Gå til innhold

Er det regler på sminke i matbutikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ofte i matbutikken og har vært flere steder rundt om i landet og har sett mange yngre og eldre damer i kassen og ingen av dem er spesielt sminket, kun mascara jeg har lagt merke til på noen. Har de foundation må det nok være så tynt lag at det ikke synes og de ser ellers stort set veldig usminket ut. Men jeg har også vært i andre butikker, som klesbutikker, parfymerier, har vært hos hudpleier og lignende, der har jeg som regel  sett jenter, spesielt de i 20-årene eller begynnelsen av 30-årene, med veldig mye sminke, contouring og hele pakken og ganske tydelig.

Hvorfor er det så stor forskjell på dem i de butikkene og matbutikkene? Bare tilfeldig og personlig valg eller er det noen regler for det?

Hvis de som jobber i matbutikker ikke får lov å sminke seg mye, noen som vet hva gunnen er og hvorfor det ikke gjelder i klesbutikker, parfymerier, hudpleier? Ikke at det er et problem da, jeg bare lurer på hvorfor ting er slik som det er.

Anonymkode: 9eb14...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen regler på det. Det varierer veldig hva folk bruker. Mange yngre jenter, spesielt de som er litt pene, bruker ofte mye sminke, enten om de er på vita eller Coop. Damer som jobber på vita er interessert i sminke og vil derfor sminke seg mer. 

Anonymkode: f7fd9...c32

Skrevet

De som jobber på Kicks og lignende butikker er vel gjerne opptatt av sminke, samt at de får rabatt på butikkens produkter (evt. kan ta med seg noen vareprøver hjem) Ergo sminker de seg ofte mer. 

Anonymkode: 91519...e5c

Skrevet

På klesbutikker, parfymerier og hos hudpleiere er de jo selvfølgelig mye mer sminka og oppdolla enn andre butikker! :P merkelig sammenligning. Men nei, det er ikke regler for sminkebruk på matbutikk. Dessuten synes jeg at jeg ser ganske mange sminka ungjenter på butikkene jeg handler hos.

• Liker 1
Skrevet

Matbutikker har uniform, mens klesbutikker etc. som regel ikke har det (i alle fall ikke full uniform).

Jeg sminket meg da jeg jobbet i dagligvaren, men kun mascara og litt pudder. Følte meg ikke så fin og hadde ikke noe behov for å være veldig sminket på jobb. 

Sminker meg mer i min nåværende jobb uten uniform.

Anonymkode: 33f5b...d57

Skrevet

Det er ikke normalt å glane på andre mennesker såpass mye.. Du har et problem med utseende, TS....

Anonymkode: 2478b...c38

Skrevet

Ingen regler for det nei. Men det er jo naturlig at de som jobber i type vita og kicks bruker sminke da de selger det og sannsynlivis er opptatt av det. Jeg er glad i å sminke meg og jobbet på meny en periode. Brukte like mye sminke da som jeg hadde gjort i en annen jobb. Så handler nok mer om hva de som jobber der liker :)

Anonymkode: 29e36...4b5

Skrevet

Det er ingen regler der man er pålagt å bruke sminke på jobb. Dette gjelder alle vanlige jobber som ikke har med sminke og fashion å gjøre. I yrker som har med sminke og fashion å gjøre er det mer vanlig at det er ønskelig at man sminker seg , men ingen kan pålegge noen å putte skadelige kjemikalier på huden sin. 

Anonymkode: 61705...0b8

Skrevet

PÅ Vita og Kicks sminker de seg  tykke lag, tror ikke de skjønner selv hvor lite kledelig det er og hvor dårlig reklame det er for butikken. Hadde jeg vært butikkskjef på et slikt sted hadde jeg forlangt at de minste man kan forvente når de skal selge sminke er at sminken DE SELV legger ser bra ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...