Gå til innhold

Huden blir så blank av fuktighetskrem (uten fett!) tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker Elixir sin Niactil fuktighetskrem og den fikk jeg anbefalt av hudpleier. Skal være for alle hudtyper. Men huden min blir så blank at det nesten renner av den innen to timer. 
Jeg har sensitiv hud som reagerer på mange produkter, og merker at mattende og oljefrie kremer som for eksempel Clinique sin mattende fuktighetskrem bare legger seg som et lag utenpå huden som man kan bokstavelig talt prelle av. Ja det matter, men pakker også inn og tetter huden uten å trekke seg inn... 

Er det noen som har noen tips? :) Det er viktig at den er for sensitiv hud og ikke trigger urenheter og blackheads

Jeg har kombinasjonshud som blir blank før eller senere uansett, men med fuktighets kremen jeg bruker nå blir den enda mere blank. Uten fuktighetskrem går det greit 5-6 timer hvis jeg ikke har på sminke, men legger jeg sminke på går det bare en time eller to før jeg er blank. 

Anonymkode: a5def...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La Roche Posay er veldig bra for sensitiv hud. 

Anonymkode: 96cbe...14e

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Elixir sin Niactil fuktighetskrem og den fikk jeg anbefalt av hudpleier. Skal være for alle hudtyper. Men huden min blir så blank at det nesten renner av den innen to timer. 
Jeg har sensitiv hud som reagerer på mange produkter, og merker at mattende og oljefrie kremer som for eksempel Clinique sin mattende fuktighetskrem bare legger seg som et lag utenpå huden som man kan bokstavelig talt prelle av. Ja det matter, men pakker også inn og tetter huden uten å trekke seg inn... 

Er det noen som har noen tips? :) Det er viktig at den er for sensitiv hud og ikke trigger urenheter og blackheads

Jeg har kombinasjonshud som blir blank før eller senere uansett, men med fuktighets kremen jeg bruker nå blir den enda mere blank. Uten fuktighetskrem går det greit 5-6 timer hvis jeg ikke har på sminke, men legger jeg sminke på går det bare en time eller to før jeg er blank. 

Anonymkode: a5def...bfe

Jeg brukte før kanebo, som er en veldig dyr og god krem for kombinasjonshud men opplevde som deg at jeg ble fort blank, begynte å bruke perlekrem. Og elsker den. Kjøper den fra perlekrem.no. Huden blir ikke blank i det hele tatt, men jeg får all den fuktigheten jeg trenger, og jeg trenger mye. I tillegg har jeg ganske så sensitiv hud. Både jeg og søsteren min, som sliter en del med enda mer sensitiv hud enn meg, sverger til denne kremen nå.Viktig med fuktighetsvannet før påføring av kremen. Anbefales!

Anonymkode: 46716...0c5

Skrevet

På meg virker det som om du egentlig ikke trenger fuktighetskrem og at huden din er mettet. De fleste trenger ikke fuktighetskrem med mindre man venner huden til det. Huden er levende og som oftest klarer den fint å regulere dette selv.
Jeg ville ha trappet ned og sett om det hjelper.

Anonymkode: 15280...911

Skrevet

Det som fungerer best for meg er å bruke ren olje som nattkrem. Shea, jojoba og hemp er best for sensitiv, fet, uren hud. Det roer ned huden sånn at den blir mindre rød og ikke produserer så mye olje og talg. Antakeligvis kan du bare droppe å smøre noe på morgenen, for huden blir så mettet.

Anonymkode: c5d9c...838

Skrevet

Jeg tenker helt motsatt av AB over her; jo mindre fukt huden din får, jo mer olje produserer den. Særlig for deg som har kombohud, så ville jeg økt på med litt mer fukt. En lotion eller et serum under fuktighetskrem. Henger meg på La Roche Posay, de har gode produkter. Effaclar H-kremen er super for min kombohud. (men kan være triggende for sensitiv hud om du reagerer på sitrus. Mener nemlig å huske at den lukter sitrus...) 

Når det er sagt, så sliter jeg også med blank hud. Har prøvd det meste innen mattende produkter, og favoritten er Skinfood sitt rispudder. Det bruker jeg under sminken, og det hjelper å holde huden matt lengre. Kan selvsagt også brukes over, men jeg har angst for pudderansikt, og liker best å påføre før (pudder)foundation. 

• Liker 2
Skrevet

Enig med Belle over. Jo mindre fukt huden min får, jo blankere blir den. Merker det særlig nå som det begynner å bli kaldere ute. Den kalde luften tørker ut huden min og den produserer mer olje for å kompensere. 

Jeg liker også La Roch Posay. Avene og Matis sin delicate serie funker også bra. 

Anonymkode: f06ee...112

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker Cosmica fra apoteket. De har en fuktighetskrem som gir godt med fuktighet, og huden blir "matt"

Anonymkode: a6cb3...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...