Gå til innhold

Om noen som aldri er enige.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen jeg vet om blir aldri enige i noe. Mitt mål er ikke at alle skal være enige med meg, men når noe er opplagt: Hvorfor er noen uenige da?

F.eks: himmelen er blå. 

Svar: nei. Den er mest grå-blå. 🤔

et annet eksempel:

2 ganger 2 = 4.

Svaret: Nei. Det er fem (jeg setter det litt på spissen men det er nummeret før vedkommende kunne sagt noe sånt).

Hva er det med folk som ikke er enige i sånt? 🙂 Det er jo sant. Dette er to av mange hundre eksempler altså. 😬

Endret av fuglekvitter__
Skrevet

Da blir man enig om å være uenig.

Anonymkode: 12acd...9dc

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da blir man enig om å være uenig.

Så flat legger jeg meg ikke altså. 🙂

Skrevet

Himmelen er egentlig ikke blå, men øyet vårt oppfatter himmelen som blå. 

Anonymkode: faf32...117

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

:)

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det jeg spør om. 🙂

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tenker på havet?

Skrevet
Akkurat nå, Nicathv skrev:

Jeg tror du tenker på havet?

På havet? Nei. 

Skrevet
1 minutt siden, fuglekvitter__ skrev:

På havet? Nei. 

Hæ.

Skrevet
Akkurat nå, Nicathv skrev:

Hæ.

Hva da hæ?

Skrevet
2 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hva da hæ?

Skjønte ikke hva du mente. Og så skreiv jeg ikke til deg?

Skrevet

Har du møtt en kverulant som alltid skal diskutere med deg? Eller bare noen du kjenner/vet om? Hadde dette vært en jeg til stadighet kom opp i sånne situasjoner med hadde jeg bare sagt "å ja," og vridd samtalen inn på noe annet. Gjør du det ofte nok skjønner de at du ikke gidder. De ønsker å ha rett, men når du overser ønsket om å diskutere, dreper du lysten hans.

Anonymkode: ed86e...499

Skrevet

Jeg kjenner et par sånne, og det er til å bli gal av!

Den ene var påfallende uenig i ALT jeg sa, måtte diskutere ALT! Helt greit å være uenig, men veldig slitsomt å hele tiden skifte tema, om jeg i det hele tatt klarte å vri meg videre i samtalen. Etter hvert kom det frem at mannen hennes var over middels betatt av meg, og hun var nok ubevisst motivert for å lage uenigheter. Når har tiden jobbet, alle har blitt gamle og feite, så nå snakker vi veldig godt sammen :) 

Den andre... hun har ingen kjente motiv for å alltid være uenig, og her er vi flere som opplever det. Men hun er en person som tar stor plass, skal være grundig i alt hun gjør, og så får hun det kanskje ikke helt til? Hun har liksom en negativ aura rundt seg, noe som skaper avstand... Dette er nok medvirkende til at hun ikke er venninnemateriale for nye bekjente. Så antar jeg at hun blir usikker, og så blir enda viktigere for henne å vinne diskusjonene. En skikkelig negativ spiral, som tar fra henne alle muligheter for godt vennskap. Jeg opplever det som at hun ikke tåler trynet mitt og ser skikkelig ned på meg. Etter mange år har jeg lært å styre unna henne best mulig. Og kommer vi i snakk, styrer jeg unna temaer som trigger til diskusjon. Men jeg må virkelig jobbe med meg selv for å holde en så lav profil som overhodet mulig.

Anonymkode: b1135...44c

Gjest C.Tramell
Skrevet

De vil egentlig bare vise hvor kunnskapsrike de er. Kanskje de synes de får for lite feedback på det? For lite skryt? Du kan jo prøve å skryte litt av dem og se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...