Gå til innhold

hvor mye forbrenner jeg...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor jeg kan finne ut hvor mye jeg forbrenner ved forskjellige aktiviteter... riding,stretching,svømming, gå turer , vasking og alt sånn...

Har vært på iform.nu men de har lissom så få aktiviteter (som ikke er helt mine :wink: )

Noen som vet om noen bra sider??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir helt feil å regne hvor mye man forbrenner på slike kalkulatorer. Det tas ikke hensyn til hvor rask/sen forbrenning man har feks., noe som er veldig vesentlig.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Det blir helt feil å regne hvor mye man forbrenner på slike kalkulatorer. Det tas ikke hensyn til hvor rask/sen forbrenning man har feks.' date=' noe som er veldig vesentlig.[/quote']

Nei sier du det? :hoho:

Skrevet

To personer kan veie like mye, og forbrenne totalt ulikt antall kalorier på samme aktivitet. En mann som veier 60kg og en kvinne som veier 60kg, vil ganske sjelden forbruke like mye, rett og slett fordi de aller fleste menn har mer muskelmasse enn kvinner, og forbrenner også dermed mer kalorier. Dermed er det også vanskeligere for kvinner å gå ned i vekt enn det er for menn.

For å få et virkelig tall, må du kjenne forholdet mellom muskelvev og fettvev i din egen kropp, og så regne ut ved hjelp av div. formler. Stort sett lyver slike kalkulatorer (og også dem på kondisjonsapparater) i positiv retning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...