Gå til innhold

Er kvinner mer kresne på nett og dating applikasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kvinner mer kresne på nett og dating applikasjoner, eller er det bare en myte? Jeg har selv hatt null hell på tinder, har fått matcher, men ingen interesse. Jeg er samtidig ikke så modig i virkeligheten. Sjeldent jeg tar kontakt med jenter. Så jeg er liksom ikke helt sikker om det er noe mer nyttig å skifte fra nett til byen eller andre arenaer?

Anonymkode: f86a8...023

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er jenter mer kresne på tinder. Der tar jo ALLE kontakt. Desto flere som tar kontakt desto mer kresen kan man være

Anonymkode: 0d796...100

Skrevet

Vil tro det. Jeg tenker ofte at alle er drittsekker og prøver å finne ut hva som er feil med mennene om jeg først skulle være interessert. 

Anonymkode: be3b0...9e9

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sjeldent tar kontakt så er det jo ikke rart at du ikke kommer noen vei.... ! 

Anonymkode: 7382e...0ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg svarer 90% av mennene som skriver til meg. Men det gjør jo at jeg svarer så mange, så jeg tar ikke kontakt med menn selv. Og det tror jeg gjelder mange andre kvinner. Jeg er bare middels pen.

Anonymkode: 15e2a...f20

Skrevet

Tja. Jeg er nok mer kresen i den forstand at jeg siler vekk basert på ting jeg vet blir problematisk for meg. Ser jeg noe snev av stjernetegn, FrP, religion, inkompatibel musikksmak, så matcher jeg ikke eller jeg smyger meg ut av samtalen. Sånne ting ville man jo kanskje ikke oppdaget så tidlig IRL.

Men egentlig er det jo like greit, for jeg er ganske sikker på at en som stemte FrP feks hadde ikke trivdes noe særlig sammen med meg :)

Anonymkode: c0ea6...13c

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Tja. Jeg er nok mer kresen i den forstand at jeg siler vekk basert på ting jeg vet blir problematisk for meg. Ser jeg noe snev av stjernetegn, FrP, religion, inkompatibel musikksmak, så matcher jeg ikke eller jeg smyger meg ut av samtalen. Sånne ting ville man jo kanskje ikke oppdaget så tidlig IRL.

Men egentlig er det jo like greit, for jeg er ganske sikker på at en som stemte FrP feks hadde ikke trivdes noe særlig sammen med meg :)

Ikke-matchende musikksmak var jo litt voldsomt. Hva har det å si for et godt forhold?
Var sammen med en fyr som hadde helt forskjellig musikksmak som meg i 4 år, og på denne tiden lærte jeg å sette pris på musikken hans, og han min. :)

Ellers, til HI, ja! Kvinner er definitivt mer kresne på nettet enn IRL. Vi får jo så voldtsomt mange som tar kontakt, og dessuten så vil du ikke kunne skru på hverken sjarm eller noe når det skjer på en chat. I virkeligheten kan jo en mann være mindre pen sånn rent fysisk, men ha voldsom sjarm/humor/annet som likevel gjør han til en interessant partner.

Jeg har merket at jeg har "diskvalifisert" menn på ganske dumme kriterier, som f.eks en dårlig spøk/hint av ukompitabel humor, at han har interesser jeg ikke syns noe om, politisk dårlig match, dårlige skriveferdigheter (punctuation, setningsoppbygging osv), og annet. De jeg faktisk har dratt på date med har jeg funnet ut at er greie til tross for noen "warning flags" som ellers ville gjort at jeg hadde sveipet dem bort etter kort tid. Tror det å møtes IRL etter kort tid er alfa omega for å omgå denne "kresenheten".

Anonymkode: 9bc5b...4fe

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke-matchende musikksmak var jo litt voldsomt. Hva har det å si for et godt forhold?
Var sammen med en fyr som hadde helt forskjellig musikksmak som meg i 4 år, og på denne tiden lærte jeg å sette pris på musikken hans, og han min. :)

Ellers, til HI, ja! Kvinner er definitivt mer kresne på nettet enn IRL. Vi får jo så voldtsomt mange som tar kontakt, og dessuten så vil du ikke kunne skru på hverken sjarm eller noe når det skjer på en chat. I virkeligheten kan jo en mann være mindre pen sånn rent fysisk, men ha voldsom sjarm/humor/annet som likevel gjør han til en interessant partner.

Jeg har merket at jeg har "diskvalifisert" menn på ganske dumme kriterier, som f.eks en dårlig spøk/hint av ukompitabel humor, at han har interesser jeg ikke syns noe om, politisk dårlig match, dårlige skriveferdigheter (punctuation, setningsoppbygging osv), og annet. De jeg faktisk har dratt på date med har jeg funnet ut at er greie til tross for noen "warning flags" som ellers ville gjort at jeg hadde sveipet dem bort etter kort tid. Tror det å møtes IRL etter kort tid er alfa omega for å omgå denne "kresenheten".

