Gå til innhold

Sier man opp til bemaninngsbyrå, eller bedriften først?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Som overskriften tilsier så lurer jeg altså på hvem man skal si opp til først. Jeg jobber via et bemaninngsbyrå i verdens flotteste selskap, og jeg stortrives. Dessverre så kan de aldri gi meg fast stilling pga nedbemanninger, og jeg har derfor søkt andre jobber.

Nå har jeg da fått drømmejobben. Normalt sett så er jeg en oppegående person, og hadde nok sagt opp til bemanningsbyrået først, men de kollegaene jeg har nå, er så fine, og jeg føler at sjefen min fortjener å få høre det først. Om det gir mening...

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: b6dd8...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal si i fra til bemanningsbyrået, da det er de som har ansettelsesforholdet og er arbeidsgiver.

Plassen du jobber skal bli informert av dem, da de kun er oppdragsgiver.

Hvis du fortsatt ønsker å informere de selv, snakk med din kontakt person i byrået.

Skrevet

Kan du ikke bare si det til dem du ønsker, da? Du må levere formell oppsigelse til den som er din faktiske arbeidsgiver, altså bemanningsbyrået, men det er da ikke noe galt i at du også snakker med dem i firmaet du er utplassert hos? 

Anonymkode: 1c61b...f18

Skrevet

Jeg har jobbet for bemanningsbyrå lenge, og hadde sagt opp til oppdragsgiver først (kun muntlig), så er det bemanningsbyrået du går til for det formelle, og de som ordner med det formelle ovenfor oppdragsgiver. 

Anonymkode: c88f0...0e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...