AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Da skal 2 klassingen ta vaksine om 3 uker. Jeg kjenner henne såpass at hun aldri i livet kommer til å bli med på det. Ikke har jeg tenkt å lage noe stort ut av det, bare fortelle hun at det er vaksine snart etter hvert som dagene nærmer seg. Og selvfølgelig snakke om at det er viktig og at det ikke er farlig. Hun er selv klar over at man tar vaksine, siden fjorårets 2 klassinger viste det stolt fram da de tok. I tillegg snakker vennene også om det. Har ikke tenkt å bli med, kan tross alt hende hun tør likevel. De kan ha med bamse også. Hvordan gikk vaksinen hos dere? Må vel kanskje møte på helsestasjonen hvis ungen nekter på skolen. Anonymkode: dcf39...8a0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg kan snakke av egen erfaring, da jeg er veldig redd sprøyter. Blir mine barn så redde kommer jeg nok til å ønske å være tilstede når de skal tas. Når det gjaldt meg måtte to lærere holde meg fast for å holde meg i ro, dette slet jeg med en stund, siden det skjedde i 6-7-9 og 10 klasse. Etterhvert klarte jeg å jobbe meg ut av den værste skrekken. Om du ikke vil være der, snakk med læreren og helsesøster. Jeg kan ikke skjønne at å holde fast elever for slikt gir en god opplevelse. Og for alt du vet kan dette gå helt fint. Snakk om det, og minn på at det er viktig å sitte stille slik at nålen ikke knekker. Anonymkode: 6f30e...650
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Det kan godt hende at hun blir med flokken når alle andre tar vaksinen. Det føles mer trygt når det er flere som skal igjennom det samme. Anonymkode: 66454...2f8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da skal 2 klassingen ta vaksine om 3 uker. Jeg kjenner henne såpass at hun aldri i livet kommer til å bli med på det. Ikke har jeg tenkt å lage noe stort ut av det, bare fortelle hun at det er vaksine snart etter hvert som dagene nærmer seg. Og selvfølgelig snakke om at det er viktig og at det ikke er farlig. Hun er selv klar over at man tar vaksine, siden fjorårets 2 klassinger viste det stolt fram da de tok. I tillegg snakker vennene også om det. Har ikke tenkt å bli med, kan tross alt hende hun tør likevel. De kan ha med bamse også. Hvordan gikk vaksinen hos dere? Må vel kanskje møte på helsestasjonen hvis ungen nekter på skolen. Anonymkode: dcf39...8a0 Alle barna får vaksine samtidig. Med din instilling slik du uttrykker deg her så forstår jeg godt barnets holdninger til vaksine. Når du har fått melding så sier du i fra til barnet uten å vente. Barn som slår seg vrang skjer høyst skjeldent totalt sett. Da må de til fastlegen. Anonymkode: 9ab2e...9c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå