AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg er like glad i å høre Sølvguttene julaften som alle andre, dette er ikke en kritikk av dem. Men kunne det ikke godt vært Sølvjentene også, har ikke jenter slik klokkeklar nydelig stemme som kan trenes slik som Sølvguttene gjør? Eller er dette gammel patriarkalsk tanke der guttene fremheves og hylles, og jentene ble skjøvet bort? Anonymkode: 9d768...2a1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Ja, bare man er dedikert nok kan man finne eksempler på patriarkatets kvinneundertrykkelse hvor som fuckings helst. Det er på høy tid at kvinner kvoteres inn i Sølvguttene. Jeg har til og med hørt at den som styrer lyden på konsertene deres er mann. Tilfeldig? Anonymkode: 3ef46...4c0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Mitt spørsmål var om jenter ikke har slike flotte klokkeklare stemmer, nå er det slik verden over med guttekor i f.eks den katolske kirke, vi har Sølvguttene og det er sikkert mange flere eksempler. Til min viten finnes det ikke jentekor i samme klasse. Har ikke jenter evne til å synge klokkeklart slik som disse guttene? TS Anonymkode: 9d768...2a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå