Gå til innhold

Hvorfor blir noen mennesker fornærmet fordi man ikke vil ha barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig grunnen til dette ?

Anonymkode: a5ff1...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror enkelte opplever det som implisitt kritikk av deres eget valg om å få barn.

Andre er rett og slett overbevist om at barn er det eneste saliggjørende.

Og noen er helt sikkert dritlei enkelte barnløse som hele tiden føler behov for å gjøre et poeng av at de ikke liker eller vil ha barn.

Anonymkode: 383f8...931

• Liker 5
Skrevet

Samme grunn som noen blir supersinte når noen er veganere

Anonymkode: 0a6ca...9dd

Skrevet

Det er alltid noen som vil bli fornærmet av at du velger noe annet enn de selv gjør. 

Anonymkode: abb3c...2a4

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Samme grunn som noen blir supersinte når noen er veganere

Anonymkode: 0a6ca...9dd

Fordi de kverner om hvor dumme og hjerteløse folk som spiser kjøtt er og hvor enestående de selv er?

Skrevet

Noen tåler simpelthen ikke at du har andre behov og meninger, sånn er det bare dessverre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker ikke barn. 

Ok. Helt ok. 

Jeg ønsker ikke barn. Jeg forstår ikke folk som vil ha barn. 

Øøh..okey? 

Jeg ønsker ikke barn. Forstår ikke at noen vil ha barn. Barnløse er lykkeligere. Barn er så snørrete. 

Altså, hør nå her. 

Det er forskjell på de som ikke vil ha barn og de som ikke vil ha barn. Det er også forskjell blant de som har barn. Tro det eller ei. 

Anonymkode: af26c...56d

• Liker 10
Gjest WayTooSerious
Skrevet (endret)

Jeg forstår det ikke sjæl. Hver gang jeg har sagt at jeg ikke skal ha barn, spør folk; -Liker du ikke barn? Og da har jeg selvsagt lyst til å være ærlig å si; NEI! Men jeg er høflig, og sier at jeg foretrekker hunder og kjæledyr. Så jeg lyver ikke, men sier ikke direkte at jeg ikke liker barn. 

Endret av WayTooSerious
🦋
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har til og med fått høre at jeg ikke er ekte kvinne, om jeg ikke vil ha barn. Dummeste jeg har hørt. Eller det med at jeg vil ombestemme meg når jeg blir eldre. Jeg er snart 30, og jeg ombestemmer meg ikke.

Anonymkode: f0b1d...943

• Liker 2
Gjest WayTooSerious
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette lurer jeg også på. Har til og med fått høre at jeg ikke er ekte kvinne, om jeg ikke vil ha barn. Dummeste jeg har hørt. Eller det med at jeg vil ombestemme meg når jeg blir eldre. Jeg er snart 30, og jeg ombestemmer meg ikke.

Det er irriterende! 

Skrevet
Akkurat nå, WayTooSerious skrev:

Det er irriterende! 

Ja, hater den setningen der. Det er jo som å indirekte si at jeg enda er umoden, men vil modnes etter hvert. Jeg ønsker meg ikke barn. Det passer ikke i det livet jeg vil leve, men jeg hater ikke barn. Det passer bare ikke for meg.

• Liker 1
Gjest WayTooSerious
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hater den setningen der. Det er jo som å indirekte si at jeg enda er umoden, men vil modnes etter hvert. Jeg ønsker meg ikke barn. Det passer ikke i det livet jeg vil leve, men jeg hater ikke barn. Det passer bare ikke for meg.

Det var ikke det jeg sa. Hva du hater gir jeg faen i, jeg bryr meg ikke om hatere. Jeg syns det er jævlig irriterende når folk sier, at jeg kommer til å endre mening når jeg blir eldre. Det har generelt sett ikke noe med deg å gjøre, du er ikke den eneste som har fått høre det. Og mange  inkludert meg, syns det er irriterende å høre det. Man vet best hva man sjæl ønsker, og vil. Folks meninger forandrer ikke det. 

Skrevet

Er så glad for at jeg er en av de som driter i om mine venner/bekjente ikke vil ha barn. Det er da ikke mitt liv, de skader ikke meg eller noen rundt meg med valget om å ikke få barn. 

Jeg har ikke barn, vil ikke ha enda men en gang i tiden. Men foreløpig så er jeg faktisk sykt glad for å leve fritt. Venninner av meg er veldig låst til barna, forståelig nok, men jeg ønsker ikke det livet enda. Jeg vil dra på spontanfylla med noen venner midt i uka bare fordi vi kan, jeg vil kunne dra på ferie alene eller med venner/kjæreste uten å tenke på hvordan jeg skal få med barnevogna. 

Virker som at mange ser på det som kritikk rettet mot dem fordi de har valgt å få barn. Å mange mener at livet ikke er verdt å leve hvis man ikke presser ut en haug med "prinser" og "prinsesser" 

Anonymkode: 8406a...671

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, WayTooSerious skrev:

Det var ikke det jeg sa. Hva du hater gir jeg faen i, jeg bryr meg ikke om hatere. Jeg syns det er jævlig irriterende når folk sier, at jeg kommer til å endre mening når jeg blir eldre. Det har generelt sett ikke noe med deg å gjøre, du er ikke den eneste som har fått høre det. Og mange  inkludert meg, syns det er irriterende å høre det. Man vet best hva man sjæl ønsker, og vil. Folks meninger forandrer ikke det. 

Vedkommende sa jo at hun var enig med deg i at den setningen er irriterende. Hva fyrer du deg opp for? "Hva du hater gir jeg faen i?" 

Anonymkode: 8406a...671

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, WayTooSerious skrev:

Tror du misforsto veldig her nå. Du fikk faktisk støtte i det du sa. 

Anonymkode: e9604...11d

• Liker 2
Gjest WayTooSerious
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforsto veldig her nå. Du fikk faktisk støtte i det du sa. 

Jeg så det, jeg misforsto. Du har rett! Men jeg misliker veldig sterkt hat. Og det faktum at folk hater så mye. Beklager ...943. 🙂

Skrevet
12 minutter siden, WayTooSerious skrev:

Det har du rett i. Folk må få bestemme selv, om de ønsker barn eller ikke.

Skrevet
5 minutter siden, WayTooSerious skrev:

Jeg så det, jeg misforsto. Du har rett! Men jeg misliker veldig sterkt hat. Og det faktum at folk hater så mye. Beklager ...943. 🙂

Vel, jeg kunne sikkert ha ordlagt meg bedre. Ikke så rart at du reagerte som du gjorde, så den kritikken tar jeg til meg :)

Skrevet

Jeg tror de fleste som har barn helst vil at deres bekjente og venner også skal ha barn. Livet endrer seg såpass mye at det er enklere om alle deres venner er i samme livssituasjon. Det er rett og slett en del egoisme - det er enklere for dem om du deler deres livssituasjon, uavhengig av om det er best for deg. Så det er rett og slett kun du som tenker på ditt beste. 

Samme gjelder singel vs. i forhold. Jeg er 27 og har ikke barn og er singel. Jeg har aldri hatt et utpreget behov for det ene eller det andre - jeg har nok alltid vært veldig selvstendig, føler meg nesten aldri ensom, og selv om jeg har det hyggelig når jeg dater noen føler jeg sjelden et behov for å "lock things down", selv når jeg er forelsket. Tanken på å være samboer kveler meg litt, barn er hakket verre. Jeg er introvert som har en egen verden og jeg er ikke blant dem som får energi av folk rundt meg, langt mindre barn.

Når jeg først dater noen nå har jeg begynt å få et intenst press fra de rundt meg. De spør ikke lenger så mye om jobb og reise og diverse, bare "hvordan det går med ham". Nå ser jeg bare for meg at det blir hakket verre hvis vi blir et "par" og spørsmålene om barn kommer.

Anonymkode: 97bcf...04e

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, WayTooSerious skrev:

Hat er jo det som fører til krig og konflikter, skjønner deg godt der. Liker det ikke selv. Misliker også folk som går rundt og kaller alle for "hatere". Men det er en annen sak og jeg merker at jeg driver å sporer av nå. :) 

Ønsker ikke barn selv og forventer ikke at jeg heller kommer til å endre mening. Har fått høre en ting eller to ang den saken for å si det sånn. Men jeg respekterer jo veldig andres valg om å få barn så jeg synes vi som ikke ønsker det burde bli respekter på samme måte. Mener ikke at alle som har barn er sånn, men enkelte personer er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...