AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg både tror og vet at mange menn her inne skriver hatefulle innlegg om kvinners krav til menn, og later som om de er kvinne. Men mange damer har unektelig mange krav til mennene. Jeg er i overkant følsom, og når jeg hører om feminisme og at den har ødelagt for mennene lavest på rangstigen, blir jeg så lei meg og såret. Utseendemessig er jeg ikke nederst på rangstigen, men når det gjelder masse annet. Jeg merket at hver gang jeg hører om slike krav, føler meg jeg utelukket av mange kvinner. Jeg føler ikke jeg har noe å tilby, eller at jeg er verdt noe som partner. Det å få kjæreste betyr mye for meg, og noen ganger går denne følelsen av eksklusjon så inn på meg, at jeg tenker på å ende livet. Aner folk hvor hardt enkelte ting kan gå inn på et menneske av det som skrives på nett? Fremdeles har jeg ikke opplevd gjensidig kjærlighet, og det smerter veldig. Jeg har ikke store krav, bortsett fra at man har kjemi og passer sammen. Men forelskelse sitter veldig, veldig langt inne for meg. Å høre om krav til menn som jeg ikke kan innfri, er helt jævlig å lese om. F.eks høye lønninger, materielle ting, og et veldig sosialt liv, eller å være veldig kjekk. Selvfølgelig kan jeg bare forlate KG, men det er ikke bare her man leser om slikt. Overalt på nettet florerer det av artikler hvor man leser at det eneste som gir sjans på damene er utseende og penger. Men til dere som er her og skriver slikt, både kvinner og menn. Vær så snill å la være! Ikke ta fra håpet til menn om at de også kan få kjæreste! Anonymkode: 1e6ec...614 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Du har et eget ansvar for å titte litt rundt i det virkelige liv, og realitetsorientere deg selv. Da ser du vitterlig at denne snevre ideen ikke stemmer, og så bør du jobbe litt med selvfølelsen. Anonymkode: 5a8e5...dba 16
Aloe_Vera Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Kjærlighet har ingen ting med penger og utseende å gjøre. Det er bare overfladisk å tenke noe annet. Bryr meg ikke om enkelte påstår at det er sånn, fordi jeg vet at det ikke er sånn, ikke i mitt liv. 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Mennesker finnes i mange variasjoner. Selv om majoriteten er slik du skisserer, så er det fortsatt mennesker som er annerledes. Problemet er heller at man tror at det ikke eksisterer personligheter og meninger utenfor majoriteten Anonymkode: 6e234...72e 2
SunnivaOslo Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 Men altså...de som skriver om disse kravene er menn som frekventerer lugubre "kvinnehat"-sider og henter den liksom-faktaen sin der. Se deg nå litt rundt. Er alle menn i forhold dritkjekke og styrtrike? Er alle menn i lavstatusjobber enslige og fattige? 9
GauteS Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 21 minutes ago, AnonymBruker said: Aner folk hvor hardt enkelte ting kan gå inn på et menneske av det som skrives på nett? Ikke skyt budbringeren! Mange kvinner ER kresne, vil ha menn som er rike og pene. Ikke riktig alle stiller slike krav, men mange. Fra ditt synspunkt er dette beklagelig, men da er det realitetene som du synes er vanskelig å svelge, ikke det at noen skriver og rapporterer at sjansene for lite attraktive menn er små. Du har jo selv erfart at det er ytterst vanskelig å få seg kjæreste. Hvorfor klandre dem som skriver og påpeker dette faktum?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg skjønner hva du mener, TS. Jeg føler det ofte slik selv, og jeg er kvinne. Veldig mange har ikke slike krav du snakker om. Dessverre er det ofte slik at når vi prøver å formidle dette her inne blir vi sablet ned av menn som mener vi lyver og bare prøver å være politisk korrekte. Og det er synd, for det stemmer ikke. Det må være ganske forferdelig og frustrerende å inneha slike meningsløse krav til en partner, og jeg synes synd på dem. Selv føler jeg meg heldig som helt ærlig ikke bryr meg om ting som høyde, vekt, status og slikt. Det betyr jo at jeg har møtt og møter mange fantastiske menn «de andre» går glipp av. Anonymkode: 785ec...0f0 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg tror du skal ta ting med en klype salt på nettet. Det er mange som blir mye skarpere i uttalelsene sine, enn det de ville turt å være i virkeligheten. Mange er nok ganske tankeløse når de skriver noe. Har selv skrevet dumme ting, og tenkt, at «oi, det der skulle jeg ikke ha sagt» Anonymkode: 0179d...c16 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #9 Skrevet 20. oktober 2017 De mennene som klager over sånne ting er dritkresne selv og egentlig bare bitre for at de ikke scorer modelldamer. Ikke ta det inn over deg! 😊 Anonymkode: 20ce1...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #10 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg tror man ser det man vil se. Så jeg tror du legger vekt på det som støtter oppfatningen din. Om 10 svarer i en tråd og 1 svarer at høy lønn er viktig blir din konklusjon at høy lønn er viktig. Ingen av de tingene du ramser opp er avgjørende for meg. Så jeg tror ikke det er kvinners krav som ødelegger for deg, men heller den dårlige selvfølelsen din. Og den kan jo faktisk jobbes med. Anonymkode: 2daaa...b3e 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 Det er vel egentlig så enkelt som at de fleste, både kvinner og menn, bevisst eller ubevisst ser etter en partner som matcher dem selv. Dvs at utdanning, økonomi, utseende, humor, grad av sosialt nettverk, interesser osv ikke er så veldig langt unna hverandre. En professor finner gjerne en partner innen akademia, en overvektig finner en annen overvektig etc. Og så er det vel litt stereotypt at kvinner helst vil ha noen som er minst like bra som seg selv når det gjelder utdannelse og økonomi, mens menn gjerne går litt ned ifht yrke og utdannelse men er mer kresne på utseende. Summa summarum finnes det mange der ute for alle, men til mindre attraktiv du er til færre har du å velge mellom. Men du trenger jo bare én, så dersom du ikke setter kravene dine for høyt vil du nok finne kjæresten din skal du se... 😊 Ps: Som det ofte påpekes så er manglende selvtillit og tro på seg selv svært litt tiltrekkende, uansett kjønn. Jobb med deg selv. Mvh mann som for to år siden trodde han var skilt, feit, førti og ferdig, men som nå bare er førtito og langt fra ferdig 😉 Anonymkode: c9251...24c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #12 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg er gift med en kjekk mann som tjener bra. Han tjente ikke bra da jeg traff han og jeg falt bare pladask. Nummer to på lista mi, altså den jeg ønsker meg hvis jeg ikke hadde han jeg har, det er en fattig alenepappa med tre barn, en gal eks og uten fast jobb fordi han har prøvd å holde hjemmet oppe i et ekteskap med en psykisk syk dame. Nå tar han mer utdanning for å få seg fast jobb, og barn og jobb og studier er alt han har tid til. Han kler seg ikke særlig bra, mye pga dårlig økonomi, kanskje? Og han burde klippet seg oftere og ikke hatt så villt skjegg. Han ligner ingenting jeg tidligere har falt for, men det er noe med hele fyren, en slags energi, som ingen andre har. Jeg bare digger han. Men siden man ikke kan få mer enn en mann av gangen så holder jeg meg til ektemannen min Anonymkode: f4477...b20
Guy Fawkes Skrevet 20. oktober 2017 #13 Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, SunnivaOslo skrev: Men altså...de som skriver om disse kravene er menn som frekventerer lugubre "kvinnehat"-sider og henter den liksom-faktaen sin der. Se deg nå litt rundt. Er alle menn i forhold dritkjekke og styrtrike? Er alle menn i lavstatusjobber enslige og fattige? Det er jo alltid en fare for at hvis en mann tillater seg å skrive noe om en kvinne blir man møtte som kvinnehater, mannssjåvinist etc. Men i virkeligheten er det ikke noe annet enn en måte å undertrykke andre sin mening eller hersketeknikk om man vil. Så i fare for å vikle meg inn det er det likefult noen fakta man ikke skal glemme. Hva ligger gjemt i våre gener om utvelgelse. Hvem vil en kvinne skal videreføre hennes gener historisk sett. Som alle andre skapninger vil hun ha en make som gjør at avkom klarer seg bra og lykkes. Hvis hun hadde ville hatt den svakeste av de svake som ikke ville lyktes hadde menneskeheten dukket under for lenge siden. Evolusjonen gjør at bare de arter som lykkes med dette overlever. Dette ligger genetisk i ethvert menneske, kvinne eller mann. Så har vi og historisk at kvinner måtte ha beskyttelse, det fantes ikke noe lovens lange arm eller rettigheter. Kvinnen fant hvis hun kunne en sterk mann med høy status slik at hun kunne leve i fred for alle andre. Dette er basert på fornuft men det genetiske slår også i høy grad inn. I dagens situasjon ligger fortsatt det genetiske der, men man har ikke dette behovet for beskyttelse. Men de kvinner som vil i stor grad sikte seg inn mot menn i bedre stillinger, bedre økonomi og dominerende men ikke nødvendigvis mot henne. Så selv om man skulle være innenfor blitz miljøet vil lederne der få flere med interesse for seg enn den som er lavest på rangstigen. Men det er selvfølgelig unntak, store unntak også men her snakker man generelt og ikke unntakene. Så alle menn i forhold er ikke dritkjekke og styrtrike, men de har langt flere potensielle kvinnelige beilere enn de på motsatt sosial kant som da er menn i lavstatus jobber og kanskje endog fattige. Så at kvinner generelt trekkes mot menn med suksess på en eller annen måte bør være lett å skjønne.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #14 Skrevet 20. oktober 2017 2 hours ago, GauteS said: Ikke skyt budbringeren! Mange kvinner ER kresne, vil ha menn som er rike og pene. Ikke riktig alle stiller slike krav, men mange. Fra ditt synspunkt er dette beklagelig, men da er det realitetene som du synes er vanskelig å svelge, ikke det at noen skriver og rapporterer at sjansene for lite attraktive menn er små. Du har jo selv erfart at det er ytterst vanskelig å få seg kjæreste. Hvorfor klandre dem som skriver og påpeker dette faktum? Det er jo virkelig ikke så vanskelig å få seg kjæreste som det enkelte brukere på KG fremstiller det som. Klart man kan klandre budbringeren når de bringer fake news. Men enig med de som sier man må titte rundt på virkeligheten og se hva som stemmer og ikke stemmer. Anonymkode: a335f...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #15 Skrevet 20. oktober 2017 Hvilke feministiske krav er det du sikter til som du mener gjør deg trist? At kvinner ønsker likestilling, og å bli behandlet med likeverd og respekt, og ikke vil bli voldtatt og trakassert? Isåfall trenger du hjelp..... Det er ikke feminismen som stiller krav om utdanning, materielle ting, sosial status osv på en kjæreste, det er enkeltkvinners personlige preferanser, akuratt slik menn har personlige preferanser for en partner de vil dele resten av livet sitt med. Alle menn kan få seg kjæreste, men sjansen er nok mye mindre for de mennene som mener feminismen og kvinner er så fæle og slemme. Anonymkode: c1276...25e 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #16 Skrevet 20. oktober 2017 13 minutes ago, AnonymBruker said: Det er jo virkelig ikke så vanskelig å få seg kjæreste som det enkelte brukere på KG fremstiller det som. Det er vel med det som med andre ting, det er ikke vanskelig om man kan det (og i dette tilfellet, har kjeften og utseendet med seg). Du synes sikkert det er lett som spett å finne dame, og er dessuten så frekk at du anklager andre for å lyve. Det kommer nok av at du er så selvopptatt at du tror alle andre er (og har det) nøyaktig som du, og mangler evnen til å observere. For eksempel har jeg, som er godt oppi årene, aldri så mye som kysset en pike, langt mindre hatt kjæreste. Ikke misforstå meg dithen at jeg regner det som en stor tragedie, tvertimot! Jeg nevner det bare for å motsi den misvisende påstand at damene nærmest står i kø. Det er meget langt fra tilfelle. Anonymkode: 53855...c26
