Gå til innhold

Burde jeg fortelle mannen min at jeg er forelsket i en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør det slutt. Du elsker han ikke lengre, og han fortjener å finne noen som elsker han. Om du fortsetter slik, er det et stort svik.

Anonymkode: 322a2...783

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å ha lest hele tråden. Landet du på å fortelle mannen eller å ikke si noe? Og hvordan har det fungert å fortelle hvis du valgte det?

Skrevet
15 minutter siden, Ferny skrev:

Uten å ha lest hele tråden. Landet du på å fortelle mannen eller å ikke si noe? Og hvordan har det fungert å fortelle hvis du valgte det?

Jeg forteller ham det ikke. Nå manner jeg meg opp til å fortelle en kollega at hun må ta over jobbkontakten med den andre. Håper det virker :)

Anonymkode: b9850...48d

• Liker 3
Skrevet
På 25. oktober 2017 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Jeg forteller ham det ikke. Nå manner jeg meg opp til å fortelle en kollega at hun må ta over jobbkontakten med den andre. Håper det virker :)

Høres lurt ut når du uansett har bestemt deg for å satse på mannen din. Tror du den andre vil reagere på at kontakten mellom dere plutselig blir helt borte da, eller kan det skje i stillhet? Du finner kanskje litt ut av hva han tenker også med tanke på reaksjonen hans i så fall...

Skrevet
On 25.10.2017 at 12:58 PM, AnonymBruker said:

Herregud da, du MÅ fortelle det. Han går ig har det vondt og kjenner at noe er feil. Han fortjener å vite sannheten. Men han kan også få vite at du overlater ansvaret til en kollega vedr jobbkontakt. Uansett- dette har vart i 2 år og går ikke over på dagen selv om du reduserer kontakten!

Anonymkode: f64ba...21f

• Liker 1
Skrevet
På 25.10.2017 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Fornuftig valg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde et lignende dilemma for noen år siden. Forelska i en kollega, og jeg visste hun likte meg også. Vi var begge gift, og det kunne aldri blitt oss. Vi flørtet endel på et julebord, og da hintet hun også til at hun ønsket at vi kunne gå på et hotellrom. Men det gjorde vi ikke, for da slo fornuften og samvittigheten min inn. Etterpå følte jeg meg også veldig forelska, men også klar på at dette går ikke. Jeg er tross alt gift med et fint menneske som jeg ikke vil såre og ikke vil miste.

Jeg skiftet faktisk jobb like etterpå, og det passet fint. Jeg gjorde slik på Facebook at jeg ikke fikk oppdateringer fra forelskelsen i newsfeed. Og sakte men sikkert gikk forelskelsen over. 

Nå har det gått noen år. Og jeg er så sjeleglad for at det ikke skjedde noe mer, for at jeg ikke fortalte og for at jeg bare lot det gå over. I dag betyr jo den forelskelsen veldig lite.  Det var intenst der og da, men i det lange løp er det min kone jeg vil ha et liv med, og jeg vil ikke ødelegge den relasjonen.

Jeg tenker at man, i et langt ekteskap, vil bli betatt av andre i større eller mindre grad. Og da er det å holde det for seg selv, ikke gjøre noe med det og la det gå over.

Anonymkode: fc5a0...b49

• Liker 2
Skrevet
På 30.10.2017 den 8.31, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at man, i et langt ekteskap, vil bli betatt av andre i større eller mindre grad. Og da er det å holde det for seg selv, ikke gjøre noe med det og la det gå over.

Så riktig kan det oppsumeres!

Skrevet (endret)

Endret av a l'orange
  • 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg TS og lurer på hvordan det har gått med deg? 😊 To år er veldig lenge og nå har det gått tre år siden du bestemte deg for å bli og å ikke fortelle. For meg har det bare vart i 7 måneder, men oppleves allikevel som helt uutholdelig.  

Anonymkode: b8d79...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe nå, kanskje det går over. Kanskje det blir deg og han andre. Du må prøve deg frem

Anonymkode: 1b920...d07

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke si noe nå, kanskje det går over. Kanskje det blir deg og han andre. Du må prøve deg frem

Anonymkode: 1b920...d07

Tror jeg har kommet frem til det selv også. Er bare så voldsomme bølgedaler. I går hadde jeg ikke sett kollegaen på en uke. Var fortvilet og på gråten hele dagen og tenkte at det beste var å fortelle samboer istedenfor å ha så sterke følelser som jeg skjuler for han. I dag har jeg plutselig vært mye med kollegaen og vi har avtalt å møtes over en felles interesse utenfor jobb. Er verdens lykkeligste i dag og tenker at jeg ikke kan fortelle samboer...

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har kommet frem til det selv også. Er bare så voldsomme bølgedaler. I går hadde jeg ikke sett kollegaen på en uke. Var fortvilet og på gråten hele dagen og tenkte at det beste var å fortelle samboer istedenfor å ha så sterke følelser som jeg skjuler for han. I dag har jeg plutselig vært mye med kollegaen og vi har avtalt å møtes over en felles interesse utenfor jobb. Er verdens lykkeligste i dag og tenker at jeg ikke kan fortelle samboer...

Drittkjerring. 

Anonymkode: 51470...c1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet hvordan du har det TS for har det slikt selv. I fjor så fortalte jeg en om mine følelsene for vedkomne. 

Var fortvilet og ville ta å fortelle til mannen min at jeg har følelser for en annen også. Sa dette til vedkomne og han anbefalte meg ikke om å fortelle det til mannen min siden jeg måtte ta å tenke på min manns følelser og at han kommer til å bli kjempe lei seg. 

Vet at det ikke kommer til å bli oss siden han er i ett forhold. 

Anonymkode: fcd86...964

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon som deg TS og lurer på hvordan det har gått med deg? 😊 To år er veldig lenge og nå har det gått tre år siden du bestemte deg for å bli og å ikke fortelle. For meg har det bare vart i 7 måneder, men oppleves allikevel som helt uutholdelig.  

Har du fortalt vedkomne om dine følelser ? 

Er også i samme situasjon og har fortalt vedkomne om mine følelser. 

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du fortalt vedkomne om dine følelser ? 

Er også i samme situasjon og har fortalt vedkomne om mine følelser. 

Nei har ikke det..Han har også samboer så jeg er redd for at det blir mye drama hvis jeg forteller. Vi bor i tillegg i en litt liten by så vil ikke at rykter og surr skal begynne å spre seg. Er redd for om han forteller det videre. Hvordan gikk det når du fortalte det? Var du ikke redd for å si noe siden han også er i et forhold?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...