Musikk er noe av det aller viktigste i livet mitt, og i forhold som har vært dårlig på alle andre områder har det å dele musikkinteressen vært de fineste stundene. MÅ ikke være akkurat samme smak, men omtrent samme forhold til musikk. Og da følger gjerne noe av synet på hva som er god eller dårlig smak med på kjøpet :)

Skrevet

Jeg er helt klart mer kresen på feks tinder enn irl. Det er vel fordi man som gjennomsnittlig pen jente får match på kanskje 80-90% av de man swiper på. Da swiper man jo kun basert på utseende, i virkeligheten blir man jo kjent med folk og da kan man bli like sjarmert av noen som ikke er like kjekk som man "drømmer" om. Min siste eks syns jeg ikke var det granne kjekk når jeg traff han første gang, og hadde sannsynligvis aldri pratet med han på tinder. Men syns han var den deiligste på jord etterhvert. Så ja, helt klart med kresen på nett.

Anonymkode: 88a9b...861

• Liker 1
Skrevet
43 minutes ago, AnonymBruker said:

Musikk er noe av det aller viktigste i livet mitt, og i forhold som har vært dårlig på alle andre områder har det å dele musikkinteressen vært de fineste stundene. MÅ ikke være akkurat samme smak, men omtrent samme forhold til musikk. Og da følger gjerne noe av synet på hva som er god eller dårlig smak med på kjøpet :)

Aha, da skjønner jeg. 

Skrevet

Kontrast prinsippet i praksis.

Har man akuratt sett på bilder av attraktive personer vil andre personer virke mindre attraktive, til tross for at disse ville vært attraktive under andre omstendigheter.

• Liker 1
Skrevet
På 20.10.2017 den 11.48, AnonymBruker skrev:

Det er ganske spesielt 😊

Jeg er glad i musikk sjæl, men å la det bli et problem....? Det å ha forskjellig musikksmak, og være hensynsløs med tanke på det, f.eks spille musikk høyt hvis man vet at partneren ikke liker den, kan jeg forstå. Men der er det jo igjen mangel på hensyn, ikke dårlig smak som er problemet. 

Og å tro at det å ha en glødende interesse for noe, henger sammen med å dele smak?

Superinteressert i jazz/superinteressert i metal? 

Anonymkode: ad004...b65

Gjest Axl Rose
Skrevet

Ikke bare der de er kresne. De går etter utseendet. Det er helt sikkert. Hvorfor ellers roter kvinnfolk seg bort i meg av alle? Jeg som irriterer folk? Ser du bra ut drar du damer uansett. Drittsekk eller ikke. Se bra ut og ha en trent bra kropp, eller masse penger og status. Da er ikke kvinnfolka kresne mer.

Skrevet

Selvfølgelig. Det må man jo nesten være for å komme videre med én person. 

Anonymkode: 9f077...90b

Gjest Axl Rose
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig. Det må man jo nesten være for å komme videre med én person. 

Anonymkode: 9f077...90b

Dere må date flere samtidig og gi de sex før dere velger den ene personen som vinner hjerte deres. Lett å finne den rette på den måten.

Skrevet

Ut i fra denne tråden virker det som kun topp 5-10% av de attraktive mennene får alle matchene fra topp ned til gjennomsnittlige kvinner. Menn generelt sier sjelden nei takk til en mulighet til sex, så ikke rart Tinder har rykte på seg for å være en sex-app når kvinner som egentlig er "out of his league" drar på date.

Anonymkode: 9a55e...fab

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske spesielt 😊

Jeg er glad i musikk sjæl, men å la det bli et problem....? Det å ha forskjellig musikksmak, og være hensynsløs med tanke på det, f.eks spille musikk høyt hvis man vet at partneren ikke liker den, kan jeg forstå. Men der er det jo igjen mangel på hensyn, ikke dårlig smak som er problemet. 

Og å tro at det å ha en glødende interesse for noe, henger sammen med å dele smak?

Superinteressert i jazz/superinteressert i metal? 

Anonymkode: ad004...b65

Hmm, vanskelig å forklare, men jazz eller metal ville vært greit begge deler selv om jeg ikke hører på metal selv. Det er mer noe med innstillingen til musikk. Jeg er ikke bare «glad i» musikk liksom. Musikk/kunst/litteratur er kanskje det viktigste i livet mitt. Det er noe av det eneste som gir ordentlig mening. Og da er det rart å forholde seg så nært til noen som syns det er greit å høre på U2 på radioen innimellom.

Aldri si aldri, men om jeg skulle klaffa med en mann som ikke var interessert i kunst i det hele tatt skulle han hatt noen kraftig gode kvaliteter for å veie opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...