Gå til innhold

Jo Nesbøs barnebøker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de bra? Morsomme? Spennende?

Roald Dahl er yndlingsforfatteren til guttungen på ni, men nå er alle barnebøkene hans lest :)

Anonymkode: ac287...8db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle bøkene om Dr Proktor er veldig bra, bortsett fra "Kan Doktor Proktor redde jula?" Jeg har lest dem for en 8-åring.

Om du barnet liker korte historier, så driver jeg å sjekker interessen for et nettsted med korte nedlastbare historier for barn på http://www.superhelten.no. Sette et 1 tall bak fornavnet om du har lyst til å teste en av de historiene.

Skrevet

Takk. Jeg er ikke så glad i krimbøkene til Nesbø. men da gir vi barnebøkene en sjanse :)

Skrevet

Dr proktor-bøkene har ikke falt i smak her (uten at jeg kan forklare hvorfor). Eneste måten å vite om bøker faller i smak er ved å teste en. 

Ikke det du spurte om, men hos oss har kaptein supertruse, gutta i trehuset og David Williams bøker vært favoritter. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutes ago, abelille said:

Dr proktor-bøkene har ikke falt i smak her (uten at jeg kan forklare hvorfor). Eneste måten å vite om bøker faller i smak er ved å teste en. 

Ikke det du spurte om, men hos oss har kaptein supertruse, gutta i trehuset og David Williams bøker vært favoritter. 

David Walliams-bøkene er favoritter her og, sammen med Roald Dahl. Derfor leter jeg etter noe like morsomt og velskrevet :)

Skrevet

Doktor Proktor er bra. Ellers vil jeg anbefale Harry Potter, Gutta i trehuset, David Williams-bøkene

Anonymkode: c18af...b40

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Doktor Proktor er bra. Ellers vil jeg anbefale Harry Potter, Gutta i trehuset, David Williams-bøkene

Anonymkode: c18af...b40

Jeg tror at de senere Harry Potter-bøkene vil bli litt for avanserte for et barn, alt etter alder, selvsagt. 

Anonymkode: 0b106...9ed

Skrevet

Lars Joachim Grimstad sine bøker passer bra for en på 9.

Om han liker Harry Potter eller annen "Fantasy", så finnes det mye bra også i den sjangeren. Percy Jackson, f.eks.

Gutta i trehytta, "verdens verste", Doktor proktor, Svein og Rotta...

Evt. så kan du sjekke ut bøkene som har vært med i bokslukerprisen. (Det er innenfor aldersgruppen.) Det er nye bøker hvert år.

Anonymkode: 913a5...429

• Liker 1
Skrevet
På ‎22‎.‎10‎.‎2017 den 1.02, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at de senere Harry Potter-bøkene vil bli litt for avanserte for et barn, alt etter alder, selvsagt. 

Anonymkode: 0b106...9ed

Min 11-åring er vel en av ytterst få i hans vennekrets som ikke har fått lese alle bøkene, og heller ikke fått se alle filmene. (Vi starter nå barna er 7 med den første boka, og leser ca 1 i året.)

Vil tippe en gjennomsnittlig 9-åring fint vil håndtere de 4 første bøkene.

Skrevet

Her har barna elsket doktor proktor bøkene. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min 11-åring er vel en av ytterst få i hans vennekrets som ikke har fått lese alle bøkene, og heller ikke fått se alle filmene. (Vi starter nå barna er 7 med den første boka, og leser ca 1 i året.)

Vil tippe en gjennomsnittlig 9-åring fint vil håndtere de 4 første bøkene.

Sånn har jeg også gjort det. 

Anonymkode: 3da98...99b

Skrevet
På 20.10.2017 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Er de bra? Morsomme? Spennende?

Roald Dahl er yndlingsforfatteren til guttungen på ni, men nå er alle barnebøkene hans lest :)

Jeg har møtt Jo Nesbø og synes han er en gretten fyr, men barnebøkene hans er fantastiske! De er like morsomme for voknse som for barn, så kjempegøy å lese for barn!

Anonymkode: b9999...15e

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips alle sammen! :)

Skrevet (endret)

Vi har ikke lest Jo Nesbø sine barnebøker (kun sett to Prompepulver-filmer, som var morsomme nok). Vi har Doktor Proktor redder julen på lydbok, men den var ikke en stor hit, så tror ikke barnet mitt hørte den ferdig. Jeg har en 9åring selv, og akkurat nå er Pax-serien favoritten. Den er ganske skummel, da. I alle fall veldig spennendes! Ellers er David Williams, ser andre og har anbefalt han, en av favoritt forfatterne til min 9åring. Han skriver morsomme bøker. I tillegg leser vi Harry Potter (men har kun lest de som er illustrert av Jim Kay foreløpig). 

Endret av Dristu
  • Liker 1
Skrevet
13 hours ago, Dristu said:

Vi har ikke lest Jo Nesbø sine barnebøker (kun sett to Prompepulver-filmer, som var morsomme nok). Vi har Doktor Proktor redder julen på lydbok, men den var ikke en stor hit, så tror ikke barnet mitt hørte den ferdig. Jeg har en 9åring selv, og akkurat nå er Pax-serien favoritten. Den er ganske skummel, da. I alle fall veldig spennendes! Ellers er David Williams, ser andre og har anbefalt han, en av favoritt forfatterne til min 9åring. Han skriver morsomme bøker. I tillegg leser vi Harry Potter (men har kun lest de som er illustrert av Jim Kay foreløpig). 

Takk for tips! :) Skal sjekke ut Pax-serien.

David Walliams er en favoritt her og ja. Regner med det er han dere mener, selv om det er tre stykker i tråden som har skrevet David Williams nå? Jeg begynte plutselig å lure på om det er to forskjellige forfattere :klo: Er det han her?

:9788203257773.jpg?w=960

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! :) Skal sjekke ut Pax-serien.

David Walliams er en favoritt her og ja. Regner med det er han dere mener, selv om det er tre stykker i tråden som har skrevet David Williams nå? Jeg begynte plutselig å lure på om det er to forskjellige forfattere :klo: Er det han her?

:9788203257773.jpg?w=960

Stemmer, jeg trodde bare at han het Williams :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...