AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Hei! På forhånd takk for alle svar! :-) Vi er et par med barn på hver vår kant, som snart flytter sammen. Jeg har planer om å utvide leiligheten min (best å bo her for barna), men da må leiligheten bygges ut. Er en mye rimeligere løsning enn å flytte til en større bolig i samme område. Kjæresten har sagt at h*n gjerne vil være medlåntaker, men sikre det slik at dersom noe skulle skje, skal h*n kun kjøpes ut for det samme h*n kom inn med. Jeg kan også leie ut delen av boligen som bygges ut om det skulle skje noe. Kan ikke få mer boliglån alene akkurat nå, men lønnsøkning er beregnet inn om ikke lang tid og da vil det være mulig. Vi må likevel ha en boligsituasjon klar ganske snart. Kjæresten leier ut sin egen bolig når vi flytter sammen og vil gå i pluss på det. Er det mulig å skrive en slik avtale slik at en part kjøpes ut for samme sum som parten gikk inn med, til tross for mulig verdistigning i verdi? Vi ønsker begge å sikre oss slik at vi ikke står husløse om noe skulle skje og sikre barna våre. :-) Vil man kunne føre opp samboers bidrag til husstanden som en leieinntekt for å søke om lån, med begrunnelse for at utbyggelsen blir en utleiedel og vil sikre meg om noe skulle skje på et senere tidspunkt? :-) Har kun lånt 45% av boligens verdi, så banken vet at jeg har gjort gode investeringer og har trygg økonomi. Kom gjerne med synspunkter. Vi ønsker å være føre-var :-) Ts Anonymkode: 9a61d...977
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå