AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Hva slags type arbeid blir man satt til? Og hva skjer om det er arbeid man ikke kan gjennomføre? Vil det bli tilrettelagt? Anonymkode: 093f2...5b6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Skaff deg en ordentlig sykemelding, så slipper du. Anonymkode: 750cd...165
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skaff deg en ordentlig sykemelding, så slipper du. Anonymkode: 750cd...165 Får man allikevel sosialstønaden? Redd for å stå uten noe.. Anonymkode: 093f2...5b6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Får man allikevel sosialstønaden? Redd for å stå uten noe.. Anonymkode: 093f2...5b6 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: 750cd...165
applestories Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 I min kommune ville NAV funnet en arbeidspraksis. Andre steder er det for eksempel møte til frokost, diskusjon rundt bordet, jobbsøking, gå tur, skrive CV og søknad - noe som får en opp om morgenen og tenker arbeid. Andre steder igjen blir man plassert i en arbeidsgruppe som jobber utendørs, sammen med for eksempel flyktninger som har praksis i ferier fra skolen, andre som har "vanlig" arbeidspraksis i kommunen, og kommunalt ansatte. Det er opp til kommunen hvordan de vil organisere det, dette er bare konkrete eksempler fra mine nabokommuner.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 1 minute ago, applestories said: Andre steder er det for eksempel møte til frokost, diskusjon rundt bordet, jobbsøking, gå tur, skrive CV og søknad - noe som får en opp om morgenen og tenker arbeid. Latterlig. "Tenker arbeid"? Gå tur? Så utrolig nedlatende. Anonymkode: 750cd...165 2
applestories Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Latterlig. "Tenker arbeid"? Gå tur? Så utrolig nedlatende. Anonymkode: 750cd...165 Nedlatende å tenke arbeid? Jeg synes ikke det er nedlatende å prøve å få mennesker ut i jobb. Det er ikke alle som kan jobbe, da er ikke sosialstønad den ytelsen de bør ha. Går tur kan jeg være enig i - poenget er nok 1) å få folk som er vant til å sove til langt over middag til å snu døgnet tilbake, og 2) aktivitetsplikt er ikke noe kommunene har ønsket seg - det er noe de er påtvunget fra i år av. De har ikke alltid en ansatt som til enhver tid kan underholde en gruppe med lærerikt innhold som alle får nytte av. Men loven sier nå "aktivitet", hva nå enn det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå