aowi Skrevet 23. januar 2005 #1 Skrevet 23. januar 2005 Lurer litt på hvor jeg kan finne ut hvor mye jeg forbrenner ved forskjellige aktiviteter... riding,stretching,svømming, gå turer , vasking og alt sånn... Har vært på iform.nu men de har lissom så få aktiviteter (som ikke er helt mine ) Noen som vet om noen bra sider??
aowi Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #2 Skrevet 23. januar 2005 fikk tips om en super side fra et annet forum! http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html
Tusseline Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Det blir helt feil å regne hvor mye man forbrenner på slike kalkulatorer. Det tas ikke hensyn til hvor rask/sen forbrenning man har feks., noe som er veldig vesentlig.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Det blir helt feil å regne hvor mye man forbrenner på slike kalkulatorer. Det tas ikke hensyn til hvor rask/sen forbrenning man har feks.' date=' noe som er veldig vesentlig.[/quote'] Nei sier du det?
Gjest Gjesta Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 To personer kan veie like mye, og forbrenne totalt ulikt antall kalorier på samme aktivitet. En mann som veier 60kg og en kvinne som veier 60kg, vil ganske sjelden forbruke like mye, rett og slett fordi de aller fleste menn har mer muskelmasse enn kvinner, og forbrenner også dermed mer kalorier. Dermed er det også vanskeligere for kvinner å gå ned i vekt enn det er for menn. For å få et virkelig tall, må du kjenne forholdet mellom muskelvev og fettvev i din egen kropp, og så regne ut ved hjelp av div. formler. Stort sett lyver slike kalkulatorer (og også dem på kondisjonsapparater) i positiv retning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå