AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg har aldri vært særlig flink til å kle meg og synes det er veldig vanskelig å vite hva som passer til kroppen min.. Jeg er typisk pæreformet - små pupper, smalere skuldre, ganske bred i baken og tykke lår og legger. Jeg er 155 og veier litt over 50 kilo. Hater beina mine, så vil gjerne skjule dem så godt som mulig, men pga. høyden min finner jeg ikke kjoler som går helt ned over beina. Noen som har noen tips til hva slags kjole jeg bør kjøpe, eller hvilke elementer jeg bør se etter? Anonymkode: 2cfa1...8cc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Også er jeg litt usikker på akkurat hvor pyntet man skal være på julebord? Dette er første ordentlige julebordet jeg er med på. Anonymkode: 2cfa1...8cc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Kommer stadig på ting jeg glemte å skrive.. Er det spesielle farger man bør holde seg til, typiske julefarger? Jeg er veldig glad i lys rosa, men blir det veldig feil på julebord? Liker rødt også veldig godt. Ettersom jeg har ganske tykke bein og "cancles", hva slags sko bør jeg velge? Har fått med meg at høye heler kan få beina til å se bedre ut, men er det samme hva slags hel det er (tykk eller tynn osv)? Jeg er helt håpløs når det kommer til klær, hår, sminke osv. og har alltid vært redd for å være litt jålete og feminin, da jeg alltid har hørt nedsettende kommentarer fra moren min om "slike damer". Men nå ønsker jeg å prøve å være mer feminin og jålete, men synes det er så vanskelig.. Har heller ikke venninner med peiling som kan hjelpe meg..Tar i mot alle tips jeg kan få for å se fin ut på julebordet. Anonymkode: 2cfa1...8cc
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg har gått i lys rosa kjole på julebord. Det be lagt merke til på den positive måten Anonymkode: b8446...836
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 https://www.zalando.no/chi-chi-london-cocktailkjole-red-cz621c05j-g11.html Er dette en grei julebordskjole? Med svarte strømper til. Er den greit pyntet og vil det passe kroppstypen jeg har, eller vil det se rart ut mtp at jeg er mindre i overkroppen enn underkroppen? Anonymkode: 2cfa1...8cc
Arata Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg synes den var kjempefin og passer fint til julebord! Jeg må vell kanskje si at jeg tenker jeg ikke ville brukt strømpebukse til denne i det hele tatt (eller en hudfarget en om du absolutt vil ha) for ikke å få den skarpe overgangen mellom sort og rødt, men du burde gjøre det du synes er finest og mest komfortabel med. Ang sko synes jeg det er penest med høye hæler (og de får bena dine til å se lengre ut) men det er viktig å huske på at du skal klare å gå i dem en hel kveld. Den tabben har jeg gjort før og det er absolutt ikke morsomt å ha vondt i bena allerede før maten er servert. Om du har mulighet ville jeg kjøpt sko tidlig og gått dem inn, det er ofte mer behagelig med tykke hæler enn tynne om du ikke er vant til slike sko. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 Kjempefin kjole, men bruk heller hudfargete strømper enn sorte. Du kan sikkert bruke noe du allerede har i skapet også, bruk noe du føler deg vel i. Anonymkode: a4951...5a0
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 På 21.10.2017 den 1.23, AnonymBruker skrev: https://www.zalando.no/chi-chi-london-cocktailkjole-red-cz621c05j-g11.html Er dette en grei julebordskjole? Med svarte strømper til. Er den greit pyntet og vil det passe kroppstypen jeg har, eller vil det se rart ut mtp at jeg er mindre i overkroppen enn underkroppen? Anonymkode: 2cfa1...8cc Fin kjole, men hudfargede strømper, som de andre også påpeker. Lykke til på ditt første julebord. Anonymkode: 8fb64...658 1
Cathrine88 Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg synes kjolen er veldig fin, og hadde tenkt å foreslå den fasongen før jeg så den, men husk at modellen er 25 cm høyere enn deg. Jeg bare nevner det siden du nevner at du ikke liker beina dine. Da vil du muligens ikke like det hvis kjolen stopper akkurat på det bredeste punktet av leggene, og dermed får dem til å se større ut. 2
Djungelvrål Skrevet 22. oktober 2017 #10 Skrevet 22. oktober 2017 Let etter korte kjoler, det får beina til å se lengre ut. Ha på deg spisse nude pumps i tillegg. En lignende kjole som den røde du linket til bare endel kortere tror jeg vil bli fint på deg, husk at sko må være spisse fordi det gir en forlengende effekt. Denne har volanger på skuldrene og får dermed skuldrene til å virke bredere. Det balanserer fint mot hoftene dine. https://www.zalando.no/wal-g-kjole-black-wg021c03x-q11.html
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #11 Skrevet 22. oktober 2017 De har lignende kjole på zalando til petite. Søk på petite der inne, masse fine kjoler til lavere jenter. For den kjolen du har linket til, vil gå til midt på leggen din, da ser leggene dine veldig tykke ut. Og bruk en strømpebukse mest mulig lik din egen hudfarge til. Anonymkode: c3cd4...772 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå