser skal være romslige, og rekke til ihvertfall midjen, så jeg kjøpte største størrelse og tenkte at da blir de behagelige. Og det var de, problemet var dog at de rullet seg nedover. Så her er det viktig å kjøpe riktig størrelse, så jeg gikk ned til minste størrelse, og de sitter perfekt. Hadde de på meg de i hele dag og de sitter som et skudd, litt som å ha et ekstra lag med hud. De glir ikke ned en millimeter, og strammer inn der de skal stramme inn. Har disse strømpebuksene i både blått og svart. Kan vaskes mange ganger uten å bli slitt. Minuset her er at jeg synes sømmen er litt for fremtredende på magen. 

* Lindex - Her ble jeg positivt overrasket. Hadde ikke trodde at disse skulle være behagelige, men deres strømpebukser, spesielt de kabelstrikkede, er fantastiske. Tykke og gode, sitter som støpt, og har dem i burgunderrødt, mørkeblå, svart og brunt. Synes generelt de har gode strømpebukser.

* Evans - De har svært behagelige strømpebukser, og jeg kjøper ørtenførti av dem hvert år. De er gode og behagelige. Her kjøper jeg også ofte de tynnere strømpebuksene, med f.eks 40 denier, da jeg synes de er noen av de mest behagelige jeg har funnet.

Har også kjøpt strømpebukser fra f.eks ASOS, Yours Clothing, Ellos osv. 

Tusen takk for svar og gode tips :) skal sjekke det ut!

Skrevet

Jeg bruker knelange sokker over strømpebuksene uansett, så ville ikke være lett å se om den gikk ned til anklene eller tærne. Har også hvite strømpebukser. Er det mer enn et par minusgrader bruker jeg to strømpebukser.

Anonymkode: e1525...ef9

Gjest Sukkerbit
Skrevet

Når det er kaldt ute bruker jeg ullundertøy, altså ofte også ulltights. Liker det bedre enn strømpebukse, men hver sin smak :)

Skrevet

Jeg bruker stilongs i alle farger under vinterkjoler. Og under bukse hvis det er iskaldt. Aldri tenkt på at det ikke er greit.

Skrevet

Mange som bruker strømpebukser hver dag, alle de gamle damene på sykehjemmet har la mote nylonstrømpebukse i 20 denier under buksen hver dag ;)

Personlig syns jeg det er mer praktisk med stilongs og sokker med mindre jeg bruker kjole/skjørt. Men tykk, hvit strømpebukse synlig for hvermansen under et kort skjørt er forbeholdt jenter alderen barneskole og nedover. 

Anonymkode: 91e93...3c4

Skrevet

Har et slagord fortiden "Jeg er blitt for gammel til å fryse og for gammel til å gå må dårlige sko"

Kle deg som du vil. 

Anonymkode: 9a63e...9a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...