Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke hva slags jakke jeg skal kjøpe....For det meste går jeg ganske røft/sporty kledd, men vil jo ikke gå i dongerijakke, heller. I fjor kjøpte jeg en skinnjakke på Kookaï, men den ble heller ingen suksess.

Her om dagen forsøkte en ekspeditør å lure meg til å kjøpe en trenchcoat. Den var veldig fin, men jeg ble skikkelig usikker på om den ville blitt brukt. Sannsynligvis er den for klassisk for meg, selv om den satt som skreddersydd (for ikke å snakke om prisen; 3300,-)

Jeg er forholdsvis lita og smal, selv om skuldrene er ganske brede, og føler raskt at jeg drukner i store, vide klær.

Derfor: Forslag!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Daniella_
Skrevet

Hva med en skinnjakke i blazerform?

Jeg kjøpte meg forresten en motorsykkel jakke (skinn) i hvit i fjor fra London. Kommer nok til å bruke den i vår...

Det var noen av de her i Norge i fjor også, men tror kanskje det er mer å få tak i nå til våren. De er jo også ganske stilige... :)

Skrevet

Hmm, jeg har en svart slik fra før (utgammel, bodde i den før). Så kjøpte jeg en helhvit skinnblazer på Bik Bok, som jeg hadde en lang affære med reklamasjon på :(

Men tipset var virkelig lurt! Jeg vet i hvertfall litt mer hva jeg kan tenkes å bruke, og jeg har jo et gavekort på 2000 som jeg fikk til jul (har spart det til vårklærne dukker opp)

Skrevet

Trenchcoat er kjempefint, synes jeg! Har et par stykker selv, og bruker de masse! (en klassisk i svart og en litt røffere i en armygrønn-ish farge). Men jeg tror du kan finne mye bra til en veldig mye bedre pris enn den du vurderte. Bikbok og hm får jo alltid masse forskjellige jakker utover senvinteren/våren. Så hvis timinga di er rett, får du kanskje med deg to bra jakker til bra pris!... :)

Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe meg en enkel, sporty softshell-jakke til våren.

De er som regel vindtette og behagelige. Passer fint til jeans og hverdagklær.

Skrevet
Jeg kommer til å kjøpe meg en enkel, sporty softshell-jakke til våren.

De er som regel vindtette og behagelige. Passer fint til jeans og hverdagklær.

hva er en softshell-jakke??? :oops:

Skrevet

Jeg ser etter en brun cord dressjakke, med stilige detaljer som passer til mine boots...Jakken skal kunne brukes både til hverdag og til fest..

Skrevet

Kjøpte en lysebrun, kort skinnjakke i blazer-form ifjor vår på Vero Moda. Den kommer jeg nok til å bruke en god del iår også. Kjempefin både til jeans og pene bukser med lysebrune, høyhælte støvler. Fargen er super ettersom den er like fin med både svarte, røffe t-shirts inni og litt penere, ribbete høyhalsere eller skjortebluser f. eks. Jeg går stort sett med den åpen!

Jeg kjøpte også en mørkere brun i cord-fløyel, som er lekker med off-white genser inni, samt en rød, alle i kort blazer-form. De var såpass rimelige at jeg spanderte på meg tre stykker i rask rekkefølge. I tillegg til jeans-jakka, den svarte skinnjakka og ponchoen min tror jeg det holder, så jeg slipper å kjøpe flere jakker i år.

Skrevet

hva er en softshell-jakke??? :oops:

Litt venskelig å forklare. :-)

Men her, er et eksempel

Et dårlig eksempel kanskje, men det finnes massevis av fine.

Skrevet

Falt helt for en jakke på Neste Stopp her om dagen. Offwhite jakke, innsvinget, omtrent til hofta. Stilige detaljer i annet stoff, men samme farge. Glidelås og hette. Tøff og søt på en gang. Den blir en hit når det blir varmere. :)

Catzy

Skrevet

Jeg tror jeg venter på Bik Bok og co. En tusenlapp for en jakke går greit, men 3300? Helst ikke, hvis det ikke er JAKKEN. Og trenchcoat er ikke helt Lilith, kan nok de fleste som kjenner meg bekrefte...

:ler:

Skrevet

Minus brun, så er jeg enig (har fortsatt lyst på hvit)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det kommer sikkert hvite blazer-skinnjakker til våren. Skal skrike ut om jeg ser noen. :)

Skrevet
Det kommer sikkert hvite blazer-skinnjakker til våren. Skal skrike ut om jeg ser noen. :)

Vero Moda har fått denne uken. Offwhite mere.

Lilith: se etter Val coat fra Only. Tynn, figursydd jakke som går til rett under stumpen. Den har hette, glidelås og kul knepping foran. Kommer i creme og "dus armygrønn" (bra forklaring.)

Den er kjempefin på.

Skrevet

Jeg har hittil til gode å finne klær hos Vero Moda, for det meste er de altfor store i størrelsene for meg (bruker en liten str 34), men SE skader jo ikke.

Håper Bik Bok får inn hvit skinnjakke igjen, selv om jeg var uheldig med den forrige (pga en søm som sprakk, og knapt lot seg reparere, pga dårlig sømmonn), tviler jeg på at det kan skje to ganger.

Gjest Embla s
Skrevet

Vero Moda har fått denne uken. Offwhite mere.

Lilith: se etter Val coat fra Only. Tynn, figursydd jakke som går til rett under stumpen. Den har hette, glidelås og kul knepping foran. Kommer i creme og "dus armygrønn" (bra forklaring.)

Den er kjempefin på.

:Nikke:

Den kjøpte jeg meg på fredag :hoppe: i armygrønn. Falt pladask for den!

I fjor kjøpte jeg en beige blazer i semsket. Den er så bra; fin både til pyntet og til jeans. Gleder meg til å ta den i bruk igjen :)

Skrevet
Mørk brun blazerformet skinnjakke!  :sjarmor:

Det tror jeg blir min "hit" til våren også! :) Kjøpte en kjempefin en i København i fjor sommer, som jeg såvidt brukte litt i høst, men rakk ikke å bli lei den... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...