AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg snakker ikke om der det er vold, misbruk, rus eller andre situasjoner som er skadelig for barnet. Jeg snakker om mødre (og noen fedre) som skader barna sine fordi de ikke klarer å komme seg videre. Du blir forelsket, flytter sammen, kanskje gifter deg og får barn. Ikke vet jeg. Så blir det slutt å helvete er løs. Hvorfor? Hva får deg til å slenge så mye dritt om barnefaren til og med foran barna dine? Ofte har du hovedomsorgen, får barnebidrag og annen støtte. Hvorfor skal du ha mer? Klarer du ikke å legge forholdet bak deg? Klarer du ikke å forsørge barnet ditt på egenhånd? Klarer du ikke å skjønne at din kjære eks er barna dines far? Jeg har til tider sittet å hørt på bitre damer etter et brudd. Gjerne flere år etter. En gang måtte jeg ta med meg ungene vekk fra mor da hun på ingen måte skjønte hvor skadelig ordene hennes var for sine sønner. Ja jeg skjønner man vil få ut litt frustrasjon, men et sted går grensen. De fleste vet hvor denne grensen går, men enkelte virker ikke som i det hele tatt forstår det. Men skjønner du at du faktisk ødelegger barnet ditt? Hvorfor kan du ikke som flest mennesker legge det stygge bruddet, nye dama, det fæle forholdet bak deg? Tenk deg selv hvor vondt det må være for barnet ditt å høre konstant dritt om faren sin som barnet er glad i? Være midt oppi dramaet ditt? Være en brikke i spillet ditt? Er du virkelig så dårlig omsorgsperson? Fortid er fortid, og du har tatt på deg ansvaret for at ditt barn skal få en god hverdag. Jeg hører også om damer som reduserer med vilje arbeidstimene sine eller slutter helt å jobbe for å få mer barnebidrag og støtte. Hva slags signaler sender du til barna dine? Hva slags signaler sender du til omgivelsene dine? Skjønner du at kanskje bf blir frustrert? Skjønner du i det heletatt at det er feil? Jeg har aldri bedt barnefaren om penger eller bidrag. Den dagen jeg fikk hovedomsorgen tok jeg også på meg det økonomiske ansvaret. Jeg har ikke trengt pengene til bf og vet ofte at bidrag fører med seg mye negativt. Jeg har jobbet beintøft for å klare meg økonomisk og kommet dit jeg er i dag. Jeg valgte å legge bort alle mine drømmejobber da jeg viste jeg mest sannsynlig ikke kunne levd på det med et barn. Jeg vet så innmari godt at ikke alle kan det og mulighet til det. Det er ikke dere jeg snakker til. Men dere som utnytter. Min samboer betaler over 5000,- til et barn han aldri ser. Ikke fordi han ikke vil se barnet, da hadde det vært noe annet. Det første mor sa når det var slutt "jeg skal gjøre livet ditt til et helvete". Det klarte hun til barnet og faren aldri så hverandre mer. Til å med familien hans og min har hun fått et godt forhold til selv om hun ikke kunne fordra dem, så det gir seg aldri og nå har det gått 7 år. Far sa så mange ganger stopp. Nå holder det. Slutt. Kan vi hver så snill og snakke sammen på en ordentlig måte. Men mor ga seg aldri. På ingen måte er far perfekt. Men forskjellen var at han ikke kranglet tilbake, slang ikke dritt om mor eller til mor og prøvde så godt han kunne å holde seg saklig. Det skulle svi, for mor var så fast bestemt på å ødelegge for han at hva han nå enn gjorde, skulle livet hans bli et helvete. Det verste av alt var at hun ødela så mye for sitt eget barn. Hun tok blant annet vekk muligheten til barnet å ha et godt forhold til sin far, sin stesøsken og sin halvsøsken. Mye annet i barnets liv er ødelagt, der det ikke hadde treng å være ødelagt. Men det var viktigere for mor å ødelegge for far. Hun så ikke datterens behov. På ingen måte er mor en omsorgsperson som lar sin fortid som er død, ødelegge å komme foran barnet. Alltid barnet og barnets beste først. Tro meg jeg har vært virkelig sint på bf til barnet mitt også. Men jeg har aldri noengang sagt noe stygt om barnefaren rundt barnet eller til barnet. Jeg sier så ofte jeg kan at pappa er glad i deg. Her er en klem fra pappa. Pappa gleder seg til å se deg. Jeg sørger også for at bf får høre hvor glad barnet er i han fra både meg og barnet. Å så om far gjør ting annerledes hos han? Å så om han glemmer noe viktig? Å så om de er sent oppe? Eller ikke gir barnet sunne middager, men heller en grandis? Er det så farlig? Er du perfekt? Jeg er ikke perfekt på noen som helst måte og er sjeleglad jeg ikke får en stygg melding eller telefon hver gang jeg gjør noe bf ikke er enige i. Far elsker barnet sitt like mye som meg. Barnet elsker begge like mye og vi har klart etter ekstremt mye jobbing å legge et veldig godt grunnlag for barnet vårt til å ha like godt forhold til begge. Jeg har svelget ekstremt mange kameler på veien, men det har sikkert bf gjort også. Det er omsorg. Det er mye av min jobb, og fars jobb. Men jeg har kun kontroll over meg selv, ikke bf.. Ja jeg skjønner så himla godt at ikke alle kan det. Ikke alle fedre ønsker det. Det er ikke dere jeg prater til. Takk til alle fedre og mødre, stemødre og fedre som er en omsorgsperson til sine barn og setter sitt til side for barna. Jeg vet dette handler om fåtall, i hvertfall håper, men det svir i hjertet mitt for alle disse barna som blir skyvet til siden i konflikter og drama, manipulasjon og annen dritt til enkelt foreldre. Det er så innmari mye mer skadelig enn å være sent oppe en dag, spise usunt noen ganger eller glemme juleavslutningen til barnet en gang. Anonymkode: 9c626...474 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Dette var så langt st jeg ble sliten. 😮😱😳😬 Anonymkode: 89882...7eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Det er nok litt naiv å tro, utrolig hva faktisk enkelte mødre (og fedre) får til. Det er en kjent sak, vært i media flere ganger og mange organisasjoner som jobber med dette. Far har ALDRI gjort noe alvorlig mot barnet og er en ekstrem god far til barna sine med masse kjærlighet begge veier. Det har heller aldri vært anklagelser fra mor at far har gjort noe alvorlig. Hverken barnevernet eller andre instanser bortsett fra familievernkontoret har vært innblandet. Vi tok kontakt med barnevernet, men man kommer ingen vei. Flere år med manipulasjon, konflikt fra mors side og flyttet langt unna barnefaren. Det er snakk om flere telefoner, tekstmeldinger, mailer hver uke med trusler, antagelser og innblanding ect. I tillegg til manipulasjon av barnet over mange år. Far hadde kun helgesamvær pga mors nye boplass. Anonymkode: 9c626...474 Endret 20. oktober 2017 av sofie777
sofie777 Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Tråd og innlegg er ryddet for spekulasjoner og svar til dette sofie777, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå