AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Exen til min samboer stevnet han før sommeren for å få 50/50 med deres felles datter. Hun bor nå fast hos sin far og er annenhver langhelg hos mor. Advokaten til min samboer har lagt ned påstand om 30/70, altså annenhverhelg og en dag i uka samvær med mor, og har stor tro på at vi/min samboer kommer til å vinne saken. Jeg har anbefalt min samboer å gå for 100% med samvær under tilsyn hos mor. Advokaten tror vi hadde vunnet en sånn påstand også. For noen dager siden hadde vi besøk av en psykolog utnevnt av retten som ville snakke med far og hilse på datter før rettsmøte i slutten av mnd. Datteren sier da først "jeg vil bo 50/50. En uke hos mamma og en uke hos pappa" og etterpå "Når pappa er borte med jobb, vil jeg være hos mamma" (hun var hos meg når faren var borte på jobbreise for noen uker siden. En avtale mellom far, mor og familievernkontontret) Dette var så klokkereint og innøvd at både jeg og samboeren reagerte på det. Dagen etterpå kom det frem at mor hadde sagt til datteren at hun måtte si det til psykologen som skulle komme på besøk. Jenta er 7 år. Blir matt av henne. Tenk å bruke sin egen datter som en brikke i et spill hun har satt i gang..... Anonymkode: c4f6a...583
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Hvorfor har hun ikke 50/50? Anonymkode: 9594a...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 En sak har alltid flere sider, du er svært partisk i saken og gir ikke akkurat et nøytralt inntrykk. Psykologen er nok vant til barn som blir forsøkt manipulert fra begge sider, og vil fint klare å ta et standpunkt på tross av det. Dessuten kan det jo godt være at barnet faktisk ønsker mer samvær med mor, men ikke tør å si det fordi hun vet at dere ikke liker det. Barn er mer var for voksnes følelser og det å gjøre folk tilfreds enn du tydeligvis er klar over. Anonymkode: 20335...6fd 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Må jo være en uegnet mor, når far har hovedansvaret. Anonymkode: 50720...29c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Må jo være en uegnet mor, når far har hovedansvaret. Anonymkode: 50720...29c Er alle fedre som er samværsforeldre uegnet som fedre? Sånne holdninger er kvalme. Jeg vil heller si at damen høres uegnet ut pga det ts sier om at de ville vunnet frem om kun samvær ved tilsyn for mor. Og dersom det er så alvorlig at dere vil vinne frem med dette, da er det synd på barnet og helt hårreisende at dere ikke gjør det. Eller sier du det bare for sympati? Anonymkode: 53512...4cc 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Er alle fedre som er samværsforeldre uegnet som fedre? Sånne holdninger er kvalme. Anonymkode: 53512...4cc Tja, jeg tipper at når det er en MOR vi snakker om som mister omsorg så er hun uegnet. Hvor normale er det at barna bor med fedrene nesten 100%?? Neppe. Anonymkode: 5290a...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 En psykolog som jobber med slike saker er godt trenet i å snakke med barn og i å høre hva de egentlig sier mellom linjene. Anonymkode: 6a6b6...33d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er alle fedre som er samværsforeldre uegnet som fedre? Sånne holdninger er kvalme. Jeg vil heller si at damen høres uegnet ut pga det ts sier om at de ville vunnet frem om kun samvær ved tilsyn for mor. Og dersom det er så alvorlig at dere vil vinne frem med dette, da er det synd på barnet og helt hårreisende at dere ikke gjør det. Eller sier du det bare for sympati? Anonymkode: 53512...4cc Hvorfor skal jeg si sånt for å få sympati? Sympati i forhold til hva? Barnet har en mor som ikke fungere. Som lyver, som velger seg selv og sine intresser foran barnet uansett hva, som ikke er villig til å gjøre det som er anbefalt av mekler for å få mer samvær med sin datter osv osv. Barnet er glad i sin mor, og jeg skulle så gjerne ønsket at mor hadde vært mer villig til å gjøre det som må gjørs/ er blitt anbefalt av mekler. Det er mange grunnet til at hun ikke får 50/50. Feks har barnet sett alle harry potter filmene, hun har spilt 18 års spill, hun blir slått og sparket av nabo barna uten at mor gjør noe med det (vi har spurt mor. Hun syns ikke det var så viktig å ta tak i det). M.m Anonymkode: c4f6a...583
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #9 Skrevet 20. oktober 2017 Psykolog gjennomskuer slikt. Mor fikk tilsnakk her for å ha bevisst påvirket barnets svar. Verdien av barnets svar gikk ned Anonymkode: f9ce5...dfc
Gjest NotNaomi Skrevet 20. oktober 2017 #10 Skrevet 20. oktober 2017 Stakkars unger sier jeg bare. Så mye skitt på denne siden om barn og såkalte "bonus " foreldre og ja... En skadet generasjon som vokser opp. Ikke alle selvfølgelig men tydeligvis en stor prosent. Blir helt matt av innlegg her iblant.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Exen til min samboer stevnet han før sommeren for å få 50/50 med deres felles datter. Hun bor nå fast hos sin far og er annenhver langhelg hos mor. Advokaten til min samboer har lagt ned påstand om 30/70, altså annenhverhelg og en dag i uka samvær med mor, og har stor tro på at vi/min samboer kommer til å vinne saken. Jeg har anbefalt min samboer å gå for 100% med samvær under tilsyn hos mor. Advokaten tror vi hadde vunnet en sånn påstand også. For noen dager siden hadde vi besøk av en psykolog utnevnt av retten som ville snakke med far og hilse på datter før rettsmøte i slutten av mnd. Datteren sier da først "jeg vil bo 50/50. En uke hos mamma og en uke hos pappa" og etterpå "Når pappa er borte med jobb, vil jeg være hos mamma" (hun var hos meg når faren var borte på jobbreise for noen uker siden. En avtale mellom far, mor og familievernkontontret) Dette var så klokkereint og innøvd at både jeg og samboeren reagerte på det. Dagen etterpå kom det frem at mor hadde sagt til datteren at hun måtte si det til psykologen som skulle komme på besøk. Jenta er 7 år. Blir matt av henne. Tenk å bruke sin egen datter som en brikke i et spill hun har satt i gang..... Anonymkode: c4f6a...583 Er dessverre mange tilfeller av mødre eller fedre som manipulerer barna sine. Men får liksom ikke helt tak i situasjonen annet enn at dere oppfattet at datteren var manipulert til å si at hun ville bo der 50/50. Håper det i hvertfall ender slik at jenta får det best mulig. Er det noe moren gjør som skader barnet bør han ha 100% og samvær med tilsyn hos mor. Vis ikke kan det jo ofte være bra for barnet å ha 50/50. Men det krever jo også et godt samarbeid mellom foreldrene. Anonymkode: 12b46...e82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå