AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Hei, Jeg prøver å gå ned i vekt, men vekta står stille... Tidligere spiste jeg sikkert godteri og sjokolade hver kveld, og drakk mye brus. Nå har jeg kuttet ut alle søtsaker i ukedagene. Spiser knekkebrød, yoghurt, og mye salat. Mindre middagsporsjoner, ofte kylling og salat. Drikker mye vann og spiser litt frukt hvis jeg får lyst på noe godt. I helgene unner jeg meg noe godt, men det blir litt begrenset da jeg egentlig er blitt så vandt til å ikke spise søtsaker at det ikke frister lengre. Jeg har egentlig aldri trent noe. Nå gjør jeg en eller annen form for aktivitet hver kveld. Enten øvelser/styrketrening med egen kroppsvekt, zumba, tabata, yoga. Varierer litt hver dag (også intensitet) slik at jeg ikke skal bli lei. Når har jeg holdt på slik i en 1 mnd, men ingenting skjer.. er det for tidlig å få resultater etter 1 mnd, eller bør jeg endre på noe? Anonymkode: b34bf...d96
Tippemor Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Det kan faktisk være at du spiser forlite kalorier..at kroppen får sjokk og sparer på det den har. Nødrasjon. Men kroppen er nok blitt veldig glad og,siden du har kuttet ut alt det unødvendige.☺️ Jeg har gått på grete roede kurs. Veldig nyttig kurs. Ikke bare for å gå ned i vekt,men og for å få fortåelse på hvordan kroppen faktisk fungerer. At vekten står på stedet hvil,kan ha noe med at kroppen rett og slett passer godt på overskuddet den allerede har. Uten at jeg er noe professor innen dette faget..men en dame skal ha rundt 1600 kalorier pr dag. Og 1600 kalorier er faktisk veldig masse mat når man spiser riktig. Du får konstant mett egentlig😅 har du prøvd å ha litt mellom måltider? Da får kroppen litt å jobbe med gjennom hele dagen,og motoren er i gang hele dagen. Forbrennings motoren. Mellom måltid kan være ett beger byggryns kunsj,eple..noe enkelt☺️
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Kan være du spiser for mye selv om det ikke føles sånn. Mitt beste tips er å skaffe en brevvekt, en slik en https://www.clasohlson.com/no/Kjøkkenvekt,-5-kg/44-2591-1 Det + http://www.matvaretabellen.no/ + sjekke næringsinnholdet på matvarer du kjøper Vei alt du putter i deg og loggfør hver måltid med hvor mye kcal du har spist. Bruk BMR kalkulatoren og legg deg i minus av kcal og du vil få resultater. http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Du trenger ik å trene for å gå ned i vekt, man trenger heller ik å stappe i seg salat om man vil ned i vekt! Spis hva enn du vil, bare at det holder deg mett gjennom dagen. Det finns ik usunn mat, kun usunne mengder Hilsen en som spiser sjokolade, is, potetgull, goddis 4-5 dager i uken og har gått ned 22kg hittil Ligger selv på 1500kcal/dagen, med gode valg holder jeg meg mett hele dagen. en liten skål smågodt (100g) er herlig i ny og ne Sjokolade spiser jeg bare 50g (300kca) når jeg får lyst på det Is i det siste har vært mango sorbet som er kun 101kcal/100g https://kulinaris.no/smaker/mangosorbet/halvliter Anonymkode: 1a1c8...ce9 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Hei, jeg har merket meg at veldig mange her sier "jeg spiser sååå mange knekkebrød hver dag og går ikke ned" Jeg regner med at du ikke spiser disse knekkebrødene uten pålegg, ofte er disse fete eller har mye kalorier når man legger alt sammen. Bedre å spise en stor skive risted rugbrød som metter skikkelgi med en paste av kikerter og litt ruccola eller avocadomos e.l. Bare et forslag. Men uansett må du veie alt og skrive alt ned hvis du skal gå ned lenge og ha kontroll. Anonymkode: 10121...80b
Nyttig Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg prøver å gå ned i vekt, men vekta står stille... Tidligere spiste jeg sikkert godteri og sjokolade hver kveld, og drakk mye brus. Nå har jeg kuttet ut alle søtsaker i ukedagene. Spiser knekkebrød, yoghurt, og mye salat. Mindre middagsporsjoner, ofte kylling og salat. Drikker mye vann og spiser litt frukt hvis jeg får lyst på noe godt. I helgene unner jeg meg noe godt, men det blir litt begrenset da jeg egentlig er blitt så vandt til å ikke spise søtsaker at det ikke frister lengre. Jeg har egentlig aldri trent noe. Nå gjør jeg en eller annen form for aktivitet hver kveld. Enten øvelser/styrketrening med egen kroppsvekt, zumba, tabata, yoga. Varierer litt hver dag (også intensitet) slik at jeg ikke skal bli lei. Når har jeg holdt på slik i en 1 mnd, men ingenting skjer.. er det for tidlig å få resultater etter 1 mnd, eller bør jeg endre på noe? Anonymkode: b34bf...d96 Hei, kostholdet du ramser opp er ikke noe å leve på i lengden. Du bør også kutte ut at du skal unne deg noe i helgene, dette er kun psykisk tilfredstillelse som du må legge av deg. Lær deg å sett pris på vanlig mat, at det er å unne seg noe. Ikke lær hjernen din at godteri er KOS. Du må heller ikke spise for lite mat. Enkel lære: fjern påleggsmat, fokuserer på et variert kosthold med fisk/sjømat, litt kylling og kjøtt. Poter/ris og grønnsaker. Alt dette som lunsj og middag. Type 130g kylling, 150g kjøtt, 170g fisk. Litt karbo(potet/søtpotet/ris)Spis ca en halv kg grønnsaker hver dag. Bær/frukt+proteinkilde til kvelds er fint, alt ettersom hvor sulten man er. Fin morgenrutine er egg og havregrøt. Overdriver du trening i starten så blir du lei, ville fokusert på 2-3 økter med tung styrke. Utenom disse dagene ville jeg gått lengre turer på ca 10km+. Kostholdet er uansett det viktigste. Endret 20. oktober 2017 av Nyttig
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 Spiller ingen rolla hva du spiser om du spiser flere kalorier enn kroppen trenger. Da vil du enten gå opp i vekt eller vedlikeholde høy vekt. Selv om du spiser mye sunt, så er det mulig du spiser for mye. Det er også mulig at du ligger i litt kaloriunderskudd, men det er såpass lite at vektnedgangen din går veldig sakte. Treningen din er også relativt passiv og forbrenner nok ikke mange kalorier. Det er bra du trener, men du kan ikke spise noe særlig mye når du trener lav aktivitet. Som andre sier ville jeg målt alt du spiser i løpet av en uke og se hvor mange kalorier du faktisk spiser hver dag. Vær ærlig og spis slik du pleier slik at det viser det du faktisk spiser. Til slutt, om du allerede er tynn eller normalvektig er det mye vanskeligere å gå ned i vekt, for du må legge deg enda lavere på kalorier. Har merket at det er en del folk på KG som ikke forstår at om du er veldig overvektig kan du spise 1900 kalorier og gå ned i vekt, mens om du er allerede slank og vil stramme inn må du legge deg enda lavere. Dess lavere vekt, dess vanskeligere er det å gå ned ytterligere. Om du skal stramme inn og redusere kroppsfett må du trene mer og spise bra Anonymkode: 8e2b9...759 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 På 20.10.2017 den 3.22, AnonymBruker skrev: Kan være du spiser for mye selv om det ikke føles sånn. Mitt beste tips er å skaffe en brevvekt, en slik en https://www.clasohlson.com/no/Kjøkkenvekt,-5-kg/44-2591-1 Det + http://www.matvaretabellen.no/ + sjekke næringsinnholdet på matvarer du kjøper Vei alt du putter i deg og loggfør hver måltid med hvor mye kcal du har spist. Bruk BMR kalkulatoren og legg deg i minus av kcal og du vil få resultater. http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Du trenger ik å trene for å gå ned i vekt, man trenger heller ik å stappe i seg salat om man vil ned i vekt! Spis hva enn du vil, bare at det holder deg mett gjennom dagen. Det finns ik usunn mat, kun usunne mengder Hilsen en som spiser sjokolade, is, potetgull, goddis 4-5 dager i uken og har gått ned 22kg hittil Ligger selv på 1500kcal/dagen, med gode valg holder jeg meg mett hele dagen. en liten skål smågodt (100g) er herlig i ny og ne Sjokolade spiser jeg bare 50g (300kca) når jeg får lyst på det Is i det siste har vært mango sorbet som er kun 101kcal/100g https://kulinaris.no/smaker/mangosorbet/halvliter Anonymkode: 1a1c8...ce9 Ik? Anonymkode: c9dfb...bb6
tussi84 Skrevet 21. oktober 2017 #8 Skrevet 21. oktober 2017 Husk at de fleste yougerter inneholder mye sukker. Ta heller og feks spis grønnsaker som mellom måltid vs frukt. For mye frukt er heller ikke bra. Samtidig ikke ha noe nei eller ja mat. Tenk heller at feks grønnsaker er noe du kan spise hver dag, men at feks pommes frites eller kaker hører med det sjeldenhetene. Tenk mest på helheten av det du spiser for det er kaloriene totalt som til slutt spiller noen rolle, ikke hvor kaloriene kommer i fra.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2017 #9 Skrevet 21. oktober 2017 På 20.10.2017 den 3.22, AnonymBruker skrev: Kan være du spiser for mye selv om det ikke føles sånn. Mitt beste tips er å skaffe en brevvekt, en slik en https://www.clasohlson.com/no/Kjøkkenvekt,-5-kg/44-2591-1 Det + http://www.matvaretabellen.no/ + sjekke næringsinnholdet på matvarer du kjøper Vei alt du putter i deg og loggfør hver måltid med hvor mye kcal du har spist. Bruk BMR kalkulatoren og legg deg i minus av kcal og du vil få resultater. http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Du trenger ik å trene for å gå ned i vekt, man trenger heller ik å stappe i seg salat om man vil ned i vekt! Spis hva enn du vil, bare at det holder deg mett gjennom dagen. Det finns ik usunn mat, kun usunne mengder Hilsen en som spiser sjokolade, is, potetgull, goddis 4-5 dager i uken og har gått ned 22kg hittil Ligger selv på 1500kcal/dagen, med gode valg holder jeg meg mett hele dagen. en liten skål smågodt (100g) er herlig i ny og ne Sjokolade spiser jeg bare 50g (300kca) når jeg får lyst på det Is i det siste har vært mango sorbet som er kun 101kcal/100g https://kulinaris.no/smaker/mangosorbet/halvliter Anonymkode: 1a1c8...ce9 Høres ikke ut som kroppen din har det helt godt om du spiser 1500 kcal og du spiser godteri 4-5 dager i uka Hvor får du næring fra på så få kalorier når du i tillegg propper i deg så mye dritt så ofte? Å holde seg til helger er faktisk en veldig fin ting, så kan frukt og annen sunn snacks duge i ukedagene. Anonymkode: 29ec4...e95
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #10 Skrevet 22. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Høres ikke ut som kroppen din har det helt godt om du spiser 1500 kcal og du spiser godteri 4-5 dager i uka Hvor får du næring fra på så få kalorier når du i tillegg propper i deg så mye dritt så ofte? Å holde seg til helger er faktisk en veldig fin ting, så kan frukt og annen sunn snacks duge i ukedagene. Anonymkode: 29ec4...e95 Kroppen min har det helt topp, har en veltrent kropp selv om jeg kun trener 3 ganger i uken. Så mye dritt? 50g goddis er kun 150-200kcal og de andre jeg nevnte. Handler kun on mengde, man kan spise hva man vil, aldri vær redd for noen matvarer. Er kun da du utvikler en usunn form for mat. Livet er for kort til å spise ting man har lyst på til kun helger! All næringen jeg får er gjennom all maten jeg lager fra bunnen av. Du vil bli overrasket over hvor mye mat du får for 1500kcal om du velger riktig. Min store lidenskap for mat gjør matvalget veldig enkelt for meg, har ikn imot å stå på kjøkkenet 1-3timer, eller ta med meg alt ut og lage maten uti naturen. Er som en herlig avslappende terapi å lage mat ute "så kan frukt og annen sunn snacks duge i ukedagene" dette kan også være usunnt om du overdriver mengden. Derfor aldri vær redd for å spise all matvarer, eneste veien for et sunnt kosthold Anonymkode: 1a1c8...ce9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2017 #11 Skrevet 22. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppen min har det helt topp, har en veltrent kropp selv om jeg kun trener 3 ganger i uken. Så mye dritt? 50g goddis er kun 150-200kcal og de andre jeg nevnte. Handler kun on mengde, man kan spise hva man vil, aldri vær redd for noen matvarer. Er kun da du utvikler en usunn form for mat. Livet er for kort til å spise ting man har lyst på til kun helger! All næringen jeg får er gjennom all maten jeg lager fra bunnen av. Du vil bli overrasket over hvor mye mat du får for 1500kcal om du velger riktig. Min store lidenskap for mat gjør matvalget veldig enkelt for meg, har ikn imot å stå på kjøkkenet 1-3timer, eller ta med meg alt ut og lage maten uti naturen. Er som en herlig avslappende terapi å lage mat ute "så kan frukt og annen sunn snacks duge i ukedagene" dette kan også være usunnt om du overdriver mengden. Derfor aldri vær redd for å spise all matvarer, eneste veien for et sunnt kosthold Anonymkode: 1a1c8...ce9 Hvis du nå først måtte gå ned 22 kg og må ned mer, kan det jo hende du ikke er så flink på dette som du hevder, du har nå blitt feit i utgangspunktet selv av den maten fra bunnen. Anonymkode: 88103...d7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå