AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Når kvinner gjør noe galt, bryter helvete løs. Men når menn gjør tilsvarende, så går det stilt for seg. Menn holder sammen og godtar andre menns "feil og mangler".. Det stilles også store krav til norske kvinner, og det skal ikke mye til før det en sier og gjør blir galt. Menn er det ikke like strengt med. Deres "feiltrinn" glemmes raskt, mens kvinnen sine feil hviskes og tiskes om så lenge hun lever.. Anonymkode: 87187...d69 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Det henger igjen fra den tiden hvor menn kunne gjøre nesten hva de ville uten å få straff for det. En syk mentalitet om du vil. Det er bare å åpne munnen og si at dette ikke er akseptabelt når du ser noen gjør ting. Feks når en mann er utro og ødelegger flere kvinners liv med sin uærlighet, så støtt kvinnene og la deres ektefeller og kompiser få vite at det tolereres ikke lenger at kvinna gjøres til syndebukk når mannen burde vite bedre enn å lyve og bedra. Hvis alle sier stopp til kompiser og ektefeller som stilltiende støtter opp om bedritne menn så blir det forandringer sakte men sikkert. Anonymkode: 10887...42e 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Modnes ikke jenter før gutter da? Altså er kvinner mer utviklet enn menn. Så da skal kvinner også vite bedre enn menn. Derfor straffes kvinner hardere enn menn, sosialt. Anonymkode: 90b38...1bb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Altså, jeg tror det er noe som henger litt igjen fra da man utøvde større sosial kontroll over kvinner, nettopp for å kontrollere dem. Om jeg er utro er jeg ei hore, om mannen min er utro så er jeg prippen som ikke gir ham sex. Om jeg ber en mannlig kollega gjøre noe, er jeg sjefete, om min mannlige kollega ber en kvinnelig kollega om å gjøre noe, så er han initiativrik. Om jeg parkerer skjevt, så kan jeg ikke kjøre bil, om en mann parkerer skjevt, så har han bare slurvet. Osv. Anonymkode: 87073...1d9 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 Kvinner er (ofte) mer omsorgsmennesker enn menn, og forventes derfor kollektivt å vise mer omsorg. Derfor reagerer menn ofte med sjokk og vantro dersom en kvinne har oppført seg forkastelig - sterkere enn om de hadde opplevd det samme fra andre menn. Dette gjelder spesielt menn som har vokst opp litt skjermet, kanskje med en alenemor. De er vant med at andre menn gir filla i dem, men forventer omsorg fra kvinner. Se bare på alle disse "hva med mennene?"-utsagnene. Kvinner har holdningskampanjer i fleng, klubber og foreninger, innsamlingsaksjoner til brystkreft og mer. Responsen fra menn er rettet mot kvinner - hva med oss? Den er sjelden rettet mot andre menn. Kvinner er forventet å bry seg om andre kvinner OG menn, ingen menn forventer at andre menn skal ta vare på dem. Sekundært - kvinner opplever mer sosialt stigma (spesielt seksuelt) fordi de stempler av kvinner OG menn. Slut shaming er ikke noe menn er ansvarlige for, det er igangsatt av andre kvinner. Seksuell konkurranse - skvis ut jentene som ligger rundt. Anonymkode: 8f570...da0 1
Hjertefisk Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg (kvinne) kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Synes det går begge veier (men på litt ulike måter kanskje?)
Dark Angelina Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 Tråden er ryddet for innlegg skrevet at slettede bruker og svar til dette. Dark Angelina, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 bitch pleaseAnonymkode: bf714...7bf
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 På 20.10.2017 den 20.17, AnonymBruker skrev: Det henger igjen fra den tiden hvor menn kunne gjøre nesten hva de ville uten å få straff for det. En syk mentalitet om du vil. Det er bare å åpne munnen og si at dette ikke er akseptabelt når du ser noen gjør ting. Feks når en mann er utro og ødelegger flere kvinners liv med sin uærlighet, så støtt kvinnene og la deres ektefeller og kompiser få vite at det tolereres ikke lenger at kvinna gjøres til syndebukk når mannen burde vite bedre enn å lyve og bedra. Hvis alle sier stopp til kompiser og ektefeller som stilltiende støtter opp om bedritne menn så blir det forandringer sakte men sikkert. Anonymkode: 10887...42e Men du må eie det. Du kan ikke bare si at du vil ha det sånn, sånn og sånn. Du må bevise det. Javel Da vil jeg ha 1 million. Bare folk snakker rundt avser de felles 1 million til meg. Alt jeg trengte å gjøre var å se på det som en selvfølge, DRRRRRIIIIITSMARTE MEG!!!!!!! Er vi ikke smarte???? *dytte inn sjokolade i kjeften til* Fornøyd nå? Anonymkode: 7c693...b3c
herzeleid Skrevet 22. oktober 2017 #10 Skrevet 22. oktober 2017 På 20.10.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev: Når kvinner gjør noe galt, bryter helvete løs. Men når menn gjør tilsvarende, så går det stilt for seg. Menn holder sammen og godtar andre menns "feil og mangler".. Det stilles også store krav til norske kvinner, og det skal ikke mye til før det en sier og gjør blir galt. Menn er det ikke like strengt med. Deres "feiltrinn" glemmes raskt, mens kvinnen sine feil hviskes og tiskes om så lenge hun lever.. Anonymkode: 87187...d69 Kan du komme med noe eksempel? Jeg tviler veldig på at fremstillingen din faktisk stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå