AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Hei. Jeg lurte på om eggløsningsslim kommer før eggløsning, under eller etter eggløsning? Er dette forskjellig fra kvinne til kvinne eller er det en "fasit"? Jeg har til tider ganske mye slim men jeg vet ikke når jeg har eggløsning da min syklus er noe jeg ikke forstår meg på. Har vært gravid før men det ble spontanabort. Ønsker selvfølgelig å bli gravid igjen. Anonymkode: 31134...237
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Individuelt, men litt fasit er det i alle fall: funksjonen til eggløsningsslimet er at det er gunstig for spermen å bevege seg i og overleve i. Det dukker derfor gjerne opp i dagene frem mot eggløsning for å øke sjansen for befruktning, der det avtar eller forsvinner etter eggløsning. Noen har det noen dager, andre en ukes tid eller noe sånt rundt eggløsning. Anonymkode: 4a1fa...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Kan være lurt å teste etter eggløsning dersom du er usikker på syklusen Jeg har en litt rar syklus etter jeg fikk barn, så har begynt å teste denne runden. Masse eggløsningslim i dag, men negativ eggløsningstest.. Anonymkode: 6b046...9ba
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Rett før hos meg. Vil tro det er vanligst da meningen med el-slim er å hjelpe svømmerne komme fortere frem. Ingen vits i å få denne hjelpen etter el. Anonymkode: 45467...dc5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 Ja El-slim kan komme både før, under, og etter el. Og det trenger ikke være likt for hver enkelt kvinne engang. Jeg har noen ganger el-slim før, noen ganger under, noen ganger etter, noen ganger både før og etter, og noen ganger ikke noe el-slim i det hele tatt. Jeg brukte el-tester da jeg var prøver. Det var langt sikrere enn å sjekke etter el-slim og livmortapp. Anonymkode: cb8b0...f85
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 Takk for svar! Ble litt klokere :-) Jeg har prøvd el-tester før, men syns det er vanskelig og tolke en el-test. Streken skal være like sterk eller sterkere. Når jeg ser på den tråden hvor man tolker slike tester så ser jo jeg mange positive når andre ser negative! Så jeg har og prøvd den digitale, men voldsomt så dyrt det kan bli med de digitale. Får håpe jeg blir like lett gravid denne gangen som sist uten noe form for testing 😅 Anonymkode: 31134...237
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Ble litt klokere :-) Jeg har prøvd el-tester før, men syns det er vanskelig og tolke en el-test. Streken skal være like sterk eller sterkere. Når jeg ser på den tråden hvor man tolker slike tester så ser jo jeg mange positive når andre ser negative! Så jeg har og prøvd den digitale, men voldsomt så dyrt det kan bli med de digitale. Får håpe jeg blir like lett gravid denne gangen som sist uten noe form for testing 😅 Anonymkode: 31134...237 Jeg brukte el-tester i 6 mnd. I to av dem ble streken bare sånn kanskje like sterk som kontrollstreken, men de andre gangene var teststreken MYE sterkere enn kontrollstreken. Så jeg mistenker at jeg kanskje ikke hadde el de to pp testene aldri slo sterkt ut (jeg testet 3 ganger daglig, så var ikke bomming på tidspunktet som var årsaken). Anonymkode: cb8b0...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå