Gå til innhold

Vinterkulde og iphone .-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i Trondheim er det rundt null grader nå. Og etter en fin vår og sommer med en fungerende telefon (iphone 5), har det skjedd TO ganger den siste uken at min iphone slår seg av helt uten grunn, når jeg står på bussholdeplassen og skal kjøpe bussbillett. Husker det var slik i fjor vinter også. Det er så irriterende!! Telefonen min fungerer fint på alle andre måter. Men dette går ikke. Det er mange måneder med kaldt vær fremover, og jeg må ta buss til jobben hver dag.

Noen som vet hva man kan gjøre mot dette? Er det en feil med iphone 5, eller er det det samme med alle apples telefonmodeller? Håper på en lett løsning slik at jeg slipper å bruke mange tusen på en ny telefon.....

Anonymkode: 5c337...af9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er det med appel desverre. Jeg anefaler htc eller samsung. 

Anonymkode: c0c33...485

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i Trondheim er det rundt null grader nå. Og etter en fin vår og sommer med en fungerende telefon (iphone 5), har det skjedd TO ganger den siste uken at min iphone slår seg av helt uten grunn, når jeg står på bussholdeplassen og skal kjøpe bussbillett. Husker det var slik i fjor vinter også. Det er så irriterende!! Telefonen min fungerer fint på alle andre måter. Men dette går ikke. Det er mange måneder med kaldt vær fremover, og jeg må ta buss til jobben hver dag.

Noen som vet hva man kan gjøre mot dette? Er det en feil med iphone 5, eller er det det samme med alle apples telefonmodeller? Håper på en lett løsning slik at jeg slipper å bruke mange tusen på en ny telefon.....

Anonymkode: 5c337...af9

Kjøp busskort.

Anonymkode: 5bf89...ba3

Skrevet

Det er batteriet som begynner å bli slitent. 

Oppbevar telefonen nærmest mulig kroppen så den holder seg varm!! 

Evt få byttet batteri i den. 

Anonymkode: 7a134...d78

• Liker 1
Skrevet

Kjøp ny tlf. Samsung, Huawei eller noe annet man kan bruke.

Anonymkode: 579c2...301

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en iPhone 7 som er under 1 år gammel, og dette har skjedd mange ganger hver dag, de tre siste dagene. Utrolig irriterende og jeg skjønner heller ingenting fordi det er 4-5 grader ute, altså ikke under 0 grader. Vurderer å klage.

Anonymkode: babdf...2a9

Skrevet

Apple er vel stort sett boe over-priset søppel uansett da...           

Anonymkode: 876bc...3a7

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Apple er vel stort sett boe over-priset søppel uansett da...           

Anonymkode: 876bc...3a7

Ja. Skjønner ikke at noen gidder en gang.

Anonymkode: 579c2...301

Skrevet

Samme problem med min iPhone 6. Handler ikke om slitent batteri, har vært sånn siden jeg kjøpte den. Går alltid med ekstern lader i veska. Irriterrende! 

Anonymkode: b8cf4...60b

Skrevet

Sikkert en feil. Hadde iPhone 5 fra 2012 til i våres. Hadde den i vesken da det var kaldt ute og den fungerte helt fint den. Min iPhone 7+ fungerer også helt fint- null problemer :blink:

Skrevet

Hadde ikke det problemet med min før den var nesten 3 år gammel og batteriet begynte å bli dårlig. 

Anonymkode: 4950c...6b9

Skrevet

Min apple 6 klikket etter siste oppdatering. Nå skjer det daglig at den bare blir svart når jeg holder på med noe. Trykker jeg på noe, så er jeg på menysiden. Skikkelig irriterende. 

Anonymkode: 4d8ab...2e4

Skrevet
På 20.10.2017 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Jeg har en iPhone 7 som er under 1 år gammel, og dette har skjedd mange ganger hver dag, de tre siste dagene. Utrolig irriterende og jeg skjønner heller ingenting fordi det er 4-5 grader ute, altså ikke under 0 grader. Vurderer å klage.

Anonymkode: babdf...2a9

Trenger ikke være under 0 for at det skal skje, under 16 grader var ofte nok for at min gamle iPhone 5 skrudde seg av. Jeg leverte den inn, ingen feil på den ble det påstått. 

Kjøpte meg en ny en istedet. Nå er den 1.5 år og liker ikke høsttemperaturer. 

Anonymkode: 7a134...d78

Skrevet

Du kan jo bruke et fysisk busskort med enten månedskort eller fylle på med x antall kroner da? Ser ut som et bankkort og tar ikke store plassen. Billigere enn å kjøpe mobillett hver gang du tar bussen!

Anonymkode: 05ed4...2aa

Skrevet

Hadde samme problem med min iphone 5. Har aldri skjedd meg med nyere da.

Anonymkode: 85e7f...257

Skrevet

Ingen lithium-batterier liker kulde. Lar jeg lommelykta mi ligge ute i minusgrader slår den seg som regel ikke på. Batteriet i elbilen får redusert kapasitet i kulde så det er greit å passe på å starte forvarming før lengre turer. Og telefonen bør oppbevares nær kroppen ja så den holder varmen. Med nytt batteri går det ofte bra, men når det begynner å bli litt slitent så klarer det ikke å levere nok strøm når det blir kaldt. Har ikke noe med Apple eller Samsung å gjøre, min Samsung tablet liker seg heller ikke i kulda. 

Skrevet

Strikk et varmt mobiletui: 

Anonymkode: 40953...38e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme problem med min iPhone 6S, skrur seg av hele tiden ute. Utrolig irriterende! Har sverget til apple i alle år, men er usikker på om jeg fortsetter med apple når det er på tide å bytte ut nåværende.

Anonymkode: 4739b...d2d

Skrevet
På 20.10.2017 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Sånn er det med appel desverre. Jeg anefaler htc eller samsung. 

Anonymkode: c0c33...485

Apple* og nei sånn er det ikke, det er bare hennes som de gammel og dårlig behandlet. Samsung og HTC suger...

Anonymkode: 6a58b...bb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...