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #17 Skrevet 21. oktober 2017 43 minutes ago, AnonymBruker said: Det er vel med det som med andre ting, det er ikke vanskelig om man kan det (og i dette tilfellet, har kjeften og utseendet med seg). Du synes sikkert det er lett som spett å finne dame, og er dessuten så frekk at du anklager andre for å lyve. Det kommer nok av at du er så selvopptatt at du tror alle andre er (og har det) nøyaktig som du, og mangler evnen til å observere. For eksempel har jeg, som er godt oppi årene, aldri så mye som kysset en pike, langt mindre hatt kjæreste. Ikke misforstå meg dithen at jeg regner det som en stor tragedie, tvertimot! Jeg nevner det bare for å motsi den misvisende påstand at damene nærmest står i kø. Det er meget langt fra tilfelle. Anonymkode: 53855...c26 Meg du siterte. Det er jo ikke meningen å vær nedlatende, jeg forstår jo at en god del sliter. Men jeg sa bare at det ikke er så vanskelig å få dame som det enkelte på KG fremstiller det som. Forstår at du sliter, og det er jo dumt, men om du ser rundt deg så ser du jo alle mulige fjols som klarer å få kjæreste. Mange som ikke tok det naturlig heller, men som måtte jobbe litt med seg selv. Jeg har virkelig ikke kun basert kommentaren min på at jeg ikke har slitt med å få kjæreste. Jeg har basert kommentaren min på mine observasjoner av hvem som har fått og ikke fått kjæreste. Jeg har forresten aldri hevdet at damer står i kø for alle menn, har ikke nevnt at damene står i kø for noen menn. Anonymkode: a335f...9c9
SunnivaOslo Skrevet 21. oktober 2017 #18 Skrevet 21. oktober 2017 2 timer siden, Guy Fawkes skrev: Det er jo alltid en fare for at hvis en mann tillater seg å skrive noe om en kvinne blir man møtte som kvinnehater, mannssjåvinist etc. Men i virkeligheten er det ikke noe annet enn en måte å undertrykke andre sin mening eller hersketeknikk om man vil. Så i fare for å vikle meg inn det er det likefult noen fakta man ikke skal glemme. Hva ligger gjemt i våre gener om utvelgelse. Hvem vil en kvinne skal videreføre hennes gener historisk sett. Som alle andre skapninger vil hun ha en make som gjør at avkom klarer seg bra og lykkes. Hvis hun hadde ville hatt den svakeste av de svake som ikke ville lyktes hadde menneskeheten dukket under for lenge siden. Evolusjonen gjør at bare de arter som lykkes med dette overlever. Dette ligger genetisk i ethvert menneske, kvinne eller mann. Så har vi og historisk at kvinner måtte ha beskyttelse, det fantes ikke noe lovens lange arm eller rettigheter. Kvinnen fant hvis hun kunne en sterk mann med høy status slik at hun kunne leve i fred for alle andre. Dette er basert på fornuft men det genetiske slår også i høy grad inn. I dagens situasjon ligger fortsatt det genetiske der, men man har ikke dette behovet for beskyttelse. Men de kvinner som vil i stor grad sikte seg inn mot menn i bedre stillinger, bedre økonomi og dominerende men ikke nødvendigvis mot henne. Så selv om man skulle være innenfor blitz miljøet vil lederne der få flere med interesse for seg enn den som er lavest på rangstigen. Men det er selvfølgelig unntak, store unntak også men her snakker man generelt og ikke unntakene. Så alle menn i forhold er ikke dritkjekke og styrtrike, men de har langt flere potensielle kvinnelige beilere enn de på motsatt sosial kant som da er menn i lavstatus jobber og kanskje endog fattige. Så at kvinner generelt trekkes mot menn med suksess på en eller annen måte bør være lett å skjønne. Ja det er greit nok,men i virkeligheten så blir jo folk sammen med "hvem som helst". Selvfølgelig vil en mann som er styrtrik ha en haug med golddiggers etter seg på samme måte som en dritdigg dame vil ha en haug kåtinger etter seg.
Guy Fawkes Skrevet 21. oktober 2017 #19 Skrevet 21. oktober 2017 1 time siden, SunnivaOslo skrev: Ja det er greit nok,men i virkeligheten så blir jo folk sammen med "hvem som helst". Selvfølgelig vil en mann som er styrtrik ha en haug med golddiggers etter seg på samme måte som en dritdigg dame vil ha en haug kåtinger etter seg. I en diskusjon om hvem man faller for hvil en diskusjon på enkeltindivid nivå være meningsløs. Man må snakke om kjønn som gruppe og hvem gruppen som helhet lettest faller for. Hvis man tar et eksempel med den "dritdigg dame" som du kaller det og lar henne plukke seg ut en gruppe på 5 av en 1000 menn hun vil date. Det er da lite sannsynlig at hun velger den stygge, radmagre, narkomane, arbeidsløse etc. disse som normalt ikke vil bli omtalt som attraktive partnere. Isteden vil hun normalt falle for den selvsikre, vellykkede, pene, muskuløse etc. Og ikke fordi hun er "golddigger" men fordi hennes gener forteller henne at disse menn vil gi henne best avkom og at hun kan få et tryggest liv med disse. Dette på tross av at hun ikke tenker å få barn med noen av dem eller er ute etter et langvarig forhold. Så at menn og lettere faller for dama som på en eller annen måte fremstår som dritdigg og da ikke bare utseende gjør dem ikke til kåtinger. Selv om å være kåt er helt naturlig og noe de fleste av oss er. Å sette folk i bås er ofte en dårlig ide, når man ikke kjenner til bakgrunnen for de valg de gjør. Men med så mange mennesker som finnes på denne jord, er det noen der ute for oss alle. Men det endrer ikke det faktum om hvem som trekker til seg størst interesse uansett kjønn, det er og lov å falle for en person som er suksessfull uten å være golddigger og det må være lov å falle for ei fin dame uten å bli stemplet på den ene eller andre måten.
SunnivaOslo Skrevet 21. oktober 2017 #20 Skrevet 21. oktober 2017 6 timer siden, Guy Fawkes skrev: I en diskusjon om hvem man faller for hvil en diskusjon på enkeltindivid nivå være meningsløs. Man må snakke om kjønn som gruppe og hvem gruppen som helhet lettest faller for. Hvis man tar et eksempel med den "dritdigg dame" som du kaller det og lar henne plukke seg ut en gruppe på 5 av en 1000 menn hun vil date. Det er da lite sannsynlig at hun velger den stygge, radmagre, narkomane, arbeidsløse etc. disse som normalt ikke vil bli omtalt som attraktive partnere. Isteden vil hun normalt falle for den selvsikre, vellykkede, pene, muskuløse etc. Og ikke fordi hun er "golddigger" men fordi hennes gener forteller henne at disse menn vil gi henne best avkom og at hun kan få et tryggest liv med disse. Dette på tross av at hun ikke tenker å få barn med noen av dem eller er ute etter et langvarig forhold. Så at menn og lettere faller for dama som på en eller annen måte fremstår som dritdigg og da ikke bare utseende gjør dem ikke til kåtinger. Selv om å være kåt er helt naturlig og noe de fleste av oss er. Å sette folk i bås er ofte en dårlig ide, når man ikke kjenner til bakgrunnen for de valg de gjør. Men med så mange mennesker som finnes på denne jord, er det noen der ute for oss alle. Men det endrer ikke det faktum om hvem som trekker til seg størst interesse uansett kjønn, det er og lov å falle for en person som er suksessfull uten å være golddigger og det må være lov å falle for ei fin dame uten å bli stemplet på den ene eller andre måten. Ja nettopp☺ Samme hvis en mann må velge mellom en dame som er digg (med en fæl personlighet) vs en mindre digg dame (med flott personlighet) så kommer han til å velge den første. Det er også biologi. Har begge to samme personlighet vil han også velge den første. Det er jo seff kjipt for jenter som faller i kategori 2 på samme måte som det er kjipt for en mann som faller i kategori fattig og stygg. Men selv om det er sånn så betyr det ikke at verden er sånn for de fleste faktisk. For ja du kan plukke det fra hverandre som du vil og det du sier stemmer,men hvis man tar en titt ut på andre så vil man legge til at alle mennesker finner noen å dele livet med. Noen må jobbe hardere for det bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå