Gå til innhold

Flere som har lagt på seg av yasmin eller andre merker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år og har trent aktivt i mange år. Har hatt en fast vekt på ca. 60 kg (er ca. 166 cm høy) som jeg har vært veldig fornøyd med. 

Etter jeg startet på yasmin i februar så har jeg lagt på meg mellom 6-8 kg, uavhengig av hvor sunt jeg har spist og hvor mye jeg har trent. Føler uansett hva jeg gjør så får jeg nada endring. Jeg har ringt legen, og bedt henne om å gi meg en resept på minipiller for å se om det hjelper (med tanke på hormonmengden). Jeg lurer også på om mye av det jeg har lagt på meg er vann, siden jeg føler at jeg har gått "mest" opp i vekt rundt livet (siden magen står mer ut som har skjedd omtrent kun når jeg har hatt mensen), men bruker fremdeles omtrent samme størrelser i klær selv om jeg ofte føler meg "vannete" og oppblåst uansett hvor i syklusen jeg er. 

Er det noen som har opplevd det samme enten med samme merke eller andre, og hvordan gikk det med vekten etter at dere sluttet? Andre tips mottas også med takk :-) 

Anonymkode: d15a0...26f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vann i kroppen av p-piller og derfor legger du på deg. Jeg tok av meg ila noen dager når jeg sluttet.

Skrevet
20 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Du får vann i kroppen av p-piller og derfor legger du på deg. Jeg tok av meg ila noen dager når jeg sluttet.

Hvor mye tok du av da, ca? :-) TS

Skrevet

Gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller er 2 kilo. Altså kan man ikke skylde på dem når man har gått opp 8 kilo. 

Anonymkode: 9a386...9e8

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjennomsnittlig vektoppgang på p-piller er 2 kilo. Altså kan man ikke skylde på dem når man har gått opp 8 kilo. 

Anonymkode: 9a386...9e8

Gjennomsnittlig betyr ikke at det er fakta for alle. Noen går opp mer, noen går opp mindre og noen går ikke opp i det hele tatt. Hvis du tar resultatene av antall kilo og deler på antall mennesker får du gjennomsnittet. Altså det er ikke sikkert gjennomsnittet gjelder alle. Høres ut som at TS har lagt på seg vann ut i fra den livsstilen hun lever, og med tanke at hun ikke har forandret den siden hun startet på p-pillene.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye tok du av da, ca? :-) TS

5 kg.

Skrevet
2 timer siden, CaramelDevil skrev:

I tillegg til at noen kan oppleve økt matlyst. Hvis man ikke er oppmerksom på det - er det veldig lett å spise mer og dermed gå opp i vekt :) 

TS: jeg har aldri tenkt over at jeg la på meg av p-pillene (mercilon) siden jeg har gått på dem så lenge - men syntes det var litt mystisk at jeg gikk ned nesten 10 kg ila 1,5 måned etter jeg byttet til p-stav uten å gjøre noe annerledes. Så jeg har nok gjort det ja, uten å tenke over det :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har gått på mercilon i over fem år uten å legge på meg. Nå har jeg byttet til et annet merke, men jeg tviler sterkt på at vekta øker nå heller

Anonymkode: 9749c...fe6

Skrevet

Man legger ikke på seg av p-piller, man legger på seg fordi man spiser mer enn man inntar.

En av grunnen til at mange kvinner tror de legger på seg av p-piller er fordi de gjerne begynner på dem når havner i et fast forhold og kjærestekiloene kommer krypende. En annen årsak er at mange unge jenter begynner på p-piller i en alder hvor de naturlig legger på seg på grunn av kroppens utvikling. En tredje årsak er at kvinner årsaksforklarer vektoppgang med p-piller fordi de har hørt så mange andre som påstår at de la på seg av p-pillene.

Eller det kan være en kombinasjon av disse årsakene. Uansett er det snakk om kognitiv bias. 

Anonymkode: 442ee...5e8

• Liker 3
Skrevet

Jeg gikk opp 6 kg på p-piller fordi de økte matlysten min noe ekstremt. Gikk raskt ned igjen da jeg sluttet.

Anonymkode: 095a2...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...