Gå til innhold

Hvorfor klarer noen å gjøre suoerkarriere mens andre får bare skuffelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det enkelt og greit flaks? Eller er det fordi mange som sikter høyt tror for godt om seg selv og dermed blir skuffet når de ikke når opp og må ta til takke med noe de ikke har så lyst?  Går det på flaksen eller hvor spesiell man er?

Anonymkode: 65acf...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig mange og komplekse grunner

Anonymkode: a4867...dc2

Skrevet

Noen har utholdenhet og staheten som må til for å jobbe hardt. 

Anonymkode: d08ff...cb4

Gjest C.Tramell
Skrevet

Det er mange ting som spiller inn. Flaks, utholdenhet, type motivasjon, hvor målrettet man jobber, nettverk og sosiale ferdigheter blant annet.

Skrevet

Jeg tror det er endel tilfeldigheter som spiller inn. Samtidig blir jeg også lei meg når jeg får høre at ting som er bra i livet mitt skyldes "flaks". Jeg får noen ganger høre at jeg er heldig som har en så bra jobb, for eksempel - at jeg er har hatt flaks som fikk så gode karakterer og liknende. Det synes jeg kan være provoserende. 

For det handler jo først og fremst om hardt arbeid, også har man litt hjelp av noen tilfeldigheter undervegs. Klart det er andre som jobber like hardt, som ikke får samme suksessen, men det betyr jo ikke at det harde arbeidet som er lagt ned ikke teller, eller at det ikke er fortjent at man får uttelling for det. 

Anonymkode: 6916b...b97

Skrevet

Noen går på skuffelsen og trekker seg tilbake.

Noen går på skuffelsen og fortsetter.

De som fortsetter kommer videre og når superkarrieren. Den som opplever skuffelsen og resignerer opplever bare skuffelsen.

When you're walking through hell..... keep on walkin'.

Anonymkode: 3519f...aa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...