Gå til innhold

Hvorfor fiberbredbånd?


himmeloghav

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 timer siden, himmeloghav skrev:

Det går raskere å surfe har jeg hørt, men er det flere fordeler? 

Det er det som er fordelen. Fiber har høyere kapasitet. Det er jo bra, men så er det jo en vurdering om man trenger kapasiteten, og om man det er verdt pengene. 

Vi fikk tilbud om fiber. Men kostnadene ved  installasjon i tillegg til dyrere pr måned gjorde at vi takket nei. I etterkant har hastigheten via den gamle telefonlinja økt uten økning i prisen. Så vi klarer fint å streame en film hver i HD samtidig. Og det får holde :)

.Men jeg har hørt at det er mulig å få høyere hastighet på opplasting, om man har det behovet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2017 den 11.52, stan skrev:

Det er det som er fordelen. Fiber har høyere kapasitet. Det er jo bra, men så er det jo en vurdering om man trenger kapasiteten, og om man det er verdt pengene. 

Vi fikk tilbud om fiber. Men kostnadene ved  installasjon i tillegg til dyrere pr måned gjorde at vi takket nei. I etterkant har hastigheten via den gamle telefonlinja økt uten økning i prisen. Så vi klarer fint å streame en film hver i HD samtidig. Og det får holde :)

.Men jeg har hørt at det er mulig å få høyere hastighet på opplasting, om man har det behovet. 

Takk for svar. Jeg blir prakket på dette via sameie. Må betale for noe jeg ikke trenger. Slik er det å bo i blokk. 

Anonymkode: c8b09...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg blir prakket på dette via sameie. Må betale for noe jeg ikke trenger. Slik er det å bo i blokk. 

Anonymkode: c8b09...272

Det gjør min gamle mor også. Hun har ikke engang en datamaskin. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Dytter denne. Opplever samme som TS, at styret har bestemt uten at vi fikk stemme over det. Forstår ikke poenget med fiber. Eneste var at jeg trodde fiber ble gravd ned så vi slapp ledninger på stolper, men sånn er det visst ikke. 

Anonymkode: 664d9...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordeler og fordeler, fru Blom, men jeg er i alle fall veldig fornøyd med å ha fiber både på tv og internett i én pakke. Veldig raskt nett, selv om ungdommen i huset gamer, far i huset sitter i Teams-samtale og jeg ser på tv merkes det ikke på linja. Veldig stabilt, veldig sjeldent problemer med at nettet er nede hverken på tv eller internett. Dette er jo vår erfaring, godt mulig andre ikke er like fornøyde. Om man trenger det er en helt annen ting, ikke alle trenger raskt nett eller har pc men i borettslag har man ofte ikke så mange valg.

Anonymkode: a1f92...340

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er vi såpass heldig at det er to selskaper så har lagt fiber forbi huset, det siste kom med et tilbud jeg ikke kunne avslå. Betaler under 800 for tv og internett og innlegging og utstyr var gratis. Gøy med konkurranse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Sognenett, så styr unna. Vi har det, og det blir dyrere og dyrere og dårligere og dårligere («hakker», faller ut osv). Dessverre bor vi slik til at vi har dårlig mobildekning, så mobilt bredbånd fungerer like dårlig.

Anonymkode: fc115...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

himmeloghav skrev (På 20.10.2017 den 18.53):

Det går raskere å surfe har jeg hørt, men er det flere fordeler? 

Ja, og flere i familien kan sitte å streame og se på filmer samtidig, uten fiber er dette nærmest håpløst. 

Anonymkode: 59dee...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun mobilt bredbånd her. Umulig å tømne kvoten og det brukes heftig. Spiller sldri online eller Teams.

Og tar det med overalt der jeg ferdes.

Anonymkode: 55624...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...