AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Uten at det var noe diagnose involvert? Har et barn på 2 år og 8 mnd , som kun sier mamma pappa av og til . Ørene er sjekket og helt fine. Barnet har middels god språk forståelse . Føler noen ganger barnet velger å utelukke med vilje å høre på ting som nå skal vi rydde etc . Men får med seg det meste som : kom så skal vi spise, vil du ha melk kjeks etc Nå skal vi ut vi må ta på skoene først tar dem på selv , venter når jeg sier vent på mamma vi må ta på jakken , er vi ute på senteret og jeg ber barnet vente osv så gjør barnet det . Altså de fleste basic tingene jeg sier forstår barnet . Men sier jeg feks kan du gi meg den gule ballen så kan barnet bare stå der og se seg rundt eller så gidder ikke barnet å høre feks. Barnet går i bhg og dem mener at barnet leker veldig fint og variert med leker men ikke med andre barn , kan kontakte andre barn iform av feks å ville ta bilen leken det andre barnet leker med osv , men ikke noe mere enn det. Bhg syntes barnet kan gå en del i sin egen verden , og vi har kobblet inn ppt , så venter på at dem skal komme. Vist barnet feks har vondt eller faller å slår seg har det begynt å utrykke seg med auu og feks holde på foten og venter på trøst fra oss , kommer ofte bort til oss foreldre tar oss i hånda og vil ha oss med på gulvet for å leke med biler feks osv . Har lest en del om autisme noen ting føler jeg passer mens mange mange ting som meltdowns rutine osv det er ikke barnet avhengig av , og har heller ikke noen meltdowns. Men barnet er veldig aktivt løper som regel rundt og leker og finner nye ting i skapet som h*n elsker å ta ut, kan selfølgelig også sitte rolig i sofaen når det er barnetv tid feks eller når vi leser bok osv . Er blid og snill og ler og elsker nye mennesker osv . Er det noen som har erfaring eller kan kjenne igjenn barnet deres i hva jeg skriver? Anonymkode: 514fe...d50
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Tja, har et barn på 2,5 år som ikke snakker mye. Sier enkeltord, men det meste er helt uforståelig. Noen dager synes jeg språkforståelsen er veldig god, andre dager blir jeg overrasket over hvor lite hen forstår. Barnehagen ser ikke ut til å være bekymret. Barnet leker veldig fint med andre og er sosial. Anonymkode: 88321...1b5 2
Gjest NotNaomi Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Vel. Sønnen min sa svært lite før han var tre år faktisk. Har en storesøster som snakket myye da. Da han ble tre ramlet ordene ut,og da gikk det i ett :-D ikke alle snakker fra de er ett år som datteren min gjorde.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 Hørest litt ut som min gutt. Han er 5 og har konsentrasjonsproblemer, og faller ut av fokus når noen snakker til han. Går i sin egen verden. Når han var 2-4 gikk han mye alene i sin egen verden i bhg. Tips; Har du prøvd å sette på cd mens han / dere leker? CD med eventyr feks..da får han språket inn helt gratis. Det er slitsomt å stadig snakke i ett sett, men det er viktig at de får høre mye språk. teachmetotalk.com - Her er det MYE råd å få. Se på videoene Hjemme - hvordan er han når han fokuserer og konsentrerer seg? Øv på fokus med puslespill og tellespill, språkspill Anonymkode: a5854...826
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 spotify har eventyr for barn, om dere har medlemskap der rødhette og ulven feks. søk; lydbok barn Anonymkode: a5854...826
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 Så godt å høre , takk for alle gode tips det skal prøves ut . Konsentrasjonen kan være opp og ned , h*n kan feks være veldig konsentrert når vi leker med sånn fiske spill , sånn stang med magnet så skal h*n trekke opp fiskene feks klapper og roser h*n når h*n får det til og da smiler barnet og er kjempe glad som har mestret osv , så føler jeg liksom noen ganger at barnet pluttselig ikke forstår ting som at kan du gi den ( gjenstanden) til mamma osv . Det er så opp og ned , når jeg tenker på autisme så peker ikke barnet snakker ikke , kan være noen ganger litt redd mange høye lyder osv leker med høye lyder osv , men det er liksom ikke mere som stemmer . Anonymkode: 514fe...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå