Gå til innhold

Grusom stygg smak i munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste ukene hatt en grusom stygg smak i munnen. Den er så ille nå at jeg rett og slett blir kvalm og uvel. Mistenker at det kommer fra en visdomstann som ikke er kommet frem, for det kjennes ut som at det siver nedni munnen derfra. Blir bare verre og verre.

skal bestille meg en time hos tannlegen, men han er borte denne uken, så jeg trenger noen gode råd til hvordan jeg kan bli kvitt dette?! Er skikkelig ubehagelig. 

Har forøvrig ikke dårlig ånde av det, for det har jeg fått mannen til å sjekke, men det føles sånn i og med at smaken sitter der. 

Råd, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ta å sjekk mandlene dine.
er du uheldig har du mandelstener, type gule klumper gjømt inni mandlene dine.
både smaker og lukter fælt.

på youtube kan du søke etter "tonsil stone removal"

edit: mtp at du ikke har dårlig ånde er det godt mulig jeg tar feil, men sjekk det uansett :)

Endret av herremann
  • Liker 1
Skrevet

Hør med en annen tannlege om de kan ta deg inn? Eventuelt ring fastlegekontoret og spør om råd. Ellers kunne du kanskje gått på apoteket og bedt om råd der. Kanskje du kan få noe munnskyll du kan bruke til tannlegen kommer tilbake.

Anonymkode: 27b14...b41

Skrevet

Kjøp corsodyl på apoteket og rens munnen/ gurgle det til du får tannlegen til å se på det.

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, herremann skrev:

ta å sjekk mandlene dine.
er du uheldig har du mandelstener, type gule klumper gjømt inni mandlene dine.
både smaker og lukter fælt.

på youtube kan du søke etter "tonsil stone removal"

edit: mtp at du ikke har dårlig ånde er det godt mulig jeg tar feil, men sjekk det uansett :)

Skal man ikke klare å se det om det er mandelsteiner? Var første jeg tenkte på, men ser ingenting annerledes der. Men kjennes som sagt ut som at det siver noe ned bak tennene. 

Skal få kjøpt corsodyl i morgen og se om det hjelper. 

Livredd for at jeg skal bli nødt å trekke, for har hatt dry socket med ekstreme smerter på etter trekking 2 ganger tidligere. 

Skrevet
2 minutes ago, ..... said:

Skal man ikke ...

jeg må nesten brekke meg for å type vri mandlene så mine mandelstener blir synlige. skal heldigvis fjerne mandlene meget snart.
har du prøvd å suge hardt på tanna du mistenker det kommer fra? eller har du noen hevelser i tannkjøttet rundt den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...