Gå til innhold

I går ble vårt kjære familiemedlem brutalt angrepet og drept av 3 ulver 😭😭

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår skjedde det forferdelige ting, vår elskede pontus ble på brutalt vis revet bort 😭 ble i sjokk og er det egentlig enda, helt forferdelig det som har skjedd. Vår kjære pontus trivdes veldig å gå løs, derfor fikk den gå løs noe jeg angrer bittert på idag og har gitt meg selv skylden for at han nå er død. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, hele verden har gått i grus, har totalt mistet all gnist til å leve, var mer glad i han enn jeg er i meg selv. Jeg vet jeg bor innenfor ulvesonen og at streifulv er innom området noen ganger i året og vet at ulven ser på en hund som konkurrent og ikke ønsker den velkommen i demmes nærhet.

Jeg er heller ikke en ulvefiende som de fleste andre rundt her jeg bor, ulven gjorde ikke noe galt, den som gjorde noe galt var MEG! 😭😭 og det gjør meg så til de grader lei meg, jeg fortjener ikke å ha dyr når jeg kan risikere et fantastisk liv en slik avslutning på sitt liv, jeg skulle aldri fått meg hund, hadde det ikke vært for meg hadde han levd et fantastisk liv enda 😭😭 vet ikke hva jeg skal gjøre, vil bare legge meg ned å dø! Hvorfor kunne ikke ulvene angrepet meg isteden, det hadde vært mye bedre. 

Han var trofast mot meg helt til det siste, og jeg var ikke trofast mot han, hjertet mitt er totalt knust, så knust som det kan bli 😭

Anonymkode: 8c7b6...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 streifulver mens du var i nærheten? 

Dette må da avisene kaste seg over, de skriver jo om angrep av én ulv på én hund selv om hunden overlever. 

Link? 

Anonymkode: 132cf...ca0

• Liker 18
Skrevet

Har ikke gått til media med dette da det er jeg som er den som har skylden i hva som skjedde. Så en ulv løpe bort, men det er minimum 3 ulv i den flokken, så regner med alle var der men er ikke sikker. 

Jeg skulle hatt han i bånd, da hadde han fortsatt levd 😭😭

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Om det hadde vært tilfelle, hadde det stått over alt i media.

Skrevet

Du har brutt båndtvangloven og så griner du over at 3 ulver tok bikkja? 

Tror ikke på deg. Nice try. 3 ulver ville ikke brydd seg om en slik liten pelsdott.

Anonymkode: c7836...9b4

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke på deg. Nice try. 3 ulver ville ikke brydd seg om en slik liten pelsdott.

Haha, jo ulver river hunder i filler uansett størelse så ikke kom med den. 

Anonymkode: ae6f9...638

• Liker 4
Skrevet

Det er så lett å finne grunner til hvordan det er din skyld når noe sånt noe skjer, men DET ER IKKE DIN SKYLD! Jeg vil at du skal være klar over at dette var utenfor dine hender, du har ikke ansvaret for hva som skjedde. Ikke klandre deg selv vær så snill, det vil bare gjøre vondt verre. Hunden din elsket å løpe rundt i det fri og det ønsket oppfylte du, jeg er sikker på at Pontus hadde ett kjempe fint liv der han kunne leve som en "fri" og lykkelig hund. Du ville bare at han skulle ha det bra, og det er jeg også sikker på at han hadde. Det var ikke din skyld. Ta vare på deg selv og etter en liten stund kan du jo vurdere å skaffe en ny hund som kan hjelpe deg litt videre. Du kommer aldri til å glemme Pontus selv om du har fått deg en ny hund, men den kan hjelpe deg litt gjennom en vanskelig tid. Det gjør forferdelig vondt å miste et dyr, jeg føler med deg. <3

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Blair Waldorf skrev:

Om det hadde vært tilfelle, hadde det stått over alt i media.

Plis, les forrige kommentar. Jeg har hverken meldt fra SNO eller noen i media da jeg tar på meg hele skylden

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke båndtvang nå, men ja jeg skulle hatt han i bånd. Kan du være så slik å holde de kommentarene for deg selv?

• Liker 5
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Plis, les forrige kommentar. Jeg har hverken meldt fra SNO eller noen i media da jeg tar på meg hele skylden

Det er ikke båndtvang nå, men ja jeg skulle hatt han i bånd. Kan du være så slik å holde de kommentarene for deg selv?

Er du sikker på at det ikke er båndtvang hele året der du liksom gikk? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Aloe_Vera skrev:

Det er så lett å finne grunner til hvordan det er din skyld når noe sånt noe skjer, men DET ER IKKE DIN SKYLD! Jeg vil at du skal være klar over at dette var utenfor dine hender, du har ikke ansvaret for hva som skjedde. Ikke klandre deg selv vær så snill, det vil bare gjøre vondt verre. Hunden din elsket å løpe rundt i det fri og det ønsket oppfylte du, jeg er sikker på at Pontus hadde ett kjempe fint liv der han kunne leve som en "fri" og lykkelig hund. Du ville bare at han skulle ha det bra, og det er jeg også sikker på at han hadde. Det var ikke din skyld. Ta vare på deg selv og etter en liten stund kan du jo vurdere å skaffe en ny hund som kan hjelpe deg litt videre. Du kommer aldri til å glemme Pontus selv om du har fått deg en ny hund, men den kan hjelpe deg litt gjennom en vanskelig tid. Det gjør forferdelig vondt å miste et dyr, jeg føler med deg. <3

Tusen takk for støtte og fine ord, du må være et fantastisk menneske ❤️

Det er vel på en måte ikke min skyld, men jeg har allikevel mye skyld i det da jeg vet at ulv og hund ikke går sammen og da jeg vet ulv kan være i området handlet jeg grovt uaktsomt😭 tror nok ikke jeg klarer å få en ny hund etter dette, jeg fortjener det bare ikke og ønsker den skal leve, med meg så dør de 😭😭

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Haha, jo ulver river hunder i filler uansett størelse så ikke kom med den. 

Nei de gjør ikke det. 

• Liker 3
Skrevet

Men hvor i all Norges daler og skoger møter en person TRE ulver sammen med en selskapshund på dagtid/kveld? 

Gikk dere tur om natten? Uten lyskilde? 

Historien din holder vann som en tesil. Jeg elsker dyr og har mange selv men dette tror jeg er bare svada og tøv. 

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor i all Norges daler og skoger møter en person TRE ulver sammen med en selskapshund på dagtid/kveld? 

Historien din holder vann som en tesil. Jeg elsker dyr og har mange selv men dette tror jeg er bare svada og tøv. 

Ts hadde ikke hunden i bånd  

Anonymkode: bf754...bdc

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts hadde ikke hunden i bånd  

Anonymkode: bf754...bdc

Det fikk jeg med meg, men de som lufter hunder uten bånd har gjerne hunden på 0-50 meters avstand, og tre voksne ulver som kommer så nær mennesker på et tidspunkt som ikke er vanlig for dem å være aktive på, er rart. Bånd eller ei. 

Om det er sant så må ts ringe viltnemnda og sjekke disse ulvene for hybrid-DNA

• Liker 5
Skrevet

Kondolerer så mye :hjerte:

Jeg lar også hunden min gå fritt, selv om det er i ulvesonen. Hun holder seg nesten alltid i nærheten av tomta og oss, men er forberedt på at det verste kan skje en dag. Vil likevel ikke nekte henne å gå fritt, da hun får så utrolig mye glede av det. Heller et kort og lykkelig liv enn et langt og innestengt et. 

Skal likevel skaffe meg en av disse så fort jeg får muligheten.

Anonymkode: a2f0b...7a7

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de gjør ikke det. 

Rart at det har blitt tatt både elghund og en liten "veskehund" i nærområdet her da. Må være noen rare ulver. 

Jo de gjør det 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ulvesonen gjør man det. Litt overrasket over at noen ikke har fått med seg at dette er ganske vanlig. 

Anonymkode: bb688...9f0

Skrevet

...beklager til TS, det er ufint å linke til slike saker akkurat i denne tråden. 

Føler med deg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I ulvesonen gjør man det. Litt overrasket over at noen ikke har fått med seg at dette er ganske vanlig. 

Jeg bor nordøst i Akershus, på et småbruk omgitt av skog. Jeg vet ulv angriper hund. Jeg vet det er et vanlig syn å se ulv. Jeg har sett gaupa også, selv om den er sky og sjelden å se.

Men å se tre ulv på tidspunkt hvor folk flest lufter hunden sin for kvelden, er ganske sjeldent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...